migratie GSX naar ESX

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:44
Mijn motivatie: ik heb nu een SAN klaarstaan in mijn netwerk. Ik draai nu een paar machines virtual op VMware GSX. Nu wil ik zoveel mogelijk servers gaan virtualiseren en een 99,9% uptime proberen te realiseren met ESX en VMotion.
offtopic:
my god, wat zou het mooi zijn als dat gaat werken

Ik heb een draaiende ESX (test) server op mijn bedrijf hier. Mooie testbak met SCSI controller en een seagate 36GB eraan. ESX geinstalleerd, alle tools geinstalleerd. FTP server geinstalleerd op de ESX.
Ik kan dus kopieren van en naar mijn ESX via FTP.

Probleem is nu: Ik probeer met VMware Converter Beta 2 (voorheen P2V geloof ik) een (test)virtuele server (win2k3ent.vmx) te kopieren van de freeware VMware server naar de ESX.
Dit lukt helaas niet! De Converter geeft een error: "Unable to read the source VM's registry".
Het lukt wél met een win2k machine!!! Dat is het vreemde..!

Nu heb ik natuurlijk ook de "oudewetse" manier geprobeerd:
code:
1
vmkfstools -i /machines.vmdk /new/machines.vmdk

lukt ook niet. error is nu: "the specified file is not a virtual disk"

Ik wil dus zowel VMware GSX server als VMware Server virtual machines kopiëren naar de VMware ESX server.
Kan iemand mij Ideeën geven? Of zeg alsjeblieft dat ik verkeerd bezig ben :+

EDIT: Ik heb ook geprobeerd de disk direct te openen via de Virtual Infrastructure Client, maar mijn Virtual machine valt al niet onder "compatible Virtual Disks, *.vmdk,*.dsk,*.raw"

EDIT2: owke wat bevindingen verder: de VMware Converter beta 2 moet op de oude gsx/free server staan, anders meerdere errors bij het laden van een VM. Ook heb ik even gelezen dat je van NTFS naar EXT3 een speciaal tooltje moet hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door sjongenelen op 15-11-2006 16:36 . Reden: zie edit ]

you had me at EHLO

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:26

backupdevice

No Risk , Full Push

Die W2K3 machine, is die aangemaakt op GSX of VMwareserver?

Als het GSX is, heb je dan wel de compatible mode gebruikt om hem te kunnen invoeren op een ESX machine?

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 16-11-2006 09:50 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Je zou het eens kunnen proberen met de beta van VMware Converter 3.0 (Data Sheet).

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wat je daarnaast ook kunt doen, is een nieuwe machine aanmaken met dezelfde specs, en over het netwerk overghosten ;) Ook wel een paar keer gedaan..

Een betere manier is op een testmachine een evaluation version draaien van VirtualCenter, zowel de GSX als de ESX'en opnemen in je inventory, en dan op het knopje 'migrate' klikken :) Zo doet het halve VMware forum het, is het makkelijkst. Als je trouwens vragen hebt kun je beter daar terecht, daar zijn er iets meer mensen die er verstand van hebben (hoeveel ik ook van GoT hou ;) )

edit: je moet trouwens even kijken, VC2.0 ondersteunt volgens mij weer geen GSX, alleen VMware server, en VC2.1 weer beiden, weet niet precies hoe het zit.

[ Voor 12% gewijzigd door axis op 16-11-2006 14:18 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• sjongenelen
waar haal ik Virtualcenter? ik heb een map in mijn program files, maar daar zit geen "fatsoenlijke" executable bij..?? Ik heb VMware VirtualCenter 2.0

ik heb nu een kopie voor elkaar gekregen door op de VMware (free) server de Vmware converter te draaien en te kopieren naar ESX. Ik weet alleen niet of het mogelijk is vanuit een GSX?

you had me at EHLO

• axis
VirtualCenter kun je downloaden bij VMware volgens mij (is wel $5000 pakketje), als je'm geinstalleerd hebt op een server, kun je met de VI3 Client (die waarmee je ook je ESX3 beheert) connecten naar de virtualserver, en je ding doen..

En of de VMware converter werkt op GSX weet ik niet, je kunt het wellicht proberen?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

axis schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:17:
Wat je daarnaast ook kunt doen, is een nieuwe machine aanmaken met dezelfde specs, en over het netwerk overghosten ;) Ook wel een paar keer gedaan..

Een betere manier is op een testmachine een evaluation version draaien van VirtualCenter, zowel de GSX als de ESX'en opnemen in je inventory, en dan op het knopje 'migrate' klikken :) Zo doet het halve VMware forum het, is het makkelijkst. Als je trouwens vragen hebt kun je beter daar terecht, daar zijn er iets meer mensen die er verstand van hebben (hoeveel ik ook van GoT hou ;) )

edit: je moet trouwens even kijken, VC2.0 ondersteunt volgens mij weer geen GSX, alleen VMware server, en VC2.1 weer beiden, weet niet precies hoe het zit.
VC 2 ondersteunt geen Vmware server , daarvoor moet VC 1.4 hebben.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

TheNymf schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:17:
offtopic:
my god, wat zou het mooi zijn als dat gaat werken
Tuurlijk gaat dat werken, heb er geen bal verstand van, is niet mijn ding, maar hier op het werk draait het prima ;)

• sjongenelen
axis schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:50:
VirtualCenter kun je downloaden bij VMware volgens mij (is wel $5000 pakketje), als je'm geinstalleerd hebt op een server, kun je met de VI3 Client (die waarmee je ook je ESX3 beheert) connecten naar de virtualserver, en je ding doen..

En of de VMware converter werkt op GSX weet ik niet, je kunt het wellicht proberen?
heb je hier ergens informatie over? Ik snap niet wat je bedoeld met kopieren naar server en connecten naar VirtualCenter..?!
overigens kan ik ook VC niet vinden op de VMware download site. Ik heb nu een eval. van ESX draaien, maar wel een GSX licentie

you had me at EHLO

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

• axis
TheNymf schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:36:
[...]

heb je hier ergens informatie over? Ik snap niet wat je bedoeld met kopieren naar server en connecten naar VirtualCenter..?!
overigens kan ik ook VC niet vinden op de VMware download site. Ik heb nu een eval. van ESX draaien, maar wel een GSX licentie
VirtualCenter is een omgeving waarmee je VMware Servers, GSX servers en ESX servers in 1 overzicht kunt beheren. Je installeert deze op een aparte windows server, en je connect hier naar met je VI3 client, en je kunt aangeven dat je de juiste servers wilt beheren. Vervolgens kun je in virtualcenter de opdracht geven om een virtuele machine te migreren van de ene host naar de andere, en dan doet ie dat.. Meer valt er eigenlijk niet over te vertellen.

Enige nadeel is dat VC 1.4 en VC 2.0 andere servers ondersteunen, en je creatief moet worden. Maar je hebt waarschijnlijk op vmware community je antwoord al gevonden, daar staan 10 topics per dag met jouw vraag..

Pagina: 1