Toon posts:

[html] bij bladeren alleen *jpg extensie

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heey,

ik wou graag weten of het mogelijk is om bij:

HTML:
1
<input type="file" name="userfile">

mee te geven dat gebruikers alleen op een bestand kunnen drukken met *jpg extensie..

dus wanneer je op bladeren drukt, je alleen maar *.jpg bestanden kan selecteren en niet alle bestanden of *html pagina's etc..
ik weet dat ik kan controleren bij het posten of een bestand *.jpg is, maar k wou het graag zo oplossen als het mogelijk is.

bvd,

nick

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Volgens mij kun je dat niet afdwingen. Het file selection dialog dat opkomt bij het selecteren van een
bestand is niet te manipuleren denk ik...

Edit: Misschien is dit wat je zoekt, al heb ik het vermoeden dat de gebruiker het nog steeds kan omzeilen.

Als je wilt dat er alleen .jpgs worden geupload zul je serverside dingen moeten gaan checken en een error teruggeven als de extensie niet overeenkomt.

[ Voor 46% gewijzigd door Crayne op 15-11-2006 12:41 ]

Mijn Library Thing catalogus

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het accept attribuut is bedoeld voor wat jij wilt, maar dat word niet ondersteund dacht ik? Je kunt wel de value opvragen na het selecteren, en die met javascript controleren.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Dat kan je niet filteren :)

Het enige wat je kunt doen is een ACCEPT attribuut meegeven waarin de toegestane mime-types gedefinieerd worden. Het is aan de browsers hoe ze daar dan mee omgaan, maar filteren doen ze iig niet.

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Grote prutser schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:40:
Het accept attribuut is bedoeld voor wat jij wilt, maar dat word niet ondersteund dacht ik?
En toen werd mijn edit nutteloos. ;)

Mijn Library Thing catalogus

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je zou het niet kunnen afdwingen. Onder Windows heb je dat je in je file dialog alleen image typed bestanden kan zien in je venstertje, en volgens mij wordt dat geregeld door accept:
accept = content-type-list [CI]
This attribute specifies a comma-separated list of content types that a server processing this form will handle correctly. User agents may use this information to filter out non-conforming files when prompting a user to select files to be sent to the server (cf. the INPUT element when type="file").
Maar je kan natuurlijk als user altijd terug naar "Files of type: All files", en kan je alle bestanden opgeven die je wil...

edit:
Wat zijn we weer snel :| :+

[ Voor 9% gewijzigd door mithras op 15-11-2006 12:46 ]

Verwijderd

Nee, het kan niet.

Hetgene wat het dichtst in de buurt komt (dus voordat de browser het bestand gaat versturen het bestand al weigeren omdat het geen .jpg is) is om met Javascript de value van je input te controleren of die op .jpg eindigt, en dan dus wel of niet de "submit" afbreken. Op die manier hou je je controle client side en gaat je formulier dus niets uploaden als het geen .jpg is.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:16
afhankelijk van je doelgroep en eisen is flash ook nog een mogelijkheid.
Je kunt met flash 8 een bestand uploaden. Je zou dan een kleine flash movie kunnen maken die alleen het uploaden afhandelt. Daarbij kun je wel aangeven dat er alleen jpg bestanden geselecteerd mogen worden. Als bijkomend voordeel kun je het uploadproces ook bijhouden en dus feedback geven over hoe lang het nog duurt voor het plaatje geupload is.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Pagina: 1