MSDN - hoe eraan te komen en wat zijn de voorwaarden?*

Pagina: 1
Acties:
  • 4.015 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik hoor hier her en der dat er een microsoft programma zou bestaat genaamd msdn waarin je tegen betaling alle MS programma's kan downloaden. Ik heb al zitten googlen, maar als ik op msdn google kom ik uit op de msdn librarys.

Heb ook iets gevonden van Technet ofzo maar daar zie ik niet meteen iets staan in die aard.

Zou iemand me kunnenz eggen waar je dat kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Dat is voor mensen/bedrijven die Microsoft Partner zijn en/of bv veel licenties afnemen.

oa: http://technet.microsoft....ubscriptions/default.aspx

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 14-11-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Nou, dat is ook voor gewone mensen hoor...

Alleen moet je een paar 100 euro per jaar lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibawa
@ Grizzlybeer daar ben ik net naar opzoek maar waar vind ik dat? ik heb zelf wel een msdnaa account maar daar is de licentie maar 1 jarig en heb je niet zoveel software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
http://msdn2.microsoft.com/en-us/subscriptions/default.aspx

Maar er zijn wel strenge voorwaarden aan het gebruik ervan, het is niet zo dat je voor 1000 euro een abonnement neemt en SQL Server a 5K commercieel mag gebruiken. Je kunt het dan gebruiken om software te ontwikkelen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Niet perse veel licenties afnemen hoor; het is puur voor testdoeleinden. Een klein bedrijf of zelfs een zelfstandige kan het best doen. Je mag er alleen geen productie op draaien, alleen testen. (Dus niet Windows op je eigen PC ;) )
* F_J_K is erg blij met MSDN.

Waar: http://msdn.microsoft.com ? :Y)

Klik op Subscribers. klik op How to buy, trek je creditcard.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 09:57

ThunderNet

Flits!

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had het inderdaad verkeerd opgeschreven. Heb hier zelf ook zo'n pakketje liggen voor rond de 400 euro per jaar (klein bedrijf) en mag het alleen maar gebruiken om te testen, leren en te ontwikkelen.

[edit]
Laatste genoemde gaat dan over een zogenaamde Action Pack van het MS partner program.

Lekker ingewikkeld allemaal :P

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 14-11-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169497

Meestal sluit Microsoft met bepaalde groepen een MSDN contract af. Ik kan ook vanaf MSDN software downloaden, maar dit komt doordat mijn studievereniging (Inter-actief, studievereniging van Informatica en aanverwante studies op de Universiteit Twente) dit met MS dit geregeld heeft. Ik zou voor jouw vraag gewoon even contact opnemen met Microsoft.

Edit: Volgende keer wat korter doen over mijn post

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 169497 op 14-11-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Anoniem: 169497 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:40:
Meestal sluit Microsoft met bepaalde groepen een MSDN contract af. Ik kan ook vanaf MSDN software downloaden, maar dit komt doordat mijn studievereniging (Inter-actief, studievereniging van Informatica en aanverwante studies op de Universiteit Twente) dit met MS dit geregeld heeft. Ik zou voor jouw vraag gewoon even contact opnemen met Microsoft.

Edit: Volgende keer wat korter doen over mijn post
Volgens mij is dat niet een regulier MSDN account, dat is puur gericht op het ontwikkelen van software. Ik denk dat jij een MSDNAA licentie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 10:14
Msdn staat dan ook voor Microsoft Developer Network dat je ondersteunt in het ontwikkelen van software op het microsoft platform en levert daarom voor testdoeleinden software die hiervoor vereist is. Categorien zijn ontwikkelomgevingen, besturingssystemen en office applicaties.

Technet is echter een abonnement op de laatste evaluatie's van microsoft software en belangrijke patches die normaal ter download zijn via windows update, gericht op het bedrijfsleven.

Voor studenten is er de academic, waar voor relatief goedkope prijzen microsoft software gedownload kan worden ter ondersteuning van de studie en ter kennismaking van de microsoft ontwikkelomgevingen met als uiteindelijk doel dat je microsoft producten gaat gebruiken na je studie ;).

