Toon posts:

barebone pc boot pas na 10min

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij het volgende vreemde probleem:
Shuttle sn41g2 (fn41 mainboard) reageert pas na 10 min op het indrukken van de opstartknop.
Het gaat om de pc van mijn ouders, dus ik heb geen directe aanleiding kunnen constateren. Het probleem begon met hetzelde fenomeen, maar dan 3 minuten, maar deze tijd werd steeds langer en is ondertussen ruim 10 minuten. Als ik de knop indruk geeft de pc geen enkele reactie. Na 10 minuten wachten gaat hij plots aan en boot verder normaal.
Ik heb verscheidene (naar mijn idee zinloze) virusscans gedaan, zonder resultaat. Daarna bios en chipset geupdate; ook geen verbetering.

Verder is de pc voorzien van geintegeerde GPU, netwerk adapter etc; niks extra.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, of heeft iemand suggesties voor een mogelijke oplossing?

Bij voorbaat dank!!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit is duidelijk een hardwarematig defect, dus aan drivers en virussen zal het niet liggen.

Probeer bijvoorbeeld eens een andere voeding. Maak de kast eens open en kijk of je geen kapotte elco's op het moederbord ziet.

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:49
Ik heb vaker gehoord van dit probleem op een Shuttle forum. Het ligt waarschijnlijk aan de voeding, in een topic wordt beschreven dat het een condensator is in de voeding die vervangen kan worden en het probleem misschien oplost.

Verwijderd

Topicstarter
top, bedankt! klinkt als exact hetzelfde probleem; we gaan er mee aan de slag!

Verwijderd

Topicstarter
het vervangen van de condensatoren lijkt ons toch een wat omslachtige en riskante methode, zodoende maar gewoon een nieuwe voeding. probleem is, wat moet er eigenlijk in zo'n xpc, is daar een standaard maat voor? ik zat te denken aan deze: http://tweakers.net/price...X-250W-(XPC)-prijzen.html gaat dat passen?

TIA!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 18:37
Je zal iig een speciale Shuttle voeding erin moeten doen. De support afdeling van Shuttle kan je best vertellen welke voeding(en) er in die barebone passen en welke niet. Niet iedere voeding van Shuttle past in iedere barebone.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:57:
het vervangen van de condensatoren lijkt ons toch een wat omslachtige en riskante methode, zodoende maar gewoon een nieuwe voeding. probleem is, wat moet er eigenlijk in zo'n xpc, is daar een standaard maat voor? ik zat te denken aan deze: http://tweakers.net/price...X-250W-(XPC)-prijzen.html gaat dat passen?

TIA!
Dat zal perfect passen :) Heb je eigelijk geen garantie meer?
Pagina: 1