Router/Modem slaagt eruit

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb sinds kort een windows 2003 server geinconfigureerd om te draaien hier in het netwerk, sindsdien heb ik het volgende probleem als de server een korte tijd online is in het netwerk:

De modem/router een belkin apparaatje geeft zich volledig over en heel m ijn internet valt uit, ik kan niet meer pingen naar het ding totaal niets meer..

Trek ik vervolgens de netwerkkabel van m'n servertje uit dan gaat het in een keer weer open. Op de router flikkert het lampje van "internet" ook continu dan.

Ik kan me niet inbeelden wat er verkeerd is met mijn server of dat ik ergens een loop heb gecreerd wat totaal het geval niet is.

Volgens mij trekt de server zoveel netwerk dat hij het daarvoor voor bekeken geeft , dit is mijn redenering en kan er ook volledig naast zitten _/-\o_ .

De server is trouwens een WIN 2003 enterprise server, bij het opstarten geeft hij wel aan dat hij een of ander proces niet kan starten maar dat lijkt me sterk als het daar iets mee te maken zou hebben :?

Verwijderd

bibawa schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:58:
bij het opstarten geeft hij wel aan dat hij een of ander proces niet kan starten maar dat lijkt me sterk als het daar iets mee te maken zou hebben :?
1) Kijk eens in de eventvwr.msc welke service het is.
2) Draait de server DHCP en je router ook? Dit zorgt zeker voor problemen.
3) Heeft de server toevallig het zelfde interne IP adres als je router?

• bibawa
Server krijgt momenteel nog een ip van de dhcp van de router,
op de server heb ik iig nog geen dhcp geconfigureerd dus ik veronderstel dat deze nog mooi afligt

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ik heb laatst zoiets gehad met een switch van Belkin, die raakte ook steeds overhit na ong. een half uur aangesloten te zijn in een klein netwerkje. Ik heb de switch naar de leverancier teruggestuurd (garantie). Ik denk dat je een gelijksoortig probleem hebt, misschien kan je je modem/router nog ruilen, of teruggaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Volgens mij zit er 5 jaar garantie op dat soort producten van Belkin..

If I can't fix it, it ain't broken.

• bibawa
Ik denk niet dat dat het probleem is, alhoewel het ding al wel langer raar doet.

Maar vanaf het moment ik de utp kabel van de server eruit doe komt hijj er terug door doet mij vermoeden dat het probleem zich hier nestelt.

De server is vers geinstalleerd sinds zaterdag en toen ging alles gewoon perfect.

Wat ik heb veranderd aan de config van de server
: - FTP service toegevoegd via iis
- VNC server geinstalleerd..

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Het lijkt me wel raar dat de software op de windows 2003 bak dit probleem zou veroorzaken. Ik zou het eerder in de hardware (router, kabels, netwerkkaart) zoeken of de instellingen in de router. De simpelste dingen die je kan proberen zijn in ieder geval een andere kabel/netwerkkaart proberen en de drivers van je huidige netwerkkaart updaten.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
kijk dan toch maar voor de zekerheid of dhcp niet aanstaat
twee keer dhcp is niet de bedoeling natuurlijk

PSN: djmurcielago

• bibawa
bon ff een update:

- DHCP staat niet aan
- UTP kabel werkt perfect in andere pc
- Netwerkkaart vervangen en probleem blijft..

De service die niet gestart kon worden was blijkbaar de print spooler ik heb deze service net even uitgezet en ben opnieuw aan het opstarten :)

Verwijderd

Haal je ip protocol eens van de interface en sluit hem dan nog eens aan op het netwerk.

Heb je wel eens een verkeers analyse gedaan van je server ? (sniffer trace)

Wat heb je allemaal geinstalleerd op deze doos ? Virus scanner ? up to date ? p2p software ?
Pagina: 1