Moobster schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:54:
Is het nog de moeite om nu een high-end laptop te kopen (2500 euro) met DirectX 10 in het vooruitzicht? Aangezien de top grafische kaarten in de laptops nu toch geen DirectX 10 aankunnen.
P.S. Als er iemand wil klagen over hoe een belachelijke vraag is, of dat ik nergens gezocht heb. Doe geen moeite, ben het al beugehoord.
Maakt het wat uit? Voordat games DX10 serieus gebruiken ben je makkelijk een jaar of anderhalf verder.
Dus doe geen moeite om 2 maand te wachten tot er een DX10 mobile GPU is.
Voordat de games er zijn die het gebruiken is de laptop al weer verouderd en wil je weer een andere, gok ik zo...
what i'm trying to say:
voorlopig gebruiken games DX9. spellen voor DX10 moeten eerst ontwikkeld worden, en dat duurt gewoon even. Tegen de tijd dat die spellen er zijn, is de eerste DX10 kaart alweer een verouderd type en is er een nieuwe serie die misschien wel een stuk zuiniger is, beter presteert etc etc.
Dat is gewoon een observatie van het verleden iig.
De FX serie van nVidia ws de eerste reeks DX9 kaarten. Voordat er serieus games gebruik maakten van alle nuttige fncties van DX9 was de GF6xxx serie er al.
Daarnaast was de FX serie nou niet bepaald efficient (snelheid vs stroomverbruik vs snelheid van vorige serie in DX8).
Ik zou zeggen, sla een serie over en blijf nog maar ff plakken bij DX9.
DX9 is ook voldoende voor Windows Vista Premium (met Aero interface) dus ook daar voor heb je het niet nodig.
[
Voor 35% gewijzigd door
McKaamos op 14-11-2006 21:12
]