Tot slot weet ik dat je voor sommige onderdelen van microsoft partner moet zijn of een ongelofelijke berg moet betalen. Het partnership is echter niet meer wat het voorstelt tegenwoordig; je moet of een berg betalen of directe informatie van je klanten doorgeven aan microsoft. Als je echter een klein bedrijf hebt dat een ongelofelijk belanrijke klant heeft wil je dit niet direct doorspelen naar microsoft om daarmee je positie te verliezen. Hierdoor vind ik de nieuwe structuur van partners niet meer wat het is dan vroeger, de expertise.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169497

P_de_B schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:44:
Volgens mij is dat niet een regulier MSDN account, dat is puur gericht op het ontwikkelen van software. Ik denk dat jij een MSDNAA licentie hebt.
Je hebt gelijk, dat klopt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:17

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik ben zelf ook lid van het MSDN AA programma... via mn opleiding: Informatica - HvA

Iemand een idee of Vista/Office2007 ook via de MSDN AA beschikbaar gaat komen? de gewone MSDN wel...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 12:17

slaay

Natuurbeleven.com

VIsta gaat beschikbaar komen via MSDNAA, wanneer is niet bekend.
Grote kans dat het pas zal zijn in januari 2007.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibawa
ja ik ben dus een student informaticabeheer @ KdG in antwerpen, normaal hebben wi gratis toegang tot msdnaa maar ik hoor maar niets terug dusja..

Omdat ik wel graag vista zou gaan draaien en ik ook graag de licenties wil hebben van server 2003 en als het kan xp ook nog was ik dus naar zo iets op zoek.

Wat kan ik dan best doen om

a) De licenties officeel en voor altijd te hebben (wat met msdnaa niet het geval is)
b)
offtopic:
Dit is overbodig maar het moet een opsomming biljven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

c) Kopen in de winkel?

Moet de rest van de wereld ook ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibawa
ja maar ben je niet goedkoper af met een msdn licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
ja, maar dan mag je ze dus -zoals gezegd- alleen voor specifieke doeleinden gebruiken, je mag niet die versie van Vista gebruiken in productieomgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibawa
Maar toch wel om hem thuis op een pc te draaien ? (gewoon home use ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bibawa schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:12:
Maar toch wel om hem thuis op een pc te draaien ? (gewoon home use ..)
Kan ja, maar de rest....

Nee dus, dit mag echt niet en waarom zou MS dit doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
May I use MSDN Subscriptions software to install software for day-to-day (production) use?

No, but with one exception. Software in your MSDN Subscription comes with a development, test, and demonstration license. Examples of prohibited use include:

* You may not install Exchange Server from your MSDN Universal Subscription and use it to send and receive personal or business-related e-mail.
* You may not install Windows NT Server and use it to host your own personal or business Web site.
* One exception is that the MSDN Universal Subscription comes with one license to Desktop Applications (typically on blue discs) such as Microsoft Office Professional Enterprise Edition 2003 (which includes Microsoft Word, Access, Excel, Outlook, PowerPoint, InfoPath, OneNote and Publisher), Visio Standard 2003, and Project Standard 2003 for business use directly related to the design, development, test, and/or demonstration of software projects. For example, you can use Project to manage a development project, use Visio to diagram your application, etc.
* In addition, one copy of Office Professional Enterprise Edition 2003 can be used for general business use, unrelated to development and testing. Again, only persons with an MSDN Universal Subscription license can use these Microsoft Office products in this manner.
Lijkt me duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06
bibawa schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:07:
ja ik ben dus een student informaticabeheer @ KdG in antwerpen, normaal hebben wi gratis toegang tot msdnaa maar ik hoor maar niets terug dusja..

Omdat ik wel graag vista zou gaan draaien en ik ook graag de licenties wil hebben van server 2003 en als het kan xp ook nog was ik dus naar zo iets op zoek.

Wat kan ik dan best doen om

a) De licenties officeel en voor altijd te hebben (wat met msdnaa niet het geval is)
b)
offtopic:
Dit is overbodig maar het moet een opsomming biljven :p
Ik doe ook informatica op KdG (software management, 3e jaar) en je kan gewoon windows xp pro, windows 2003 in de mediatheek op cd'tje fikken. Deze key's zijn dan enkel wel geldig voor de student en enkel tijdens zijn studiecarriere @ KdG.
Pagina: 1