ipchains ip_masq_ftp patch

Pagina: 1
Acties:

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Heeft er iemand ervaring met die patch voor ip_masq_ftp voor masqen naar interne ftp-server?

Ik ben benieuwd, wil het gaan proberen, maar het is mij een beetje onduidelijk.

Inkomende passive ftp verbindingen lopen nu stuk op ls etc..

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

voor ip_masq_ftp voor masqen naar interne ftp-server?

Je bedoelt portforwarden?
Welk OS gebruik je? Welke distro?

• deef-
Portforwarden ja,

Debian 2.2, 2.2.18

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Hier ben ik wel benieuwd naar. Ik gebruik Debian 2.2.15 voor gateway naar internet.

passive ftp verbindingen werken wel op het internet netwerk, maar actieve niet...

Ik gebruik ook IPchains met masq'ing...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Ikzelf gebruik daarvoor ipmasqadm, maar dan onder redhat. Hieronder een link voor de debian versie.

http://packages.debian.org/unstable/net/ipmasqadm.html

Gebruik:

ipmasqadm portfw -a -P tcp -L <internet-ip> <poort> -R <interne-ip> <poort>

Laat even weten of dit werkt, succes

• deef-
Voor alle duidelijkheid, ik wil een ftp-server op een interne windows bak draaien, en die dmv een poortforward op poort 911 op de linux gateway beschikbaar maken.

Als ik dat met ipmasqadm doe, dan werkt passive ftp dus niet, omdat er een datapoort wordt geopent die niet wordt doorgegeven. Ik kan ook alles boven 1024 gaan forwarden, maar daar heb ik geen zin in.

Die nieuwe patch zorgt ervoor dat die datapoort ook wordt geforward. Ik weet alleen niet hoe die patch moet worden toegepast.

Dit is iets wat ik net vindt, maar het werkt alleen als de dest poort 21 is, wat ik dus niet wil:
http://boudicca.tux.org/hypermail/linux-kernel/2000week15/att-1001/01-ip_masq_ftp-2.2.14.tgz

Verwijderd

In /etc/rc.d/rc.local (of een dergelijk bestand, afhankelijk van je distributie) hoef je alleen maar het volgende neer te zetten:
/sbin/modprobe ip_masq_ftp

Dit is overigens een module die je afhankelijk van je kernelconfig wel of niet gecompileerd hebt.

• deef-
Ik stelde een andere vraag dan waar jij antwoord op geeft, toch bedankt:)
Pagina: 1