Renault Clio II-Fabriek radio gaat niet meer aan bij contact

Pagina: 1
Acties:
  • 3.244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:33
Na gisteravond het magere boekje van de af fabriek radio doorgeplozen te hebben ben ik er nog steeds niet uit.

Ik en mijn kleine neefje hebben enthousiast op de knopjes van de radio zitten drukken. En nu gaat de radio dus niet meer aan zodra ik de auto op contact zet. Erger nog is dat de radio na 20 minuten met een bliep uit gaat ook tijdens het rijden.

Iemand enig idee welke magische knoppen combinatie ik moet indrukken om hier wat aan te doen? Via het menu wat ik krijg door de "src" knop vast te houden kan ik er in ieder geval niets aan doen. Kan het zijn dat het een of andere truuk is net als met de automatische koplampen en weg-rij deurvergrendeling?

Het betreft een Clio II (met facelift) uit 2002/2003 met af fabriek radio van 4 x 40 watt en CD wisselaar.

Oh ja, google gaf ook geen oplossing, enkel een hele stapel advertenties voor 2de hands auto's.

[ Voor 5% gewijzigd door The - DDD op 15-11-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt mij een beetje in de oren als een code-beveiliging op je radio. Aangezien het een af-fabriek radio is, zou ik er even mee langs een dealer rijden. Die kunnen je denk ik meer vertellen als wij :)
Mijn eerste insteek zou namelijk zijn dat hele ding er uit slopen zodat ie zijn geheugen verliest en/of de zekering er uit, maar als je een code hebt wordt dat wat lastig. Bovendien ben je dan mogelijk nog verder van huis als je nu al bent :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Zonder code zou hij het niet eens moeten doen volgens het boekje. Dus dat zal het wel niet zijn.

Het is ook zo stom, gewoon wat knopjes drukken terwijl de auto van het contact af is. En blijkbaar dus iets gedaan wat ik niet leuk vindt. De vraag is wat ik dus precies gedaan heb. Het is volgens mij gewoon een instelling ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Hmm, de garage zegt dat het aan de geschakelde zekering zou kunnen liggen. Lijkt mij sterk, maar goed. Daar weten ze het dus ook niet.

Enig idee of ik dat kan checken zonder vieze vingers te krijgen. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door The - DDD op 15-11-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

The - DDD schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:26:
Hmm, de garage zegt dat het aan de geschakelde zekering zou kunnen liggen. Lijkt mij sterk, maar goed. Daar weten ze het dus ook niet.

Enig idee of ik dat kan checken zonder vieze vingers te krijgen. ;)
Ja, breng hem naar de garage. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Ja, maar het is gewoon iets stoms met een knopje. Bedoel, ik heb verder niks gedaan of gemerkt. Al het andere wat via mijn contact schakel doet het gewoon. 8)7

Hmm, de tweede dealer zegt ook dat het best wel is de schakel werstand kan zijn.

Dus boekje er bij... en zoeken maar straks.

[ Voor 30% gewijzigd door The - DDD op 15-11-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe dan ook; als je langs de dealer rijdt is het waarschijnlijk binnen 2 minuten opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weerstanden cq zekeringne zitten in je zekeringenkastje. Daar zou ik dan ook eens als eerste zoeken ;)
Of idd, gewoon langs de garage :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 17:37
Ook bij een opel gehad. Moet je met je code dat ding uitzetten. Code heeft de dealer. Dus naar de dealer die regelen het kostenloos voor je als het goed is (iig bij opel)

• The - DDD
Ik heb in ieder geval een afspraak gemaakt, moet sowieso de eerste APK controle laten doen. Mogen ze gelijk een ruitenwisser vervangen, mij vertellen waarom ik met een koude moter bij langzaam optrekken soms een toeren terugval zie tussen 2500 en 2700 toeren (80pk Dci Diesel), vloestoffen controleren/vullen, bandjes oppompen en hopelijk geen banden en remblokken vervangen (want het eerste setje van beiden was ik echt zo doorheen).

Verder, fijn autotje, lekkere wegligging, soms lijkt het net karten met dat ding. :D

[ Voor 17% gewijzigd door The - DDD op 16-11-2006 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Het was inderdaad de zekering.

Na in de handleiding gekeken te hebben en uitgezocht te hebben welke zekering ik moest hebben, deze vervangen. En bingo, het werkt weer. Best vaag, de radio heeft een geheel eigen zekering. Dan zou die niet zo snel door moeten branden lijkt me dan. Verder niks speciaals aan de radio hangen namelijk. Gewoon standaard af fabriek 4x40w.
Pagina: 1