Alcatal Speedtouch 546 trouble

Pagina: 1
Acties:

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Het probleem:

Ik heb een probleem met een PC en een modem ik kom er niet uit. Sterker nog, 2 computerbedrijfjes voor mij kwamen er ook niet uit. Hier op GoT is dan ook mijn laatste hoop. Ik heb het volgende probleem:

Een PC (oudje) met Windows 98SE kan geen verbinding krijgen met internet (via Speedtouch 546 Multi PC). De provider is Het Net en het is direct adsl van KPN.

Als je de hele zaak via KPN cd-rom wilt installeren krijg je op het punt dat hij contact wil maken met het modem de volgende fout:

"Modem is beveiligd met een gebruikersnaam en wachtwoord".

Dit is klaar bare nonsens, want het modem is gereset en al...

Als je via de speedtouch utility contact probeert te maken krijg je ook een scherm dat hij geen verbinding kan maken met het modem.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

- Als eerste heb ik het modem gereset op allerlei manieren, het aan een andere pc gehangen en geupdate met een nieuwere firmware. Het modem werkte wel op een andere pc (je kon in het adminpanel komen) dus volgens mij ligt het conflict niet bij het modem.

- Toen heb ik de kabel vervangen tussen de router en de pc. Zoals ik al verwachte had dit geen enkel effect.

- Hierna heb ik de netwerkkaart van de PC vervangen door een nieuw exemplaar. Dit verhielp het probleem ook niet. Nog steeds niks geen verbinding te krijgen.

- Windows 98SE over de Windows installatie heen geïnstalleerd in de verwachting dat dit alle instellingen zou herstellen. Niet dus, router nog steeds onbereikbaar.

- Toen maar de hele pc geformatteerd. Partities verwijderd en Windows 98SE opnieuw geïnstalleerd, geupdate (via ander pc).

Daarna pc aangesloten op router en zodra ik op internet ging kwam de setup pagina van Speedtouch ervoor. Ik blij, alleen wist ik de exacte instellingen voor Hetnet niet uit mijn hoofd dus ik besloot de KPN cd weer te gebruiken.

Deze gaf nog steeds de oude melding dat "modem beveiligd was met gebruikersnaam en wachtwoord".

Daarna Speedtouch utility geprobeerd en deze detecteerde keurig de Speedtouch. Op een gegeven moment kom je bij een scherm waar je instellingen kunt laden. Volgens de hetnet help staan deze instellingen op de cd als een bepaald bestand. Ik heb dit bestand opgezocht en de instellingen naar de router gestuurd.

Het sturen ging oke, tot het moment kwam waarop hij de router moest herstarten. Ik kreeg een foutmelding en ik was weer terug bij af. Ik kan nu op geen enkele manier weer bij mijn modem komen.

Vraag:

Wie o wie kan mij helpen? Want ik weet echt niet meer wat ik zou moeten proberen... Hoe kan het dat de utility ervoor zorgt dat ik weer terug bij af ben? Wat kan ik doen om het te herstellen? Hoe kan ik de speedtouch instellen via de websetup voor Het Net? (dat is het verste dat ik ben gekomen) Of is er een andere manier op internet op deze pc te krijgen? (het heeft ooit ook gewerkt)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Waarom configureer je de modem niet via de webinterface?
Ik meende dat deze standaard 192.168.1.150 adres had.
Je kunt het ip achter halen met ipconfig. Deze vermeld namelijk de gateway.
De gateway is werderom je Speedtouch.

Ik heb het ook gedaan zonder de CD en vond het relatief simpel.

edit.
Krijgen de machines wel een ip adress van de speedtouch?

[ Voor 52% gewijzigd door The_Greater op 14-11-2006 22:21 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Rebunted
  • Niet online
The_Greater schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:18:
Waarom configureer je de modem niet via de webinterface?
Ik meende dat deze standaard 192.168.1.150 adres had.
Je kunt het ip achter halen met ipconfig. Deze vermeld namelijk de gateway.
De gateway is werderom je Speedtouch.

