Ik kreeg vandaag op mijn iMac de melding dat er een nieuwe firmware is uitgebracht. Deze heb ik gelijk binnen gehaald met de Software-update, en realiseerde me dat er nog wel eens meer firmware's uit zouden kunnen zijn gekomen. En ja hoor:
meuktracker: Apple iMac EFI 1.1
meuktracker: Apple MacBook Pro EFI 1.2
meuktracker: Apple MacBook EFI 1.0
meuktracker: Apple Mac Mini EFI 1.1
Gelijk een hele smak nieuwe firmwares op de Apple site. Nu heb ik ook een Macbook Pro die ik veel gebruik, en liep daar de laatste tijd steeds vaker tegen het probleem aan dat hij niet in slaap wilde komen bij het dichtklappen van de laptop. Bovendien had ik heel soms dat het apparaat niet uit de slaapstand komt als ik hem openklapte.
Nu staat er in de changelog het volgende:
meuktracker: Apple iMac EFI 1.1
meuktracker: Apple MacBook Pro EFI 1.2
meuktracker: Apple MacBook EFI 1.0
meuktracker: Apple Mac Mini EFI 1.1
Gelijk een hele smak nieuwe firmwares op de Apple site. Nu heb ik ook een Macbook Pro die ik veel gebruik, en liep daar de laatste tijd steeds vaker tegen het probleem aan dat hij niet in slaap wilde komen bij het dichtklappen van de laptop. Bovendien had ik heel soms dat het apparaat niet uit de slaapstand komt als ik hem openklapte.
Nu staat er in de changelog het volgende:
Als je dit leest lijkt het erop dat mensen met vergelijkbare problemen geholpen zouden moeten zijn. Ik heb nog geen problemen gehad sinds de update, maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die die problemen hebben gehad en of zij door deze update geholpen zijn?This EFI Firmware Update fixes several Boot Camp, start up, and wake-from-sleep issues on MacBook Pro computers.
After the firmware update is successfully applied to your computer, your Boot ROM Version will be:
MBP11.0055.B08 (MacBook Pro 15 inch)
MBP12.0061.B03 (MacBook Pro 17 inch)
You can confirm the version of the Boot ROM installed on your computer using System Profiler.
Your computer’s power cord must be connected and plugged into a working power source.