Toon posts:

Nieuwsbrief probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste,

ik heb een probleem ik heb op mijn site ook een neiuwsbrief en ik wou de neiuwsbrief versturen en had al in frontpage gemaakt en online gezet http://www.masterlive.nl/paginas/nieuwsbrief/nieuwsbrief_november_2006.php zoals u ziet is er hier geen probleem met de weergave maar als ik de html code kopieer en plak en dan verstuur ik hem naar de mensen die hem willen ontvangen maar als hij dan aangekomen is bij de mensen of als ik hem ontvangen heb dan is de layout heel raar de header wordt niet weergegeven en de icoontjes ook niet. hoe komt dit ik heb het al aan verschillende mensen gevraagt maar ze wisten het ook niet ;(
hebben jullie raad? (ik heb een screenshot bij dit bericht gevoegd zo ziet het eruit al ik en al mijn nieuwsbrief lezers hem ontvangen, mischien zie je het hier niet goed maar dan moet je maar even naar hier doorklikken http://www.masterlive.nl/naamloos)

Afbeeldingslocatie: http://www.masterlive.nl/naamloos0

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
Dit is een beveiliging in e-mail programma's.

Het is namelijk niet altijd wenselijk om plaatjes weer te geven. Bij het weergeven van plaatjes in spamberichten kan je bijvoorbeeld aan de afzender veraden dat je hem gelezen hebt, daarom worden plaatjes dus niet automatisch getoond.

Als het goed is kan je de plaatjes wel met je e-mail mee verzenden maar hoe dat precies moet weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
ok maar een vriend van mij stuurt ook met plaatjes en di ezijn bbij mij en andere wel zichtbaar dat is dan toch raar? :s

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:10
Misschien stuurt hij de plaatjes zelf wel met de mail mee, in plaats van een link naar plaatje op de externe server? :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:41

André

Analytics dude

Dat is dus een instelling in je mailprogramma en heeft niets met Webdesign, Markup & Clientside Scripting te maken.

Ik verplaats hem naar Client Software Algemeen

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-06 11:10
ik zeg maak er een pdf van :-) ,dan ben je er toch vanaf ?

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De instellingen van het ontvangende e-mailprogramma horen weliswaar thuis in "Client Software Algemeen", maar de manier waarop ie zijn nieuwsbrief moet coderen opdat de plaatjes meegezonden worden ipv dat ze remote op een webserver staan lijkt meer op "Webdesign, Markup, etc".

Het ontvangende e-mailprogramma blokkeert idd standaard de remote plaatjes omdat die vaak gebruikt worden om te checken wie de nieuwsbrief/e-mail geopend heeft en hoe vaak. Dat zou een privacy-inbreuk zijn.

Het is in theorie mogelijk de plaatjes in de nieuwsbrief mee te sturen. Je kan immers in Outlook (Express) ook plaatjes en attachments meezenden. Dan hoeft er niet meer op een externe webserver gekeken te worden.

Wat je kan proberen is een eenvoudige mail naar jezelf sturen met daarin de plaatjes die je nodig hebt. De html van de ontvangen mail zou je dan als basis kunnen nemen voor de nieuwsbrief die je wilt componeren. Je moet dan goed uitvogelen hoe de plaatjes in de e-mail verwerkt en gecodeerd zijn.

Zodra je weet hoe het precies werkt hoor ik dat ook graag. :)

Dit is geen signature...

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:10
Ik heb daar zelf een class voor geschreven in PHP, waarmee je attachments en inline images kan invoegen en die zelf vervolgens alle mailheaders genereerd :) Ik zou een stuk kunnen vrijgeven als daar interesse naar is...

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

PHPMailer is ook een class die zoiets doet. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
jah ik zou echt willen dat dat gaat en iemand zei dat het aan het nieuwsbriefscript hing kan dat zijn?
Pagina: 1