Passief gekoelde videokaart

Pagina: 1
Acties:

• hvdhoeven
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 12:18
De videokaart van mijn Medion PC MD8083 van maart 2004 heeft een videokaart waarvan de ventilator een hinderlijk geluid maakt. Ik zou graag de videokaart vervangen door een passief gekoeld exemplaar. Misschien meteen compatible met Windows Vista.

Kan dat? Hebben jullie tips? En misschien een prijsindicatie?

De huidge kaart is Radeon 9800XXL series AGP, ATI compatible met 256MB.

Dank je en groetjes,

Hans

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 20:42
Umm, wat zijn je eisen, en hoeveel wil je er aan uit geven. rest van de specs is ook belangrijk..misschien moet je kijken naar een 7600gt, die zijn er ook passief gekoeld. Je kan natuurlijk ook een vf700 van Zalman kopen..

Verwijderd

Arctcv VGA silencer erop voor twee tientjes en geen herrie meer.
Goede nieuwe kaart kost je zo €300,- . Als je het alléén voor het geluid doet.
Heb je ergens gelezen dat je 9800 het niet doet onder Vista?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Heb voor mn 2e systeempje een 6600 van aopen gekocht, passief gekoelt, goed over te clocken!!! en ik draai guildwars op high met 1152/8** en nfs carbon doet het ook wel lekker, voor de rest van het systeem moet je ff mn sig checken... 2e systeem.

btw maar 50 euro (betere deel dan een 7300 voor dat geld)

[ Voor 11% gewijzigd door ixl85 op 14-11-2006 19:40 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je hebt nog garantie op de PC/kaart. Je kunt dit als een storing opgeven waarna de kaart wordt vervangen.

ARME AOW’er

• hvdhoeven
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 12:18
Dank voor jullie reacties!

Ik heb inmiddels een silencer gekocht (ATI slicencer 1 voor de VGA kaart). Werkt prima.

Maar er zit in de set ook een Cooling fan voor de processor van het type AC Supersilent 4 Ultra TC.
Moet ik het voetje voor de fan op het moederbord vervangen door het bijgeleverde exemplaar? Moet ik daarvoor het moederbord demonteren? Het huidige voetje zit met scroefjes of boutjes vast (ik kan dat van bovenaf niet zien of het boutjes of schroefjes zijn). De nieuwe is met plastic pinnetjes met weerhaakjes in plaats van schroefjes.

Bovendien zit er nu op de fan in mijn MD8083 van Medion een soort zwartplastic toeter tussen de fan en de zijkant van de PC, waar ook een ventilatieopening zit. Hoe moet dat met de nieuwe fan, waarbij ik zo'n toeter niet heb. Is het een probleem dat de lucht gewoon in de systeemkast komt? Gaat hij niet meer herrie maken wanneer die toeter weg is? De ventilatieopening is immers niet meer rondom door die toeter afgesloten.
Kortom: is het slim om de vervanging van de processorcooler uit te voeren?
Pagina: 1