[Vista] Boot niet tenzij ik CD erin steek*

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb de RTM versie van Vista gisteren op m'n pc gezet. EN dit op een andere schijf als m'n XP prof.
Na de installatie start XP doodleuk terug op. Niks geen vista boot screen. Tenzij ik de Vista installatie dvd in m'n player steek dan start enkel Vista op :?
Bij de eerste versie van vista die ik erop zette (RC1) kreeg ik wel het vista bootscherm en werkte alles perfect. Dan zette ik er RC2 op en in eerste instantie werkte ook alles normaal. Tot ik een re-install moest doen. Toen begonnen de problemen. Zelfs na meermaals te herinstalleren kreeg ik het bootscherm van vista niet meer. Nu op m'n nieuwe HDD op een lege geformatteerde partitie heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Het lijkt wel of de MBR niet geschreven wordt.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het woord probleem in een topic titel zegt altijd zo weinig over het daadwerkelijke topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:07
In de bios ook wel de boot devices goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
elevator schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:29:
Het woord probleem in een topic titel zegt altijd zo weinig over het daadwerkelijke topic ;)
idd. thnx voor de aanpassing ;)

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
Depress schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:31:
In de bios ook wel de boot devices goed staan?
Ik heb 2 SATA schijven dan is dat toch niet nodig. Ofwel :D

• Death Dealer
Ik heb de instellingen in de bios eens bekeken.
Als ik de HDD waarop vista staat boot priority geef start vista op.
En als ik de hdd waarop XP staat boot priority geef start XP op :+
Ik snap er niets van. Ik heb het programmaatje " Vistabootpro" al gebruikt. Hiermee kun je de bootloader van vista opnieuw installeren. Maar het programma ziet geen enkele windows installatie.
Ten tijde van RC1 heb ik dat programma ook al eens gebruikt toen ik XP na vista geïnstalleerd had. Het gevolg hiervan was dat de bootloader van vista toen ook verdwenen was. Maar met behulp van vistabootpro heb ik toen de bootloader opnieuw op m'n pc gezet en alles werkte opnieuw naar behoren.

Maar nu lukt het niet.
Iemand een idee?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Death Dealer schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:29:
Ik heb de instellingen in de bios eens bekeken.
En als ik de hdd waarop XP staat boot priority geef start XP op :+
Ik snap er niets van. Ik heb het programmaatje " Vistabootpro" al gebruikt. Hiermee kun je de bootloader van vista opnieuw installeren. Maar het programma ziet geen enkele windows installatie.
Ten tijde van RC1 heb ik dat programma ook al eens gebruikt toen ik XP na vista geïnstalleerd had. Het gevolg hiervan was dat de bootloader van vista toen ook verdwenen was. Maar met behulp van vistabootpro heb ik toen de bootloader opnieuw op m'n pc gezet en alles werkte opnieuw naar behoren.

Maar nu lukt het niet.
Iemand een idee?
Ja, in de Vista bootloader aangeven dat je nog een harde schijf hebt met bijbehorende installs. Heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je de vista RTM dan geinstalleerd?
Via het opnieuw opstarten en dan booten vanaf de vista cd
Of vanuit windows XP.
Ik heb het zelff al een paar keer gedaan vanaf windows XP. (cd mounten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
DataGhost schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:48:
[...]

Ja, in de Vista bootloader aangeven dat je nog een harde schijf hebt met bijbehorende installs. Heb je dat al gedaan?
Het probleem is dat ik geen bootloader heb tijdens het opstarten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:22:
Hoe heb je de vista RTM dan geinstalleerd?
Via het opnieuw opstarten en dan booten vanaf de vista cd
Of vanuit windows XP.
Ik heb het zelff al een paar keer gedaan vanaf windows XP. (cd mounten)
Ik heb vista geïnstalleerd van op de dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Death Dealer schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:59:
[...]

Het probleem is dat ik geen bootloader heb tijdens het opstarten :?
Dan heb je toch een bootloader? Wellicht wordt ie gewoon niet getoond. Dat instellen doe je dus vanuit Vista, net als met de WinXP bootloader.
Je kan een post trouwens editen Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif, dat wordt ietsjes meer gewaardeerd dan je topic binnen 24 uur schoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Heb hetzelfde gehad, bootmgr is missing en wel starten via de dvd. Heb Vista op m'n s-ata schijf geinstalleerd, maar vermoedelijk is de bootloader op m'n ide-schijf terecht gekomen. Heb deze los gekoppeld, geboot van de Vista dvd, drivers voor m'n s-ata controller geladen en toen bij Repair Options voor StartUp Reapir o.i.d. gekozen. Gaf inderdaad aan dat bootmgr corrupt of missing was, deze is gerepareerd en nu doet 'ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
DataGhost schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:39:
[...]

[...]

Dan heb je toch een bootloader? Wellicht wordt ie gewoon niet getoond. Dat instellen doe je dus vanuit Vista, net als met de WinXP bootloader.
Je kan een post trouwens editen [afbeelding], dat wordt ietsjes meer gewaardeerd dan je topic binnen 24 uur schoppen :)
kuch :? M'n topic schoppen. Kijk eens naar de tijdstippen. En antwoorden is toch nog steeds toegelaten. Ik ben er mij wel degelijk van bewust dat je binnen de 24u je topic niet mag "schoppen".
ivm. Die edit daar heb je gelijk in ;) Dat kon wat mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem, ik heb raid 0 schijen met vista erop en een 3e sata schijf voor andere rotzooi. ik zag op die derde schijf wel iets van bootmgr staan, maar die heb ik helaas alweer verwijderd toen ik probeerde dit probleem op te lossen, dus zeker weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hier zojuist opgelost, wat ik gedaan heb ik met asus update de nieuwste bios flashen vanuit windows vista. Vervolgens reboot en in de bios opnieuw raid enabled zetten en de 2 sata drives aangeven dat ze in een raid zitten. De raid configuratie zelf onder F10 bij het booten bestond nog blijkbaar. En toen bootte hij opeens vista zonder dvd erin.
Pagina: 1