WiFi expresscard

Pagina: 1
Acties:
  • 831 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Earry
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02 20:17
Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een WiFi adapter voor in een expresscard slot.
Mijn laptop beschikt namelijk alléén over een dergelijk slot.. tot nu toe heb ik niets, maar dan ook niets gevonden.
Hoe kan dit vraag ik me dan af.. want is het niet zo dat expresscard de opvolger van pcmcia/cardbus is/zou moeten zijn?

Weet iemand toevallig wél zo'n kaartje?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb nog nooit van de expresscard standaard gehoord, maar voor zover ik op internet kan vinden is dat de opvolger van de PCMCIA standaard. Als die dingen net nieuw zijn zal het nog wel even duren voordat dit er echt door komt.
Maar waarom doe je het niet gewoon via een USB2 dongle :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Earry
The Eagle schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:59:
Ik heb nog nooit van de expresscard standaard gehoord, maar voor zover ik op internet kan vinden is dat de opvolger van de PCMCIA standaard. Als die dingen net nieuw zijn zal het nog wel even duren voordat dit er echt door komt.
Nouja.. nieuw, ik zie al nieuws vanuit 2003 waarin wordt gezegd dat over 'ca 9 maanden' de eerste kaarten tevoorschijn zullen komen.
Geen USB omdat je dan zo'n raar uitsteeksel hebt.. ik steek liever iets in die sleuf ;)

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

The Eagle schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:59:
nieuws: ExpressCard gekozen als opvolger van de PC Card

[ Voor 4% gewijzigd door John2B op 15-11-2006 12:47 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Earry
Maarre.. uit het gebrek aan reacties (althans, reacties met informatie) maak ik op dat niemand het weet/er niets beschikbaar is? :'(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:39
Als je laptop dermate nieuw is dattie Expresscard sloten heeft, dan heeft ie ongetwijfeld ook wel integrated Wifi.

Wat is dan de meerwaarde van een losse kaart?

Zoiezo heb ik nog niet echt expresscard spul gezien, alleen zakenmannetjes die hun nieuwe laptop zat waren en een andere zochten omdat de vodafone/kpn utms kaarten ineens nutteloos zijn ;) (=pcmcia)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Expresscard is de opvolger van PCMCIA (Cardbus).
Waar PCMCIA gebouwd was op PCI (32bit variant) of ISA (16bit variant) is Expresscard gebaseerd op PCIe x1 en USB 2.0
Dit is "helaas" voorzien van andere connectoren dus PCMCIA kaarten kan je niet in een Expresscard slot kwijt.

Daarnaast loop je tegen het probleem aan dat er praktisch niets voor expresscard slots gemaakt wordt. Dat wordt nog wel even wachten dus...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Earry
DJSmiley schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:48:
Als je laptop dermate nieuw is dattie Expresscard sloten heeft, dan heeft ie ongetwijfeld ook wel integrated Wifi.
Ja, maar de kwaliteit van die integrated card is waardeloos.
Je verliest voortdurende de verbinding, ook al zit je naast het AP.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Als je een insteekkaart gaat gebruiken, dan heb je alsnog een uitsteeksel aangezien daar de antenne in/op zit. Als de kaart gewoon intern zou zitten had je weinig bereik gehad. Geintegreerde kaarten hebben meestal een antenne in het beeldschermgedeelte van de laptop.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-02 15:40
is die niet te vervangen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dikke kans dat je interne WiFi kaart gewoon een miniPCI kaart is en onder een klepje zit, Deze kun je net als de geheugen modullen er gewoon uithalen en vervangen. Mijn Dell laptop je was niet voorzien van een WiFi module, maar ik heb recentelijk een miniPCI WiFi kaartje er ingestoken de antenne draden die wel aanwezig zijn aangesloten en het werkt perfect.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
je hebt 2 soorten expresscards. de 34 mm brede en de 54 mm brede klik. dus welke heb je nodig ?

en ik heb ook ff gezocht,maar kon zo nog niets vinden

edit: na ff verder googlen kwam ik deze tege:
Afbeeldingslocatie: http://www.mercadolibre.com.mx/jm/img?s=MLM&f=12269170_223.jpg&v=P
voor zover ik kon vinde was dit de enige die er is...

