Geheugen zit 5,25" slot in de weg in mATX behuizing

Pagina: 1
Acties:

• anomic
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-04-2025
Yo,

Ik heb een micro ATX bord in een eveneens micro ATX behuizing, en het 5.25" slot zit vlak boven het mobo. Als ik er een DVD brander in wil schroeven, zit het 1e geheugenbankje in de weg. Als ik het geheugen er uit haal past het allemaal maar net boven het geheugenslot langs. Het tweede geheugenslot kan ik wel gebruiken.

Er lastig denk ik, maar weet iemand hier een oplossing voor?

sapperdeflap!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, je hebt 2 opties: behuizing of mobo omruilen voor exemplaar met een andere indeling.

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-05 16:05
Er zijn lange en korte dvd spelers (die van mij schelen goed 3cm). Je zou kunnen kijken of je een korte op de kop kan tikken.

offtopic:
Je titel is ook een open deur :p
grr BalusC

[ Voor 4% gewijzigd door gemini85 op 14-11-2006 19:55 ]

Verwijderd

BalusC schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:53:
Sja, je hebt 2 opties: behuizing of mobo omruilen voor exemplaar met een andere indeling.
Er zit ook verschil in de lengte van sommige spelers en branders.

Dus 3 opties.

[edit]
Damn you gemini85

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 19:55 ]

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Niet echt moeilijke oplossingen dus.. Ga naar het service center van je pc boer. Die weten wel wat ze er mee aan moeten. Bou voor de zekerheid alles uit. Anders kunnen ze kosten rekenen. Vaak kunnen ze dan makkelijk iets omruilen. Zeker als je alle doosjes nog hebt e.d.

*Ik neem aan dat alles nieuw is.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Volgens mij zijn alle DVD branders een stuk langer dan DVD spelers, korte heb ik nog niet gezien.

🖥️ | 🚗

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:54:
Er zit ook verschil in de lengte van sommige spelers en branders.

Dus 3 opties.
Da's inderdaad een goeie optie :) Een 4e optie is om gewoon het geheugen weg te laten :+

Oh, een 5e optie is om een externe DVD brander te nemen :Y) Maargoed, de 1e twee spreken iig het meest voor zich :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Je kan proberen een stukje uit je speler te zagen of een usb spelertje van maken.
Maar als het mijn pctje was geweest was ik net zolang gaan zoeken tot ik een korte brander/speler had gevonden.

Ik heb hier een lite on dvd brander die toch 3 centimeter korter is dan mn dvd speler. Volgens mij kom je ook maar 1 centimeter tekort als ik je verhaal lees.

• anomic
Ja, goeie tip opzich, maar de brander die ik heb is al vrij kort. Maar ik denk ineens aan zo'n small-profile drive. Een laptop achtig formaat zeg maar. Misschien bestaat er zoiets.

Thanks!

sapperdeflap!

Verwijderd

De kosten voor het vervangen van de kast of de brander zullen ongeveer gelijk zijn. Geheugen weglaten is geen optie omdat meer geheugen altijd gelukkiger maakt. Een externe branders is idd een mooie 4de optie alleen wat duurder.

:P

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

6e optie: 2 reepjes omruilen voor 1 reepje met een dubbelgrote capaciteit :Y)

• anomic
Nog een optie: de speler 5 centimeter laten uitsteken aan de voorkant :)

Ik denk dat het een usb externe behuizing gaat worden. Bedankt manne! :)

sapperdeflap!

Pagina: 1