Toon posts:

[XP] Hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd... reboot*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een ex-rabobank Compaq Deskpro.
Hij is uit de EN-series. 1000mhz, 256mb en 20gb.

Hier wilde ik XP op zetten, dus de bootable cd erin.
Blijkbaar kan de pc geen bootable cd aan, want ik krijg de melding "Non-system disk or disk error."

Dan maar 6 floppy's gevuld als WinXP opstartdiskette.
Doe ik die erin, dan hoor je hem bestanden van de floppy laden, flikkert het beeldscherm een paar keer en komt de melding "Hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd".
Direct daarna restart de pc.

Dit heb ik al geprobeerd:
- Bios gereset. Batterij 5 min. eruit gehad.
- Harddisk losgekoppeld
- CD-drive losgekoppeld

Iemand een idee wat het probleem, en nog beter, wat de oplossing is?

Thanks

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik heb hier een Compaq Deskpro EN maar dan met 800 MHz CPU, en die boot wel van CD

heb je de bios wel op boot from CD gezet of is je CD wel goed bootable gemaakt na het slipstreamen?

misschien is je eerste floppy corrupt geraakt, dat de PC daardoor neit verder boot

Interpolis, glashelder!

Verwijderd

Topicstarter
TheIbex schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:42:
Ik heb hier een Compaq Deskpro EN maar dan met 800 MHz CPU, en die boot wel van CD
Hij heeft iets van 2x geboot van de cd. Dat was in het begin. Toen vroeg 'ie om de disktte met de naam "Windows XP service pack 1 cd". Toen ik hem nog een keer aanzette laadde hij de cd helemaal niet meer. Dus overgestapt op diskettes.
heb je de bios wel op boot from CD gezet of is je CD wel goed bootable gemaakt na het slipstreamen?
Ja
misschien is je eerste floppy corrupt geraakt, dat de PC daardoor neit verder boot
Hmm ik kan proberen nogeens de floppy's te maken :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

TheIbex schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:42:
of is je CD wel goed bootable gemaakt na het slipstreamen?
wtf

Waar staat dat de CD een geslipstreamde XP-CD is? :)
Ik denk dat dat wel belangrijk is om te weten omdat ik wel eens zou willen weten of de PC met een orginele disc wel zal werken.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Superfijne bakkies zijn dat. Heb er hier ook een. Booten vanaf CD doet ie wel degelijk in ieder geval.