Toon posts:

P5W DH Deluxe blijft random herstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
I heb de componenten gekocht om een snel systeem in elkaar te zetten.
In vista krijg ik een 5,4 als overall prestatiemeter, maar toen begon de nachtmerrie:

systeemspecificaties:

Asus p5w dh deluxe mobo (last bios flashed)
Asus Videokaart PCI-e GeForce 7900GTX 512MB DDR3
Kingston 2x1gb ECC DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 (kvr667d2e5k2)
Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Cpu
Zalman Processor Koeler CNPS9500-AT S775
PSU: Cooler Master iGreen 500W SLI/EPS

extra PCI kaarten:
- Hauppauge PVR 150MCE
- Skystar 2

Het is niet iets op softwaregebied, daar de herstart ook wel eens gebeurde toen ik in de bios zelf het probleem probeerde te achterhalen. Ik moet de de samenstelling van de hardware bekijken. Voor zover ik alles heb gecontroleerd, zouden die gewoon op mekaar aan moeten sluiten.

Ik ben nu al 2 weken verder, heb tig topics bekeken en heb eelt aan mijn vingers van het typen |:(
Ik kom wel relevante zaken tegen, maar niet iets wat tot een oplossing leidt. |:(

Verwijderd

Plaats eerst eens een andere voeding, of trek wat connectors los voor apparaten die je voor een test van 1 dag wel even kunt missen. Kleine stapjes...eerst de voeding...

Verwijderd

kijk eens in de faq, starten met minimale apparaten, memtest, etc etc, je hebt nog een lange weg te gaan

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 21:49
is je geheugen wel van de Vendor list van je Moederbord....... die kan dit soort problemen geven

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 19:20

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Lijkt op mijn probleem in dit draadje: [P5n32 SE SLI] spontane uitval pc

Is indd gaar en ljikt aan mobo te liggen, raadpleeg het forum op de asus site, daar staan veel mannetjes die al meer van dez e problemen weten.

Indd non-compatible geheugen kan het probleem zijn of bijvoorbeeld de PEG link instelling (rot functie).

Ga i.i.g. zeker langs bij het asus forum, daar kun je op mobo de juiste draadjes selecteren

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele input. Ik had, voordat ik deze topic ging plaatsen, ook al de topic van "Seesar" gezien. Ook op internet kom je vaker dit soort problemen tegen, alleen heeft iedereen weer een andere configuratie. En dit betekent dat ik vaak niet dezelfde oplossing kan gebruiken voor mijn probleem.

Ik zal, na mijn werk, eerst eens met 1 geheugenstrip en zonder de extra pci kaarten wat gaan testen. Ik vrees ook dat ik nog een lange weg zal hebben. (tot alle irritaties thuis daar ik nogal wat tijd aan dit systeem heb gespendeerd)

Zodra ik bovenstaande heb uitgevoerd, laat ik jullie mijn bevindingen weten.

Zou het kunnen dat ik de standaardinstellingen voor de geheugenaansturing, de voltages etc. handmatig moet instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit.
Iemand had op de forum van Asus getipt dat de nieuwere PCI-e kaartjes nogal wat ampère nodig hebben. Ik heb 2 pci-e aansluitingen op mijn voeding zitten, en had 6 amp. aangesloten.

De andere pci-e aansluiting heeft echter 17 amp.
Nu ik de PCI-e hierop heb aangesloten, ben ik af van de random reboots.

Gelukkig, want ik werd er niet goed van.

Iedereen bedankt voor de input.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ook even hier.
Dan vind je nog meer interessante info. m.b.t. dit onderwerp.

http://forumz.tomshardwar...ewtopic&p=1355308#1355308
Pagina: 1