Portscan van binnen uit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik heb hier een netwerk beveiligd en ik wil kijken of het is gelukt. Portscan van buiten af is geen probleem via een site hier naar toe (heb DMZ naar server ingesteld), maar van binnen uit kan ik nergens een programma voor vinden :?
Ik neem aan dat het wel bestaat maar weet iemand er een die ik hiervoor kan gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door XoReP op 15-11-2006 11:46 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb hier zelf wel eens ooit GFI Languard voor gebruikt. Is niet gratis though. Maar had je al op Google gezocht op "Portscanner" :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• XoReP
  • Nu online
Vanzelfsprekend maar is allemaal om te kijken op welke poorten mensen op jouw ip kunnen binnen komen maar niet om bijvoorbeeld te kijken of mensen niet meer kunnen RDP'en via de standaard port van RDP enzo naar buiten.

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-03 18:42
Angry ipscan is hier wel goed voor, als ik je goed begrijp:
http://www.angryziber.com/ipscan/

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
jah, ik gebruik look@lan

you had me at EHLO

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Superscan, look@lan om zo even twee free tools te noemen.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

De makers van Remote Administrator bieden ook een aantal portscan en netwerkscan tools aan. Ik vind deze persoonlijk goed werken (al lopen ze soms vast als je te snel wil scannen).

• XoReP
  • Nu online
Probleem is dat deze programma andersom hun werk doen.
Ik zit hier nu bijvoorbeeld op een clientje en ik zou dus nu een progje willen draaien die probeert te verzenden via alle poorten om te kijken of alles dicht staat of open naar buiten toe.

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:52
Zijn wel webtools voor. zoek op google maar eens naar online-portscan

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• XoReP
  • Nu online
Maar is ook om te kijken welke poort van internet naar intern open zijn, en niet andersom :/

Verwijderd

En een programma als active ports? (http://www.download.com/3000-2085-10062969.html) die geeft alle open poorten weer.

• XoReP
  • Nu online
Das alleen voor lokaal ;) Zou ik dan op de router moeten draaien maar das geen PC dus dat kan nie :P

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:13
is het neit zo dat als je portjes blokt dat dat alleen maar verkeer naar binnen is dat geblokt wordt ? K Kan nu fout zitten, maar ik denk dat routers eig alleen maar poorten blokken die naar binnen gaan, naar buiten heeft je pc dus vlgns mij altijd de mogelijkheid om alle poorten te gebruiken.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee je kan ook poorten naar buiten toe blokkeren :) Dat wil XoReP volgens mij dus testen. Of hij wilt weten welke poorten hij vergeten is ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 21:57
XoReP schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:20:
Probleem is dat deze programma andersom hun werk doen.
Ik zit hier nu bijvoorbeeld op een clientje en ik zou dus nu een progje willen draaien die probeert te verzenden via alle poorten om te kijken of alles dicht staat of open naar buiten toe.
Wat mij logischer lijkt is je firewall logs nakijken om te kijken wat er wel en niet wordt doorgelaten. Nog logischer is natuurlijk om je rulebase na te kijken, welk verkeer je allemaal toestemming hebt gegeven. Superscan was al eerder genoemd, een prima portscanner. Scan hele ranges vanaf bepaalde IP's van binnenuit en zie het resultaat in je FW logs.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

de scanning tool bij uitstek is natuurlijk nmap. Zal op elke linux live distro wel staan

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Maar ook nmap is bedoeld om te achterhalen welke poorten er op een specifieke machine open staan. De TS zoekt een app waarmee hij kan testen welke poorten naar buiten toe (over zijn router) toegestaan zijn.

Zijn vast wel applicaties voor, maar zoeken mag je zelf doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.