Mijn motivatie: ik heb nu een SAN klaarstaan in mijn netwerk. Ik draai nu een paar machines virtual op VMware GSX. Nu wil ik zoveel mogelijk servers gaan virtualiseren en een 99,9% uptime proberen te realiseren met ESX en VMotion.
Ik heb een draaiende ESX (test) server op mijn bedrijf hier. Mooie testbak met SCSI controller en een seagate 36GB eraan. ESX geinstalleerd, alle tools geinstalleerd. FTP server geinstalleerd op de ESX.
Ik kan dus kopieren van en naar mijn ESX via FTP.
Probleem is nu: Ik probeer met VMware Converter Beta 2 (voorheen P2V geloof ik) een (test)virtuele server (win2k3ent.vmx) te kopieren van de freeware VMware server naar de ESX.
Dit lukt helaas niet! De Converter geeft een error: "Unable to read the source VM's registry".
Het lukt wél met een win2k machine!!! Dat is het vreemde..!
Nu heb ik natuurlijk ook de "oudewetse" manier geprobeerd:
lukt ook niet. error is nu: "the specified file is not a virtual disk"
Ik wil dus zowel VMware GSX server als VMware Server virtual machines kopiëren naar de VMware ESX server.
Kan iemand mij Ideeën geven? Of zeg alsjeblieft dat ik verkeerd bezig ben
EDIT: Ik heb ook geprobeerd de disk direct te openen via de Virtual Infrastructure Client, maar mijn Virtual machine valt al niet onder "compatible Virtual Disks, *.vmdk,*.dsk,*.raw"
EDIT2: owke wat bevindingen verder: de VMware Converter beta 2 moet op de oude gsx/free server staan, anders meerdere errors bij het laden van een VM. Ook heb ik even gelezen dat je van NTFS naar EXT3 een speciaal tooltje moet hebben.
offtopic:
my god, wat zou het mooi zijn als dat gaat werken
my god, wat zou het mooi zijn als dat gaat werken
Ik heb een draaiende ESX (test) server op mijn bedrijf hier. Mooie testbak met SCSI controller en een seagate 36GB eraan. ESX geinstalleerd, alle tools geinstalleerd. FTP server geinstalleerd op de ESX.
Ik kan dus kopieren van en naar mijn ESX via FTP.
Probleem is nu: Ik probeer met VMware Converter Beta 2 (voorheen P2V geloof ik) een (test)virtuele server (win2k3ent.vmx) te kopieren van de freeware VMware server naar de ESX.
Dit lukt helaas niet! De Converter geeft een error: "Unable to read the source VM's registry".
Het lukt wél met een win2k machine!!! Dat is het vreemde..!
Nu heb ik natuurlijk ook de "oudewetse" manier geprobeerd:
code:
1
| vmkfstools -i /machines.vmdk /new/machines.vmdk |
lukt ook niet. error is nu: "the specified file is not a virtual disk"
Ik wil dus zowel VMware GSX server als VMware Server virtual machines kopiëren naar de VMware ESX server.
Kan iemand mij Ideeën geven? Of zeg alsjeblieft dat ik verkeerd bezig ben
EDIT: Ik heb ook geprobeerd de disk direct te openen via de Virtual Infrastructure Client, maar mijn Virtual machine valt al niet onder "compatible Virtual Disks, *.vmdk,*.dsk,*.raw"
EDIT2: owke wat bevindingen verder: de VMware Converter beta 2 moet op de oude gsx/free server staan, anders meerdere errors bij het laden van een VM. Ook heb ik even gelezen dat je van NTFS naar EXT3 een speciaal tooltje moet hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door sjongenelen op 15-11-2006 16:36 . Reden: zie edit ]
you had me at EHLO