Hallo,
Ben hier net nieuw, maar het is zeker niet de eerste keer dat ik hier wat lees.
Al ruim een jaar draai ik op een linux-pc een webserver (HTTP, FTP, MySQL, PHP, etc).
Dit werkt goed, en wil dit ook zo houden. Alles draait op een @home verbinding (geen commentaar) en heb nog niet veel problemen gehad.
Nu zou ik graag een 2e server er bij naast laten draaien.
Voor eerst is server 2 een simpele kopie van server 1.
Het netwerk van @home is zo ingericht dat eens in de zoveel tijd het ip wijzigt.
Hiervoor heb ik de oplossing van no-ip.com gebruikt (Free Service).
Dan krijg je bijv. jansman.no-ip.org.
Voor de rest heb ik wel 'ns gehoord dat je onder dit domein weer subdomeinen kunt maken via je eigen dns-server. Dus:
server1.jansman.no-ip.org
server2.jansman.no-ip.org
Nu komt de aap uit de mouw. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is, en ook hoe dit eventueel zou kunnen. Niet te veel uitleggen, wil er ook nog wat van leren
Verder draait alles nu achter een router. Dit zou eventueel kunnen worden vervangen door een pc.
Ben hier net nieuw, maar het is zeker niet de eerste keer dat ik hier wat lees.
Al ruim een jaar draai ik op een linux-pc een webserver (HTTP, FTP, MySQL, PHP, etc).
Dit werkt goed, en wil dit ook zo houden. Alles draait op een @home verbinding (geen commentaar) en heb nog niet veel problemen gehad.
Nu zou ik graag een 2e server er bij naast laten draaien.
Voor eerst is server 2 een simpele kopie van server 1.
Het netwerk van @home is zo ingericht dat eens in de zoveel tijd het ip wijzigt.
Hiervoor heb ik de oplossing van no-ip.com gebruikt (Free Service).
Dan krijg je bijv. jansman.no-ip.org.
Voor de rest heb ik wel 'ns gehoord dat je onder dit domein weer subdomeinen kunt maken via je eigen dns-server. Dus:
server1.jansman.no-ip.org
server2.jansman.no-ip.org
Nu komt de aap uit de mouw. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is, en ook hoe dit eventueel zou kunnen. Niet te veel uitleggen, wil er ook nog wat van leren
Verder draait alles nu achter een router. Dit zou eventueel kunnen worden vervangen door een pc.