Tweede Vodafone Sim kapot in 3 maanden

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Ik heb 3 maanden geleden gratis een nieuwe Vodafone Sim ontvangen. Helaas is deze nu ook kapot. Heb zonet met de klantenservice gebeld en om een nieuwe aan te vragen, moet ik ineens 11 euro betalen voor een vervangende Sim. Hier ben ik niet blij mee want in het ergste geval moet ik nog 2 á 3 keer vervangen aangezien mijn abonnement in juni 2007 afloopt.

Heb mijn Sim kaart niet vreemd behandeld, gewisseld tussen telefoons bijvoorbeeld. Sterker, ik gebruik deze telefoon alleen om een SMS mee te versturen. Daarnaast is de telefoon ook niet gevallen of iets dergelijks. Kortom, het lijkt mij gewoon een slechte kwaliteit van de Vodafone Sim.

Wanneer ik nog bijvoorbeeld 5 keer mijn Sim moet vervangen, ben ik straks 55 euro lichter. Iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
De kans dat jij 2x een slechte of niet goed functionerende simkaart treft is 0,000000002%
De kans dat het komt door het verwisselen van je sim kaart is 0,00001%
De levensduur van 3 maanden komt in 0,00000000000000000000001% van de gevallen voor.

SImkaarten gaan gemiddeld 2 tot 4 jaar mee. Meestal moeten ze vervangen worden omdat het een oude soort is, bijvoorbeeld met de gewone SIM en de USIM. Of een nieuwe capiciteiten krijgt.

Grote kans dat het aan je toestel ligt.

- Al getest in andere toestellen
- Je toestel al na laten kijken
- Simconnectie al naar gekeken

Wat waren de klachten toen je de simkaarten liet vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 11:01
Frunnik schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:03:
De kans dat jij 2x een slechte of niet goed functionerende simkaart treft is 0,000000002%
In mijn auto moet ik ook om het half jaar een nieuwe hebben anders krijg ik errors op mijn scherm (lees: ingebouwde telefoon in de auto).
Zit inmiddels aan mijn 5e simkaart, ik heb er echter nooit voor betaald...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Als je naar een VCP gaat en vraagt om een simwissel hoef je volgens mij niet te betalen, tenzij je vermeld dat het voor de 2x is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
B0MBACI schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:56:
Als je naar een VCP gaat en vraagt om een simwissel hoef je volgens mij niet te betalen, tenzij je vermeld dat het voor de 2x is ;)
Inderdaad, Vodafone City Point doet daar nooit moeilijk over. Je kan daar, als je het goed aanpakt, altijd een gratis sims krijgen.

Echter vraag ik me af hoe het kan dat je simkaart zo snel kapot is. Want hoe ga jij er mee om. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 15:04

freddyathlon

McLaren Mercedes

B0MBACI schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:56:
Alleen deze wissels worden uitgevoerd in het aansluitsysteem. Hierin wordt dus weer een wissel aangemeld, welke dus bij de 2e of 3e keer kan worden verrekend op de factuur...

Dus niet helemaal waar wat je hier vermeld.

@ TS : Ik zou als ik jou was even mijn toestel laten nakijken. Vodafone heeft verschillende sims van verschillende fabrikanten. Mijn sim is nog van het Libertel-tijdperk, en heb er ook nog een uit de begintijd van Vodafone. Werken nog perfect. Normaal gezien gaat een sim een leven lang mee, tenzij er normaal mee om wordt gegaan.

Lijkt me echt een toestel-issue.
Welk toestel heb je eigenlijk??

[ Voor 30% gewijzigd door freddyathlon op 14-11-2006 22:02 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
freddyathlon schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:59:
[...]

Alleen deze wissels worden uitgevoerd in het aansluitsysteem. Hierin wordt dus weer een wissel aangemeld, welke dus bij de 2e of 3e keer kan worden verrekend op de factuur...

Dus niet helemaal waar wat je hier vermeld.
Als ik in spice een simswap doe, dan komt er niet in het systeem te staan dat er al een simswap heeft plaats gevonden. Volgens mij werkt vodafone met het zelfde systeem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

DaannO schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:01:
[...]

Als ik in spice een simswap doe, dan komt er niet in het systeem te staan dat er al een simswap heeft plaats gevonden. Volgens mij werkt vodafone met het zelfde systeem. ;)
Spice is van Vodafone inderdaad. Ik zeg ook niet dat het wordt verrekend op de factuur, maar het kan wel.
Maar ik neem aan dat dit wel wordt opgeslagen in een centrale database of iets dergelijks.

@ DaannO : Werk je in een VCP ? Zo ja, welke dan?

[ Voor 5% gewijzigd door freddyathlon op 14-11-2006 22:04 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
Niet alleen VCP werkt ermee, ook BELCO en PHONEHOUSE, T4!

Spice! (Geloof iK!)

[ Voor 8% gewijzigd door Frunnik op 14-11-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Frunnik schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:08:
Niet alleen VCP werkt ermee, ook BELCO en PHONEHOUSE, T4!

Spice! (Geloof iK!)
Vrijwel alle dealers van Vodafone werken met dat programma.

Werkt erg lekker.
Heb lange tijd bij Dixons gewerkt, ook met Spice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Frunnik schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:03:
De kans dat het komt door het verwisselen van je sim kaart is 0,00001%
De levensduur van 3 maanden komt in 0,00000000000000000000001% van de gevallen voor.

SImkaarten gaan gemiddeld 2 tot 4 jaar mee. Meestal moeten ze vervangen worden omdat het een oude soort is, bijvoorbeeld met de gewone SIM en de USIM. Of een nieuwe capiciteiten krijgt.

Grote kans dat het aan je toestel ligt.

- Al getest in andere toestellen
- Je toestel al na laten kijken
- Simconnectie al naar gekeken

Wat waren de klachten toen je de simkaarten liet vervangen?
Doet het in een ander toestel ook niet. Andere Sim werk ook in mijn toestel. Simconnectie? Hoe bekijk ik dit?
Ballebek schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:32:
[...]

In mijn auto moet ik ook om het half jaar een nieuwe hebben anders krijg ik errors op mijn scherm (lees: ingebouwde telefoon in de auto).
Zit inmiddels aan mijn 5e simkaart, ik heb er echter nooit voor betaald...
Heb mijn toestel wel voor navigatie in de auto. Daar zal wel eens het probleem kunnen ontstaan.

Zoals ik uit jullie reacties kan opmaken, moet ik dus gewoon op een handige manier naar een nieuwe Sim kaart vragen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
freddyathlon schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:10:
[...]

Vrijwel alle dealers van Vodafone werken met dat programma.

Werkt erg lekker.
Heb lange tijd bij Dixons gewerkt, ook met Spice.
offtopic:
Inderdaad, elke dealer werkt met spice. Het is gewoon het aansluit systeem voor Vodafone.

Nee ik werk dus niet bij VCP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
Het defecte simkaartje test je dat ook in een ander toestel. ( Doet hij het ) Dan zou het betekenen dat je simkaart niet defect is maar je toestel.

En soms kan het zijn dat de simkaart niet helemaal ergoed in zit. Haal hemeruit, maak hem schoon, en ook de houder van de simkaart even schoonmaken!
Pagina: 1