Ik heb het ook gedaan zonder de CD en vond het relatief simpel.

edit.
Krijgen de machines wel een ip adress van de speedtouch?
Eerst wel toen ik in de websetup kon komen, nu niet meer. Op 1 of andere manier heeft die speedtouch utility iets verandert waardoor de modem compleet onbereikbaar is geworden.

Als ik weer in de websetup kon komen, dan zou ik het wel voor elkaar krijgen denk ik nu ik deze HetNet pagina gevonden heb.

Ik moet dus weer proberen contact te krijgen met het modem. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

[ Voor 18% gewijzigd door Rebunted op 14-11-2006 22:36 ]

• The_Greater
Reset de modem nog eens. Dit kun je vinden in de handleiding hoe dat moet.
Het is niet beledigend bedoel. Het kan zijn dat je de reset knop 10s in moet houden of zo iets dergelijks.
Dan controleer je ook even of de netwerkkabel er goed in zit.
Van uit commando prompt voer je het volgende uit :
ipconfig /release
gevolgd door
ipconfig /renew

Als je een ip hebt verkregen kun je de modem weer bereiken met http://10.0.0.138

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Rebunted
  • Niet online
The_Greater schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:37:
Reset de modem nog eens. Dit kun je vinden in de handleiding hoe dat moet.
Het is niet beledigend bedoel. Het kan zijn dat je de reset knop 10s in moet houden of zo iets dergelijks.
Dan controleer je ook even of de netwerkkabel er goed in zit.
Van uit commando prompt voer je het volgende uit :
ipconfig /release
gevolgd door
ipconfig /renew

Als je een ip hebt verkregen kun je de modem weer bereiken met http://10.0.0.138
Voor de format heb ik alle opties al gedaan, met een pen achterin de modem resetten tot hij helemaal uit gaat en opnieuw opstart. Meerder malen gedaan

Toen heb ik via cmd ipconfig /release en /renew geprobeerd de zaak te refressen, alleen gaf deze opties toen geen resultaat. Ik hoop niet dat ik opnieuw moet formatteren...

• The_Greater
Je hoeft de computer niet op nieuw te formatteren.
Waarschijnlijk is de speedtouch op zeep geholpen.
Na een reset moet deze naar zijn oude instellingen terug vallen en een DHCP draaien.
Daarvoor moet je contact op nemen met de KPN.

Als je eens statisch ip adres invoert
IP 10.0.0.2, SubnetMask 255.0.0.0
Kun je de modem dat wel pingen of benaderen via de webbrowser?

• Rebunted
  • Niet online
The_Greater schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:47:
Je hoeft de computer niet op nieuw te formatteren.
Waarschijnlijk is de speedtouch op zeep geholpen.
Na een reset moet deze naar zijn oude instellingen terug vallen en een DHCP draaien.
Daarvoor moet je contact op nemen met de KPN.

Als je eens statisch ip adres invoert
IP 10.0.0.2, SubnetMask 255.0.0.0
Kun je de modem dat wel pingen of benaderen via de webbrowser?
Hoe bedoel je contact opnemen met KPN? Hun bellen of zij de modem willen resetten?

Ik kan nu niet bij de pc, zal het onderste morgen proberen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
HetNet kan er niet bij van buitenaf, die kunnen dat dus niet resetten.
Kun je vanaf een andere pc er wel op?

Maargoed, de kpn instellingen:
vpi/vic is 8.48
select a service is routed pppoA
verder je gebruikersnaam ***@adsl-surfen
en je wachtwoord
probeer het maar eens via de modempagina.

resetten is knop aan de achterkant ingedrukt houden tot het powerlampje rood brand, ongeveer zeven seconden duurt dat
en daarna loslaten.

heb je toevallig beveiligingssoftware ertussen? die kan ook voor dit soort problemen zorgen waardoor de cd-rom niet op je modem komt

PSN: djmurcielago

• Rebunted
  • Niet online
De Speedtouch was dus kaduuk, hij was ook met geen enkele mogelijk meer te resetten.

KPN zal een nieuwe sturen... Even afwachten of het dan wel wil :)

Edit//

Nieuwe Speedtouch ontvangen, en binnen een minuut draaide het hele gebeuren. Probleem opgelost dus :)

[ Voor 29% gewijzigd door Rebunted op 23-11-2006 12:20 ]

Pagina: 1