Audio te vroeg

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 14:16
Hey,

Ik heb een probleempje met mijn tv en boxen en kon er niks over vinden

als ik mijn pc via een vga kabel van 6 meter op me tv(plasma tv) aansluit , en via mijn pc met een korte kabel 1,5m ong. heb ik dus als ik films kijk het probleem dat het geluid te vroeg komt , het scheelt ongeveer een halve seconde maar het is heel erg storend.

als ik het zelfde bestand op mijn pc monitor(LCD monitor) kijk dan loopt het geluid gewoon synchroon

Iemand een oplossing om dit probleem (softwarematig?) op te lossen ?

TV is een LG42PCR1 en de boxenset is een Logitech Z5500 die analoog is aangesloten met de standaart 3 plugjes.
:)

[ Voor 3% gewijzigd door hellrazor op 14-11-2006 19:57 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Bij de meest degelijke mediaplayers kun je voor het geluid gewoon een delay instellen :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:56
Of anders een langere kabel nemen

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:51
TLer schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:49:
Dan mag je wel een HELE lange kabel hebben :D

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Dichter bij de televisie gaan zitten

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Tot aan de maan ofzo :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Even ontopic.. Komt het geluid wel te vroeg? Is het niet zo dat de plasma televisie een halve seconde achterloopt? Want dan moet je 't dus niet zoeken in je geluidscircuit.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Scyth schreef op woensdag 15 november 2006 @ 01:03:
Even ontopic.. Komt het geluid wel te vroeg? Is het niet zo dat de plasma televisie een halve seconde achterloopt? Want dan moet je 't dus niet zoeken in je geluidscircuit.
Dat moet je juist wel. Het beeld loopt achter op het geluid, dus je moet het geluid vertragen :)

Het is niet voor niets dat veel surroundversterkers een delayfunctie hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 08:53
Scyth schreef op woensdag 15 november 2006 @ 01:03:
Jij wil het beeld vervroegen???

Schijnbaar doet die plasma tv allerlei digitale bewerkingen op het beeld, waardoor er een vertraging ontstaat. Ik neem aan dat als je het geluid dan ook via de plasma tv laat gaan, het geluid ook dermate vertraagd wordt, zodat het beeld en geluid weer samen loopt.

Wil je echter zoals TS het beeld via plasma, en het geluid via een versterker, dan zul je deze op elkaar af moeten stemmen. Een langere kabel zal hierbij niet helpen (in de lengte die je nodig hebt om de vertraging te krijgen, verlies je veel signaal-kwaliteit).

Enige oplossing is dus om het geluid softwarematig te vertragen. De z5500 kan dat niet, dus zul je het op de pc zelf moeten doen. Ik ben het wel een keer ergens tegen gekomen, maar zou nu niet meer weten met welke media-player dat was. Zoals eerder verteld zouden tegenwoordig meerdere media-players dat moeten kunnen.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 14:16
Wat zijn dan goede media players om te gebruiken ?

want sinds kort heb ik problemen met wmp , MPC doet vaag en speeld alles vertraagd af :? en bij vlcplayer klopt het geluid voor geen ene meter

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

hellrazor schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:33:
Wat zijn dan goede media players om te gebruiken ?

want sinds kort heb ik problemen met wmp , MPC doet vaag en speeld alles vertraagd af :? en bij vlcplayer klopt het geluid voor geen ene meter
Mplayer!

Onder linux is het ideaal, windows weet ik niet.
http://www.mplayerhq.hu

Verwijderd

Dit probleem wordt ook wel Lipsync probleem genoemdt. Als je dit nou even in google in ramt. Vindt je mega genoeg om even zoet mee te zijn. En je komt zeker een programma daar tegen die het geluid vertraagt bij het beeldt op een pc.
Pagina: 1