Toon posts:

Probleem met schrijven naar usb cardreader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb een zeer vreemd probleem in Windows XP dat zich voordoet bij mijn usb cardreader en bij mijn mobiele telefoon in cardreader modus (Motorola v360). Als ik probeer bestanden te schrijven naar het SD (of in gsm miniSD) kaartje dan krijg ik na een aantal seconden de foutmelding Cannot find the specific file, en hoor ik van windows xp de geluiden van het verwijderen en opnieuw toevoegen van het usb apparaat.Als ik hierna de kaart bekijk zijn er wel wat bestanden aangemaakt maar zijn deze maar deels gekopieert (bijv. bij een mp3 maar 1 minuut ipv 4 minuten). Dit probleem doet zich voor op mijn computer, laptop en de computer van mijn broertje dus hier zal het niet aan liggen, ook doet het probleem zich voor bij de interne cardreader van mijn gsm en een losse usb cardreader. Mijn pc heeft Windows XP Professional SP2 en de laptop SP1, verder komt het wel van de zelfde installatie cd (engelse versie) dit is dus de enige gelijkenis. Onder Linux werkt het kopieren overigens wel goed bij alle cardreaders / computers. En het is met meerdere SD kaarten en een miniSD kaart geprobeert.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Rynor

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Kan zijn dat de USB-cardreader gewoon stuk is en dat de fouten die worden gevonden met de mobiele telefoon en de andere pc's hiervan het gevolg zijn. Wat je kan proberen, als je dat nog niet gedaan hebt, is dat je uit gaat sluiten waar het probleem zich voordoet. Wat ik zou doen is:

-Formateer een SD kaartje in de interne kaartlezen in je pc en kopieer wat data die je kan uitlezen op je mobiel
-probeer hetzelfde, maar formateer nu met je externe kaartlezer en lees vervolgens op je mobiel

Werkt 1. en 2. niet dan is je externe cardreader stuk en andersom is je interne pc cardreader stuk. Eigenlijk weet je nu genoeg. Je zou natuurlijk het kaartje ook, als dat kan, kunnen formateren met de mobiel. Geen idee of dat kan eigenlijk, ik ben leek op het gebied van mobiele telefonie.

Hoop dat dit helpt!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Verwijderd

Topicstarter
Ehm het probleem ligt het niet met de cardreader, en mijn telefoon functioneert ook als een cardreader. Twee apparaten die onder Windows XP hetzelfde probleem hebben en beide werken onder linux wel goed. Het probleem ligt hem dus ergens in Windows XP maar ik heb nog niet kunnen vinden waar.

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Dan wordt het raar. Als dat op meerdere Windows installs gebeurt dan zou dat evt. in Windows kunnen zitten. Misschien in een service die juist aan of juist uit staat? Ben wel benieuwd naar het antwoord!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem op drie computers hier, met allemaal Windows XP Profession. Mijn desktop heeft net een schone install van windows xp en heeft dit probleem ook. Overigens heb ik dit probleem dus nooit gehad met mijn usb stick. Ik heb wel het idee dat die cardreaders ermee stoppen na een bepaalde hoeveelheid data, bijvoorbeeld ik heb net meerdere jpegs erop gedaan van in totaal 282kb. Hierna geprobeert twee mp3 bestanden te kopieeren waarbij de eerste 4.3mb was (deze ging nog goed) en hierna een 7.2mb waarbij hij in het midden afkapte.
Pagina: 1