Tja, nooit geen problemen, afgelopen week, continue de adsl lijn weg, andere modem uitgeprobeerd, niks geen probleem meer.
Alleen, ik kom dus absoluut niet aan mn snelheid volgens de kpn/planet internet medewerkers.
En zit dus nu in een ticket ronde zeg maar. Eigenlijk mogen ze mn abbo wel downgraden, maar dat kan blijkbaar niet kosteloos, dus planet internet zegt: nee moet eerst kpn erbij....
Nouja ok.
Heb een speedtouch 546 modem nu.
Snelheid moet dus 8kbit tot 12kbit wezen blijkbaar tegenwoordig.
Upload zit dus best wel redelijk in de buurt van de 1024 die het moet wezen, maar de down dus niet.
Bij properties kom ik volgende tegen:
DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 928 / 6144
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 7.0
Attenuation (dB) up/down = 3.0 / 4.0
Noise Margin (dB) up/down = 6.0 / 6.0
Weet iemand wat dit allemaal betekent? Ik las ergens dat die 6db noise margin kritisch is?
Maar eerlijk gezegd, ik kan geen duidelijk uitleg vinden, wat deze waarden nu allemaal betekenen en wat het moet inhouden.
PS: heb bekabeling vanaf kpn aansluitpunt al gecontroleerd etc, hele korte kabels allemaal, kabels ook allemaal vervangen, daar ligt het dus niet aan.
Alleen, ik kom dus absoluut niet aan mn snelheid volgens de kpn/planet internet medewerkers.
En zit dus nu in een ticket ronde zeg maar. Eigenlijk mogen ze mn abbo wel downgraden, maar dat kan blijkbaar niet kosteloos, dus planet internet zegt: nee moet eerst kpn erbij....
Nouja ok.
Heb een speedtouch 546 modem nu.
Snelheid moet dus 8kbit tot 12kbit wezen blijkbaar tegenwoordig.
Upload zit dus best wel redelijk in de buurt van de 1024 die het moet wezen, maar de down dus niet.
Bij properties kom ik volgende tegen:
DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 928 / 6144
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 7.0
Attenuation (dB) up/down = 3.0 / 4.0
Noise Margin (dB) up/down = 6.0 / 6.0
Weet iemand wat dit allemaal betekent? Ik las ergens dat die 6db noise margin kritisch is?
Maar eerlijk gezegd, ik kan geen duidelijk uitleg vinden, wat deze waarden nu allemaal betekenen en wat het moet inhouden.
PS: heb bekabeling vanaf kpn aansluitpunt al gecontroleerd etc, hele korte kabels allemaal, kabels ook allemaal vervangen, daar ligt het dus niet aan.