[LAN] Prioriteit virtuele poort of prioriteit fysieke poort?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 13:28
Dit is mijn probleem: Ik probeer afentoe spelletjes te spelen en het komt dan voor dat andere mensen op mijn netwerk aan het downloaden zijn. Ik heb trouwens hen netjes gevraagd om te limiten ("Nee, soms wil ik gewoon iets snel hebben.") en ik heb ook gekeken naar overrides in mijn modem (maar dat gaat niet, want het is geen profi spul).

Nu is mijn vraag: het feit dat zij zoveel bandbreedte trekken (met 1 computer) via bittorrent, is dat omdat hun fysieke ingang op de modem voorrang heeft op de mijne (standaard speedtouch), of is dat omdat de virtuele poort die bittorent gebruikt een hogere toegang heeft dan mijn spelletje (battlefield 2142)? En is hier nog iets aan te doen, als ik iets over het hoofd heb gezien.

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Verwijderd

Risce schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:29:
Nu is mijn vraag: het feit dat zij zoveel bandbreedte trekken (met 1 computer) via bittorrent, is dat omdat hun fysieke ingang op de modem voorrang heeft op de mijne (standaard speedtouch)
nope
of is dat omdat de virtuele poort die bittorent gebruikt een hogere toegang heeft dan mijn spelletje (battlefield 2142)?
nope
En is hier nog iets aan te doen, als ik iets over het hoofd heb gezien.
Een router kopen die aan QoS doet, zodat je BF voorrang kan geven op je netwerk. Of zelf een gateway bouwen waar je via DHCP naartoe wijst. Alles wat via de gateway gaat limiteren. Oké als ze je modem IP weten dan kunnen ze met een vast IP adres er wel omheen (wat ook wel weer op te lossen is).

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zie de post van KingOfDos. Een beetje eigen inzet zou wel fijn zijn

Dit topic is gesloten.