Toon posts:

installatie amplifier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste,

Wij hebben 3 weken geleden een home cinema set gekocht van jvc. dus 5.1 set + dvd recorder en amplifier.
Op de amplifier moet alles worden aangesloten. Er loopt dus een scart kabel van de amplifier naar de scart van de tv. Dit werkt perfect het geluid gaat nu over de boxen. De boxen zijn overigens ook op de amplifier aangesloten.

echter zitten we met een probleem.
Op de amplifier zit nog een scart voor dvd en voor vcd. We hebben dus de dvd speler/recorder op de amplifier aangesloten op de scart voor de dvd speler. de video recorder staat ook aangesloten op de amplifier op de vcd scart. Dvd's en video's kijken werkt perfect geen problemen mee.

Waar wij echter mee zitten is het opnemen van de tv op video of op de dvd recorder. ik zoek steeds via de videorecorder naar kanalen (automatisch zoeken) maar steeds zegt hij geen tv signaal gevonden, dit geld ook voor de dvd speler/recorder.
Willen we dus opnemen neemt hij alleen blauw beeld op.

Sluit ik de dvd spelers of videorecorder rechtstreeks met een scart aan op de tv dan vind hij ook geen kanalen. Ik ben hier nu al 3 weken mee bezig en krijg het niet voor elkaar om op te nemen.

Zijn er hier mensen die hier mee vanaf weten? hulp is welkom

alvast bedankt.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even een hele open deur:

Zit de antennekabel wel aangesloten op de videorecorder en dvd recorder?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
antenne kabel voor de kabel tv zit gewoon aangesloten op de televisie.
video racorder heeft een rf out en de de dvd recorder heeft antenne in en een antenne out. moet hier iets mee gebeuren dan?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 21:00 ]

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:56
De antennekabel voor de tv moet erin (in de rf-in) en dan weer een stukje kabel (rf-out) naar de tv.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 14-11-2006 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
aah en dan moet hij wel zenders kunnen vinden?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

jep.. de antennekabel moet "eerst" naar de video/dvd en dan naar de TV.

Maarreh... je hebt geen antennekabel aangesloten en je snapt niet (al 3 weken!) waarom je geen signaal hebt.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 14-11-2006 21:21 ]

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
kijk,

ik heb de antenne kabel die uit de muur komt in de antenne in gestopt in de dvd recorder, toen heb ik op de antenne out van de dvd recorder en kabel gelegd naar de ttv maar dat word dan zo een slechte kwalitieit dat je niks meer ziet.

of is het beter om de antenne in de videorecorder te stoppen en dan de dvd recorder op de video aansluiten en dan vanaf de dvd recorder een kabel naar de tv??

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:56
Waarschijnlijk is het stuk kabel dat je gebruikt hebt van slechte kwaliteit is. Een nieuw apparaat zou echt niet mogen storen namelijk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:24:
kijk,

ik heb de antenne kabel die uit de muur komt in de antenne in gestopt in de dvd recorder, toen heb ik op de antenne out van de dvd recorder en kabel gelegd naar de ttv maar dat word dan zo een slechte kwalitieit dat je niks meer ziet.

of is het beter om de antenne in de videorecorder te stoppen en dan de dvd recorder op de video aansluiten en dan vanaf de dvd recorder een kabel naar de tv??
Met Sjoewe. Dat stuk kabel moet vrij brak zijn. DVD-recorders hebben namelijk een ingebouwde versterker, dus dat zou sowieso al een redelijk beeld moeten geven. Als het beeld dan nog niet veel sopes is, is er iets mis met de kabel. Koop of maak zelf een goed stuk kabel. Overigens zou het me niks verbazen als dat gewoon meegeleverd is met de DVD-recorder :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
er is een stukje kabel meegeleverd ja met de dvd recorder maar die is dus niet van een al te beste kwaliteit? dan zal ik morgen eens kijken naar een nieuwe kabel.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

je kan beter ook gewoon je tuner in je recorder als master gebruiken. dus via scart dan op tv naar beeld kijken. nadeel is dan wel dat altijd je recorder aan moet. Ik ben er sowieso geen voorstander van om apparaten tussen een coax te zetten.
Tip koop een splitter, zet die op je huisaansluiting en leg zowel een kabel naar je tv als je recorder!

dat lost ook het slecht beeld waarschijnlijk op. je hebt nu namelijk een goede kans dat je rf uitgang van je recorder stoort op het scart signaal van de recorder. waarschijnlijk is dat over als je de recorder uitzet. maar een dubbele lijn leggen lost het zeker op

[ Voor 27% gewijzigd door Ray op 14-11-2006 22:19 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Beetje foute gedachttes hier :P

Als je antennesignaal uit de einddoos vandaan goed is, moet je die niet gaan versterken. Versterker na een x aantal meters is sowieso niet aan te raden, omdat versterking niet altijd positief uitpakt. Ik raad de TS dus aan om 2 aparte kabels naar de apparaten te leggen, in plaats van ''reigen'' :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
dus moet de hoofdkabel gespitst worden zodat het 2 kabels worden i.p.v 1 maar dan word het singaal toch zwakker?

is dit zo'n splitter?
http://www.allekabels.nl/...Nzso6u7x4gCFSoMQgodLxRgMA

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:30:
dus moet de hoofdkabel gespitst worden zodat het 2 kabels worden i.p.v 1 maar dan word het singaal toch zwakker?

is dit zo'n splitter?
http://www.allekabels.nl/...Nzso6u7x4gCFSoMQgodLxRgMA
yepz zo'n ding ertussen en alles komt goed :) je kan makkelijk 2 apparaten op 1 aansluiting zetten zonder extra versterking mits de kabels een redelijke lengte hebben en van goede kwaliteit
Pagina: 1