Toon posts:

[PHP] Manier van vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik zit met een probleem.
Ik ben bezig met een email systeem. Dat gebruikers binnenkort hun emails
via mijn aankomende service kunnen checken/en schrijven. Maar het probleem is:

Als een andere gebruiker een email verzend via Outlook Express en naar een email adres
van één van mijn gebruikers zend, en die leest, komt er als emailafzender dit te staan :
"NAAM" <EMAILADRES>
Hoe kan ik die "NAAM" en < > vervangen/weghalen totdat er alleen maar EMAILADRES staat?

Alvast bedankt voor jullie hulp! _/-\o_
Met vriendelijke groet,
Stephan Meijer

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

str_replace?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heel makkelijk: dat kan met het filteren dmv Regular Expressions. Hiermee stel je een bepaalde syntax op om delen van je string weg te halen of juist te laten staan. Er is op GoT en Google genoeg over te vinden:
[search=regex] [google=regex tutorial]

Verder geef je niet aan in welke scripting taal je dit wil gaan doen. In elke taal zijn er wel bepaalde functies te vinden die dit kunnen (waarvan php waarschijnlijk degene is die je wil gebruiken). Er staat nog wel [PHP] in de titel |:(

Voor regex php functies kan je een start maken bij gewoon http://php.net/regex

[ Voor 39% gewijzigd door mithras op 14-11-2006 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeert, helaas staan ze er dan nog steeds. :/ :|

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

PHP:
1
2
3
4
5
6
$emailadres = '"Naam" <emailadres>';
$emailadres = rtrim($emailadres);

$vals = explode("<", $emailadres);
$email = substr($vals[1], 0, count($vals[1]) -1);
?>

Ongeveer. Niet helemaal netjes, maar het werkt wel. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
mithras86 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:40:
Heel makkelijk: dat kan met het filteren dmv Regular Expressions. Hiermee stel je een bepaalde syntax op om delen van je string weg te halen of juist te laten staan. Er is op GoT en Google genoeg over te vinden:

Verder geef je niet aan in welke scripting taal je dit wil gaan doen. In elke taal zijn er wel bepaalde functies te vinden die dit kunnen (waarvan php waarschijnlijk degene is die je wil gebruiken).
Daar ga ik zeker naar kijken! Bedankt! Jullie horen straks meer.

Verwijderd

Topicstarter
mithras86 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:40:

Verder geef je niet aan in welke scripting taal je dit wil gaan doen. In elke taal zijn er wel bepaalde functies te vinden die dit kunnen (waarvan php waarschijnlijk degene is die je wil gebruiken). Er staat nog wel [PHP] in de titel |:(

Voor regex php functies kan je een start maken bij gewoon http://php.net/regex
Sorry, had er beter PHP bij moeten zetten.
Nee, hier kom ik ook niet verder mee, en zeker als ik er niks van snap;) :/ :O
Spockz schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:40:
PHP:
1
2
3
4
5
6
$emailadres = '"Naam" <emailadres>';
$emailadres = rtrim($emailadres);

$vals = explode("<", $emailadres);
$email = substr($vals[1], 0, count($vals[1]) -1);
?>

Ongeveer. Niet helemaal netjes, maar het werkt wel. :)
Heb ik ook geprobeert, ook daar word er niks mee weergegeven. Wie kan er even een goed voorbeeld maken van Regular Expressions? Alvast heel erg bedankt;)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:40:
Geprobeert, helaas staan ze er dan nog steeds. :/ :|
En wat heb je dan geprobeerd? Wat lukte er niet mee? Need more info zoals in Welkom in Programming - FAQ en Beleid prima staat uitgelegd.
Heb ik ook geprobeert, ook daar word er niks mee weergegeven. Wie kan er even een goed voorbeeld maken van Regular Expressions? Alvast heel erg bedankt;)
Dit is gewoon een ordinair scriptrequest en die zien we hier liever helemaal niet.
Aangezien er nogal wat info mist in het topic en je een kant en klare oplossing hebt gekregen en je dan alsnog om een voorbeeld vraagt, gaat deze dicht.

[ Voor 26% gewijzigd door Creepy op 14-11-2006 21:59 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.