Creative Audigy 2 ZS probleem

Pagina: 1
Acties:

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:31
Ik heb sinds vorig jaar november een nieuw systeem wat tot op heden prima werkte. De specs:

Antec Aria, incl. 300 watt
MSI RS482M4-ILD
AMD Athlon 64 3200+
MSI VGA NX7800GT
TwinMos 2GB DDR400-3200
Seagate 120 GB Sata
Creative Audigy 2 ZS
Win XP Pro
Logitech 5.1 geluidsset. Z nog wat :).

Het probleem:

Soms valt ineens het geluid weg. In windows, bij films, bij games. Als ik hem opnieuw opstart doet hij het even weer, maar ineens komt er geen enkel geluid meer uit de boxen. Het vreemde is ik dan bij configuratiescherm -> geluiden en audio niets kan instellen. Alle opties zijn grijs. Ik kan dus bijvoorbeeld het geluid niet dempen of de boxen anders instellen.

Wat ik zelf al geprobeerd heb:

-Nieuwste drivers van creative downloaden en installeren. Veranderde hier niets aan
-Nieuwste directX installeren.. Geen idee of dat nodig was, maar hielp ook niet.
-Geluidskaart verwijderen bij Config -> systeem en comp opnieuw opstarten. Hij installeerde hem keurig opnieuw, maar het probleem bleef.
Gekeken of er IRQ conflicten waren, maar hij is keurig geinstalleerd en werkt prima volgens windows.

Kijk ik iets over het hoofd en vergeet ik iets eenvoudigs? Of ligt het niet aan mij en is windows weer eens fijn bezig?

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

Verwijderd

Mischien de pci kaart eruit halen en in een ander slot plaatsen?

heb de kaart zelf ook maar nooit problemen gehad

edit: onboard geluid uitschakelen in je bios kan het mischien verhelpen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 12:03 ]

Verwijderd

Heb je alle services goed aanstaan bij msconfig?

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:41:
Heb je alle services goed aanstaan bij msconfig?
Ik heb laatst inderdaad een aantal services uitgeschakeld in msoncfig, die zogenaamd overbodig waren. Misschien dat het probleem inderdaad daar bij ligt. Ik ga nog eens proberen om enkele weer in te schakelen mocht mijn geluid niet blijven werken. Bedankt.
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:01:
Mischien de pci kaart eruit halen en in een ander slot plaatsen?

heb de kaart zelf ook maar nooit problemen gehad

edit: onboard geluid uitschakelen in je bios kan het mischien verhelpen
Ik had de onboard geluidskaart al uitgeschakeld. Ik dacht, laat ik hem in plaats van uit te schakelen maar eens proberen in te schakelen. Nog niet echt lang getest of hij het blijft doen, maar voorlopig wel. Bedankt voor de tip anyways ;).

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram