Subwoofer voor PC

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Topicstarter
Mijn audio uitgang op de PC is aangesloten op een versterker die het naar 2 speakers stuurt. Nu ben ik niet helemaal tevreden over de baskwaliteit van de versterker/speakers (beide zijn al oud) en nu wil ik er een subwoofer bij plaatsen. Ik kan alleen nergens vinden of die subwoofers voor een PC ook los te koop zijn? Ik zie alleen maar sets.

Ticking away the moments that make up the dull day

• LieveNiels
  • Laatst online: 13-02 11:34

LieveNiels

On Fire

waar jij naar zoekt zijn subwoofers die je direct aan je geluidskaart moet hange. Je zult echter opzoek moeten naar een losse subwoofer voor je 'normale' versterker set-up

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Topicstarter
LieveNiels schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:25:
waar jij naar zoekt zijn subwoofers die je direct aan je geluidskaart moet hange. Je zult echter opzoek moeten naar een losse subwoofer voor je 'normale' versterker set-up
Op mijn normale versterker past geen subwoofer. Hij is al 20 jaar oud ;) Op mijn geluidskaart past wel een subwoofer.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
ben het niet helemaal eens met jou post niels..... Je kunt namelijk ook gewoon een huis tuin en keuken sub halen met ingebouwde versterker b.v. van pioneer. Deze hebben een aansluiting waarop je pre-amp kunt aansluiten. Voorwaarde is wel dat je pc meerder uitgangen heeft, of meerkanaals geluid uitgeeft.

Dan koop je nog een verloop van jack-plug naar tulp en werken maar

Carpe Diem

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Topicstarter
muppet99 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:28:
ben het niet helemaal eens met jou post niels..... Je kunt namelijk ook gewoon een huis tuin en keuken sub halen met ingebouwde versterker b.v. van pioneer. Deze hebben een aansluiting waarop je pre-amp kunt aansluiten. Voorwaarde is wel dat je pc meerder uitgangen heeft, of meerkanaals geluid uitgeeft.

Dan koop je nog een verloop van jack-plug naar tulp en werken maar
Zijn die niet heel veel duurder dan een PC setje?
Ik zit ineens te denken om een 2.1 setje te kopen en dan een soort van 4.1 surround te maken.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kan ook. Geluid zal niet optimaal zijn maar denk wel dat het goedkoper is. Anders koop je weer een actieve sub van slechte kwaliteit (is goedkoop immers) en dan klinkt het nog niet. Het ligt er wel aan wat voor eisen je stelt. De logitech setjes zijn erg royaal met hun sub en hebben ook best een goede kwaliteit. Lijkt me het handigst. Zijn vast nog wel meer merken maar deze weet ik toevallig.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Of een actieve subwoofer met high-in. Hier sluit je dan gewoon de uitgangen van de huidige versterker op aan en vanuit de subwoofer ga je dan naar de frontspeakers. Het subwoofersignaal wordt er vanzelf uitgefilterd.

Het ligt eraan wat je wilt, als je een boenkeboenke subwoofer wilt kun je prima af met een Logitech setje, anders is een actieve subwoofer een beter idee. Maar dan ben je wel meer geld kwijt. Als je meer waar voor je geld wilt kun je altijd nog iets zelfbouwen, een subwoofer is niet zo moeilijk. En kijk goed op de tweedehands markt natuurlijk.

Verwijderd

Radagast2005 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:26:
[...]

Op mijn normale versterker past geen subwoofer. Hij is al 20 jaar oud ;) Op mijn geluidskaart past wel een subwoofer.
Past wel, highpowered aangesloten.

Verwijderd

hmm is wel moeilijk te vinden denk ik tenzij je een 'gewone' sub aan kunt sluiten natuurlijk.

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Topicstarter
Ik denk dat ik inderdaad gewoon een Logitech setje aanschaf :)

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
Radagast2005 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:33:
Ik denk dat ik inderdaad gewoon een Logitech setje aanschaf :)
Mag ik vragen wat voor speakers je nu gebruikt dan? Als het goede zijn, kun je toch misschien beter een subwoofer bij aan je versterker hangen(high).

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Topicstarter
heracles schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:52:
[...]

Mag ik vragen wat voor speakers je nu gebruikt dan? Als het goede zijn, kun je toch misschien beter een subwoofer bij aan je versterker hangen(high).
Van de Philips speakers. Nogmaals, mijn versterker is twee-kanaals versterker, daar zou ik niet weten hoe een subwoofer in moet. Hij stamt uit het tijdperk van de eerste cd-speler, dan weet je het wel.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Zoals al eerder gezegt: een subwoofer met high-level input kun je op iedere gewenste versterker aansluiten, want die zet je namelijk gewoon parallel aan je speakers. Versterker heeft daar verder geen last van.

Ik zou zeggen: Alles beter dan zo'n brak PC'setje :)

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 15-11-2006 19:58 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
Radagast2005 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:53:
[...]

Van de Philips speakers. Nogmaals, mijn versterker is twee-kanaals versterker, daar zou ik niet weten hoe een subwoofer in moet. Hij stamt uit het tijdperk van de eerste cd-speler, dan weet je het wel.
Dan lijkt me het niet nog het geld waard om er nog een subwoofer appart bij te kopen.

Maar het is wel degelijk mogelijk, er zijn namelijk ook wel een groot aantal subwoofers die over high/low level inputs beschikken. Met de high input kun je de speaker kabels die uit je versterker komen(en normaal naar je speakers gaan) op je subwoofer aansluiten, en vanaf je subwoofer gaan dan apparte kabels weer naar je luidsprekers. Dan worden de lage tonen gefilterd en alleen doorgegeven aan de subwoofer.

Versterker ------ Subwoofer------Speakers
word het dan.

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Topicstarter
heracles schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:03:
[...]

Dan lijkt me het niet nog het geld waard om er nog een subwoofer appart bij te kopen.

Maar het is wel degelijk mogelijk, er zijn namelijk ook wel een groot aantal subwoofers die over high/low level inputs beschikken. Met de high input kun je de speaker kabels die uit je versterker komen(en normaal naar je speakers gaan) op je subwoofer aansluiten, en vanaf je subwoofer gaan dan apparte kabels weer naar je luidsprekers. Dan worden de lage tonen gefilterd en alleen doorgegeven aan de subwoofer.

word het dan.
Mja, maar ik heb toch liever dat dat onderscheid door de geluidskaart gemaakt wordt :).

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Tip: koop direct een hele nieuwe set ;)

Verwijderd

heracles schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:03:
[...]

word het dan.
Hoezo niet het geld waard? Ik heb ranzig goede philips speakers gehad hier :O
Pagina: 1