[Exchange 2003] Outlook vraagt steeds om wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb Exchange geinstalleerd op een member server in een domein.

Wanneer ik Outlook start, krijg ik een gebruikersnaam / wachtwoord schermpje. Ik kan dan inloggen met domein\user1.
Maar de clientpc (XP sp2) is al ingelogd met user1.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Outlook gewoon de windows credentials gebruikt van de client zonder dat de client pc in het domein hangt? Dus dat ik geen inlog scherm krijg bij het starten van Outlook.

Een tweede probleem is dat ik in de Webaccess alleen in kan loggen met domein\user1 hoe kan ik ervoor zorgen dat ik daar alleen met user1 kan inloggen, zonder domein?

Ik heb al heel wat topics doorgelopen bij de Microsoft Discussion Groups, maar ik word er niet wijzer van...

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:54
Is het niet mogelijk om die gebruiker dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord te geven om in te loggen in XP. Dus niet alleen de gebruikersnaam maar ook het wachtwoord hetzelfde.

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Wij hebben het zelfde probleem gehad met onze archive server. Bij het openen van gearchiveerde mailtjes moesten gebruikers ook inloggen.

Wat bij ons de oplossing was:
Bij de clienst het volgende instellen
  • Internet Opties
  • Verbindingen
  • Lan Instellingen
  • Dan bij Advanced [ onder de proxy instellingen ] het adres bij de uitzonderingen invullen.
  • Je krijgt dan bijv. server.domein.nl; serverl; server2.domein.nl; server2 etc
Je hoeft alleen voor de mail server op te geven als het goed is.
Hoop dat het werkt. Suc6

[ Voor 5% gewijzigd door w00d op 15-11-2006 11:54 ]

• Ye Greate'96
MADG0BLIN schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:51:
Is het niet mogelijk om die gebruiker dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord te geven om in te loggen in XP. Dus niet alleen de gebruikersnaam maar ook het wachtwoord hetzelfde.
ja, dat is al het geval, gebruikersnaam en wachtwoord zijn hetzelfde in zowel AD als op de client pc.

@wood; ik gebruik bij het testen geen proxy.

Heb het DOMEIN\user1 probleem opgelost voor de OWA. Bij Directory Secutiry in IIS admin, moet je de Integrated Windows Authentication uitvinken.

Maar ik moet nog wel domein\user1 invullen wanneer ik de outlook client start...

[ Voor 25% gewijzigd door Ye Greate'96 op 15-11-2006 12:53 ]

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 18:54
Welke outlook client gebruik je? Bij 2003 kan je wachtwoord onthouden aanvinken volgens mij.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

In je Windows XP machine, ga naar configuratiescherm --> User Accounts --> Klik op je UserAccount --> Manage My Network accounts --> ADD

Vul in:

Server: Servernaam
USername: Domain\Username
PAssword: Password

Als je voor al je servers in het domain dezelfde user wilt gebruiken vul je bij server in: *.domain.local (Wel het juiste domein gebruiken ;))

Je probleem in OWA had je al opgelost he?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ye Greate'96
Jeroen_Tielen schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:51:
In je Windows XP machine, ga naar configuratiescherm --> User Accounts --> Klik op je UserAccount --> Manage My Network accounts --> ADD

Vul in:

Server: Servernaam
USername: Domain\Username
PAssword: Password

Als je voor al je servers in het domain dezelfde user wilt gebruiken vul je bij server in: *.domain.local (Wel het juiste domein gebruiken ;))

Je probleem in OWA had je al opgelost he?
Ah, dat werkt inderdaad wel!

Die OWA had ik al opgelost ja

• paella
  • Laatst online: 15-02 21:22
Maar als het ww gewijzigd moet worden zal je dat ook weer moeten wijzigen? Das dubbelop, terwijl het eigenlijk mooier moet kunnen

No production networks were harmed during this posting

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

paella schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:31:
Maar als het ww gewijzigd moet worden zal je dat ook weer moeten wijzigen? Das dubbelop, terwijl het eigenlijk mooier moet kunnen
:O :O

Duhhhhhh dan moet je hem domain member maken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 20:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Jeroen_Tielen schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:45:
[...]

:O :O

Duhhhhhh dan moet je hem domain member maken.
En... Kerberos/NTLDM authentication gebruiken (in Office XP is dat password authentication) :X
Pagina: 1