[XP] Kan niet aanmelden om productkey te achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zenman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-12-2025
Goedenavond!

Ik heb hier een gebruikte PC staan die tot voor kort op een school in een netwerk hing. Zodra je de PC aanzet, krijg je dus ook het Windows-aanmeldscherm voor je kiezen. Ik heb hier geen aanmeldgegevens van, dus aanmelden gaat niet lukken (ook lokaal niet).

De PC is voorzien van een legale XPprof, maar de productkey staat niet op de kast vermeld. Ik wil de productkey even bekijken (opschrijven) en dan de hele bups opnieuw installeren (zonder netwerkaanmelding). Ik heb wel een goede key-viewer, maar daarvoor zal ik toch eerst XP moeten starten en me moeten aanmelden.

De netwerkbeheerder van school (van wie ik de PC heb gekocht), zegt dat het plaatsen van de XP bootCD (installatieCD) voldoende is voor een nieuwe installatie. Hierbij zou volgens hem de reeds in gebruik zijnde productkey overgenomen worden. Het achterhalen van de productkey is volgens hem dus niet nodig...kan iemand dit bevestigen? Ik twijfel namelijk nogal aan zijn bewering, vandaar mijn wens om de productkey te lezen voordat ik overga tot een herinstallatie...

Ik heb al wel een vergeljikbaar topic gezien, maar dat betrof een gecrashte XP. Dit is gewoon een draaiende XP, waarbij ik mezelf niet kan aanmelden.

Ik kijk uit naar jullie reactie! :*)

• zenman
Ik heb de productkey toch weten te achterhalen! Yes! :Y

Hier een handleiding:

C: = de harde schijf van een draaiende XP of 2000 machine, D: = de harde schijf met de verborgen productkey
  • Demonteer D:\.
  • Zorg voor een tweede PC met XP/2000 erop en schroef 'm open.
  • Monteer in de tweede PC schijf D: naast de bestaande schijf C:.
  • Download Produkey (50Kb) naar bijv. c:\temp\produkey\ en pak daar de zip-files even uit.
  • Klik op Start, kies "uitvoeren" en tik het volgende commando in:
    C:\temp\produkey\produkey.exe /windir "D:\windows\" /shtml C:\temp\pk.html"
  • Klik op OK
    (de productkeys worden nu weggeschreven in pk.html)
  • Open met de verkenner C:\temp\pk.html en ziedaar een compleet overzicht van de productkeys (van XP zelf, maar ook van MS Office!) 8)
Werkt ook vanaf een draaiende 2000 machine.
Produkey is voorzien van een Help met voorbeelden!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gefeliciteerd.

Ik heb geen idee hoe je aan de oplossing bent gekomen maar het is iig een nuttige oplossing voor een probleem wat vaker voorkomt.

ARME AOW’er

• zenman
Guardian Angel schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:41:
Gefeliciteerd.

Ik heb geen idee hoe je aan de oplossing bent gekomen maar het is iig een nuttige oplossing voor een probleem wat vaker voorkomt.
Bedankt voor de felicitatie. :) Hoe ik aan de oplossing kwam? Ach, stevig Googlen, ook de pagina's met een lage ranking bekijken, wat creativiteit en voila!

De rechtstreekse link naar Produkey nog even: http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
:w

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Voor een kakelverse gebruiker van dit forum die zelf nadenkt en zoekt mag een klein compliment best temeer omdat de meerderheid van de nieuwe gebruikers hun vraag neerplempen en achterover leunend de reacties afwachten. Ga zo door zou ik zeggen. Veel plezier op en met GoT

ARME AOW’er

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Beetje late reactie maar ik kon dat tooltje laatst met google niet vinden heb toen yahoo gepakt en hij stond eigenlijk bijna bovenaan!
Gebruik het op m'n bedrijf veel voor de mensjes die hun key kwijt zijn.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Pagina: 1