adsl over isdn, kan iemand wat uitleggen?

Pagina: 1
Acties:

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 19:37
Tja, nooit geen problemen, afgelopen week, continue de adsl lijn weg, andere modem uitgeprobeerd, niks geen probleem meer.

Alleen, ik kom dus absoluut niet aan mn snelheid volgens de kpn/planet internet medewerkers.
En zit dus nu in een ticket ronde zeg maar. Eigenlijk mogen ze mn abbo wel downgraden, maar dat kan blijkbaar niet kosteloos, dus planet internet zegt: nee moet eerst kpn erbij....
Nouja ok.

Heb een speedtouch 546 modem nu.
Snelheid moet dus 8kbit tot 12kbit wezen blijkbaar tegenwoordig.
Upload zit dus best wel redelijk in de buurt van de 1024 die het moet wezen, maar de down dus niet.

Bij properties kom ik volgende tegen:

DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 928 / 6144

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 7.0
Attenuation (dB) up/down = 3.0 / 4.0
Noise Margin (dB) up/down = 6.0 / 6.0

Weet iemand wat dit allemaal betekent? Ik las ergens dat die 6db noise margin kritisch is?
Maar eerlijk gezegd, ik kan geen duidelijk uitleg vinden, wat deze waarden nu allemaal betekenen en wat het moet inhouden.

PS: heb bekabeling vanaf kpn aansluitpunt al gecontroleerd etc, hele korte kabels allemaal, kabels ook allemaal vervangen, daar ligt het dus niet aan.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
bangkirai schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:00:
DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 928 / 6144 ...
Wat voor abbo heb je?

De 6144 is namelijk exact de waarde van de download van het comfort/basic abbonement. (alleen is de upload "te" hoog...

• bangkirai
Advanced abbo.

Dus vroeger haalde ik de snelheid die erbij hoorde.
Totdat de snelheidsverhogingen plaats hebben gevonden, blijkbaar mijn snelheid toen niet echt omhoog gegaan.

Net kpn medewerker aan de lijn gehad.
Blijk dat ik zo dicht bij centrale zit, dat de snr altijd laag zal blijven, maar het klopte in elk geval niet.
Dus komt er morgen zoveelste telefoontje, maar dan om een monteur afspraak te maken.
Ik hoop dat het zich oplost.

De grap is dus, ik heb geen bezwaar tegen downgraden meer, alleen dat kan dus pas als abbo bijna afgelopen is en niet kosteloos. Pas als er probleem is, dat niet opgelost kan worden, kan het wel kosteloos.

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:46
Hier op de zaak een soort gelijk probleem gehad.
Altijd netjes de volle 12Mbit gehad (lekker dicht bij de centrale).
Toen opeens niet meer dan 4/5 Mbit :(

Alles nagekeken. Niks aan de hand.

Wat bleek achteraf in de centrale van KPN de verbinding tussen KPN & Provider, rotte kabel. Nieuw stukje van 50cm klaar !
3 weken bezig geweest :(

Suc6

• bangkirai
Nou, monteur is langs geweest, maar maf figuur.

Begint eigenlijk al:

Oh je hebt ISDN?
Werkt dat?

antwoord: ja.

Dus zegt ie: dan is je aansluiting en kabel ook wel goed, want anders lag je ISDN er al lang uit, die is stuk gevoeliger dan ADSL, dat werkt zelfs met 1 adertje aangesloten. Dus eigenlijk kom ik dan hier al voor niks............

Vind het maar vreemd.

Nouja, toch boel nagekeken, toch gedeeltelijk vervangen, was ik best pissig om, want volgens persoon, die hem ontvangen heeft, beweerde hij wel, dat alles goed zat. Zucht.
Heb thuis blijkbaar ideale aansluitingen, super korte kabels, alles droog, rechtstreeks netjes goed aangesloten.

Dus hij zegt ook al: zou wel aan de centrale liggen, ik maak melding en dan kijken ze daar na.