Poorten naar welk ip nummer forwarden?

Pagina: 1
Acties:

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Kan nergens dit specifieke probleem meer vinden.

Ik gebruik ADSL van Compuserve en heb daarvoor een zyxel 660 modem. Daaraan heb ik een Linksys WRT54G router hangen waar ik weer draadloos met mijn laptop aan hang. Mijn probleem is dat ik in emule een lowID houd.

Als ik rechtstreeks met een netwerkkabel aan de zyxel hang en de poorten 4662 en 4672 forward naar het door de zyxel aan mijn laptop toegewezen ip adres 192.168.1.50 dan heb ik wel een highID.

ALs ik draadloos aan de WRT54G hang heb ik weer een LowID. In de WRT54G heb ik de poorten 4662 en 4672 ook geforward, maar dan uiteraard naar 192.168.2.100 (het ip adres dat door de WRT54G toegewezen is aan mijn laptop)

Volgens mij zit het probleem erin dat ik niet weet welk ip nummer mijn router krijgt in de zyxel. Ik denk dat ik dat ip nummer moet invullen in de zyxel tbv het poortmappen. Klopt dit? En hoe kom ik er achter welk nummer ik daar moet gebruiken?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je moet de Linksys in DMZ zetten in de Zyxel. Of alle poorten dubbel mappen, dus in de Zyxel naar de Linksys, en in de Linksys naar je laptop. DMZ is toch wel handiger, zeker wanneer je in de toekomst nog meer poorten wilt mappen.

En bij DHCP Leases op de Zyxel kun je toch vast wel zien welk IP je Linksys krijgt? Al is het waarschijnlijk handiger om deze op een vast IP in te stellen ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Je kan hiervoor een statisch IP gebruiken (instellen op je wrt54g), dan vervolgende je
dhcp server van je modem uit. DMZ naar statische ip van je linksys.
En dan op je linksys de porten forwarden.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl