UTP stekker is ISDN stekker?

Pagina: 1
Acties:
  • 761 views sinds 30-01-2008

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Is een UTP (rj45) stekker het zelfde als een ISDN stekker? En kan met zo'n krimptang voor UTP stekkers ook gewoon analoge stekkers voor de telefoon maken?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:40
hoe dat precis zit kan ik je ook niet vertellen maar hest is niet het zelfde, want je kunt ze niet voor bijde dingen gebruiken, isdn heeft 8 draaitjes, en zet op deze draaitjes weer andere singalen als isdn, verder staat er geloof ik op isdn ook een spanning van 110 volt!!!!!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-04 20:22

reapher

Z POWER

Ja het stekkertje is precies hetzelfde. je moet alleen geen lan met een isdn netwerk connecten maar dat begrijp je ook wel. Isdn gebruikt 4 draden! andere spanning ook. Maar goed dat was niet jouw vraag. Het is zo dat een netwerk kabel gebruikt kan worden voor isdn en vaak ook andersom. En nee zo'n tang kan je niet gebruiken voor de kleine telefoon stekkertjes. daar heb je nou eenmaal weer een aparte voor nodig

Click hier niet

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Er zijn ook combitangen in de handel, die Rj-10, RJ-11, RJ-12 én RJ-45 kunnen krimpen.
Het stekkertje wat voor UTP gebruikt wordt (RJ-45), is in principe hetzelfde als het stekkertje wat voor ISDN wordt gebruikt, alleen kan het zijn dat de UTP-uitvoering ongeschikt is voor platte kabel, omdat de trekontlasting dan voor ronde kabel gemaakt is.
Voor de krimptang maakt dit geen moer uit.

Verwijderd

Een ISDN stekker is exact hetzelfde als een UTP stekker, de kabel is ook exact hetzelfde, je kan gewoon standaard kabels maken (alle 8 aders gebruikt) en die kun je voor netwerk gebruiken en voor ISDN.
Isdn gebruikt 4 draden
dat klopt maar eigenlijk gebruikt utp netwerk ook maar 4 aders. dat zie je het beste bij een utp-cross-cable, daarvoor heb je ook maar 4 aders nodig.

En wat de tangen betreft, als je er nog geeneen hebt kun je het beste een gecombineerde tang kopen. Dus eentje met rj-45 en rj-11 krimp mogelijkheid. Die zijn misschien ietsjes duurder maar iig goeiekoper dan twee losse tangen.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb een metalen tang voor 8 pins welke ook 6 pins kan doen. (weet RJ-code niet uit hoofd, maar iedereen weet wat ik bedoel). Verder heb ik een plastic budget model voor 4 pins.

Netwerkkabel is rond, vaak 8 aderig, en 1:1 verbonden.
ISDN kabel is rond, vaak 4 aderig (PTT), en 1:1 verbonden.
In bedrijven zie je vaak/altijd:
ISDN kabel rond, 8 aderig, 1:1 verbonden. Handig als je een kabeltje een keer voor het LAN wilt gebruiken (LAN gebruikt deels andere draadjes dan ISDN)
Soms kom je tegen:
ISDN kabel welke plat is, 8 aderig, 1:1 verbonden. Deze hebben een aangepast stekkertje nodig.

Voor de tang maakt het allemaal niet uit, en ook thuis zou ik lekker ronde ISDN kabel gebruiken, werkt makkelijker weg dan die rare platte draden. Probeer gewoon CAT5 kabel voor de ISDN zooi te gebruiken. KAn je later ook voor netwerk gebruiken, en in de toekomst dus gewoon het koffiezetapparaat en de magnetron erop aansluiten. :)

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Thanxz all...

• jw
  • Laatst online: 22:59

jw

Aangezien jullie nogal wat van netwerken en isdn weten de volgende vraag:

op het bijgevoegde plaatje kun je een huis zien (ons huis) de blauwe lijnen zijn ISDN, de rode Analoog.
Nu heeft mijn vader (de linkse pc) ISDN op zijn pc. de monteur heeft de plug zo in de kaart gestopt en niet met een net in/opbouw-doosje o.i.d.

hoe kan ik nu op mijn eigen kamer ook isdn krijgen (rechtse pc)?

kan dit m.b.v. een adapter+splitter en dan 2 isdn-lijnen(1 naar linkse pc, 1 naar rechtse pc )?

groeten JW

plaatje

Verwijderd

Jepper, bij de primafoon (maar ongetwijfeld ook bij de betere electronicazaak) zijn isdn splitters te koop (bij primafoon van 1 naar 2 een gulden of 17). Daar stop je de kabel die nou bij je pa in z'n pc zit in, en dan kun je weer met twee kabels verder, 1 na pa en een naar jezelf.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

Crusader

Arc Nature

Hmmm. Mooi plaatje.
Lijkt precies op de homepage van Spaceports ;)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• reapher
  • Laatst online: 06-04 20:22

reapher

Z POWER

Een keer splitten is prima kan geen kwaat. Maar ga niet teveel splitten want dan krijg je echo's op je lijn

Click hier niet

Verwijderd

Je moet natuurlijk wel splitters met terminator weerstanden erin nemen :) dan kun je best een paar keer splitten volgens mij.

[eerlijk]
maar heel die isdn bus heb ik nog niet helemaal door hoe dat nou precies zit
[/eerlijk]

Verwijderd

Hiero hebben we netwerk en ISDN over 1 UTP kabel :) (naar de zolder)

En naar mijn kamer, netwerk en analoge lijn over 1 kabel :)

Gaat prima

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 14:01
UTP kabel vraag i.r.t. ISDN

kan ik over 4 aders isdn en over de andere 4 aders een netwerk sigaal tussen twee p.c.'s laten lopen ?

de kpn - raad dit af, maar wat is hierin de gebruikers ervaring?

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Verwijderd

Zolang jij twisted pair gebruikt kan dat met 100mbit.

Er zijn ook splitkabels welke als een soort duallan kabel werken en daarnaast heb ik zelf analoge telefoon + deuropener + LAN op 1 UTP lopen. Overigens is dit ook prima zelf te testen, werkt het niet naar je zin dan haal je gewoon de stekkers er weer af. :)

Maar goed, dit oude topic gaat weer rusten in de React(or). }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.