[ Voor 46% gewijzigd door DP Kunst op 17-11-2006 18:07 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

DaNiEl KuNsT, beide kaarten kunnen in hetzelfde slot.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
ligt eraan. beide kunnen wel in een 54mm slot.
maar die 54 ga je nooit in een 34 slot krijgen.
mijn laptop heeft bijv alleen maar een 34mm slot.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

true, maar als je een 54mm hebt past elke er in.

• Earry
Jammer genoeg zit hier niet zo'n klepje in en een sticker over 1 v/d schroefjes die, als je 'm verwijderd, de garantie doet vervallen.
Hij beschikt over een 54mm slot, dus zou allebei moeten slikken.
Ik weet ook dat je dan nog een uitsteeksel houdt, echter is dit stukken kleiner dan bij een USB dongle.
Volgende keer maar geen MSI meer ;) (alhoewel hij er wél leuk uitziet en goed werkt - MSI S271)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ohhh de interne kaart zit onder het toetsenbord joh ;)
Er is een topic over de hele S2xx serie, inclusief disassembly manual.
Voor zover ik weet hoef je dat stickertje niet te verwijderen als je de MiniPCI Wifi kaart er uit wil halen.
Vergeet alleen niet dat als je de wifi kaart er uit haalt, je de bluetooth functie verliest. Die zit namelijk op hetzelfde kaartje.

Heb zelf ook een S271. Ik ben wel goed te spreken over de Wifi kaart. Nooit slechte verbinding hier. (icm Asus WL-330g accesspoint, en ook op school nooit problemen.)
Persoonlijk zou ik gewoon proberen om er een Intel wifi kaartje in te zetten iig.

[ Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 18-11-2006 20:10 ]

• Earry
McKaamos schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:09:
Ohhh de interne kaart zit onder het toetsenbord joh ;)
Er is een topic over de hele S2xx serie, inclusief disassembly manual.
Dat ga ik eens bekijken dan :)
Voor zover ik weet hoef je dat stickertje niet te verwijderen als je de MiniPCI Wifi kaart er uit wil halen.
Vergeet alleen niet dat als je de wifi kaart er uit haalt, je de bluetooth functie verliest. Die zit namelijk op hetzelfde kaartje.
Jammer, maar geen ramp, gebruik het toch niet, lekker bekabeld syncen met PDA.
Heb zelf ook een S271. Ik ben wel goed te spreken over de Wifi kaart. Nooit slechte verbinding hier. (icm Asus WL-330g accesspoint, en ook op school nooit problemen.)
Persoonlijk zou ik gewoon proberen om er een Intel wifi kaartje in te zetten iig.
Ik dus wel, krijg op de meeste plaatsen op school (RU bèta faculteit) geen netwerk te pakken.
Thuis valt hij voortdurend weg als ik beneden zit, boven iets minder vaak maar toch nog behoorlijk (1 à 2 keer per uur).

• Earry
Even opengeschroefd maar nee hoor, je moet toch echt dat ene stickertje (+schroefje) verwijderen om het toetsenbord los te krijgen.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-02 15:40
Earry schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:56:
[...]
Ik dus wel, krijg op de meeste plaatsen op school (RU bèta faculteit) geen netwerk te pakken.
Thuis valt hij voortdurend weg als ik beneden zit, boven iets minder vaak maar toch nog behoorlijk (1 à 2 keer per uur).
Is het geen garantiegevalletje?

• Earry
Big Daddy schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:34:
[...]

Is het geen garantiegevalletje?
Daar dacht ik net idd ook aan, morgen maar eens bellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Earry op 20-11-2006 21:29 ]

Pagina: 1