Toon posts:

Computer start slecht op na vreemde crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes,
Zoals de titel het al zegt is dit in mijn ogen een lastig probleem. Het gebeurd heel sporadisch (het kan 1x in de week zijn maar het kan ook 1x per dag zijn), tot nu toe nooit (klopt af) als ik een spel speel of rustig een film zit te kijken.

Systeem informatie;
Pentium 4 3.0 Ghz
GeForce 6200
1024 MB geheugen
2 harddiscs;
37 gb raptor (10000 rpm s-ata) Maxtor
160 gb 7200 ATA Hitachi
Windows XP Professional met Ewido anti spyware en Symantec Antivirus.
Meer weten? reply dan aub ;)

Het probleem;
Meestal is het (heel raar) als ik een tekst copieer dat de computer hangt in windows. Als hij dat eenmaal heeft gedaan en ik start hem opnieuw op dan kiest de computer uit twee opties;
- 1 de computer start "normaal" op en hangt na het inloggen (wachtwoord ingevoerd) in windows. Hij start namelijk mijn applicaties zoals Ewido, steam, msn, weatherwatcher etc. Tijdens of net erna hangt hij dan weer.
- 2 de computer start niet op, maar de ventilatoren etc. draaien wel (cd rom gaat open enzovoorts), geen beeld (beeldscherm blijft ook uit)

Als ik de computer een aantal keer (10++) opnieuw heb opgestart, de stroom eraf heb gehaald en dan weer opnieuw opstart dan doet hij het normaal gesproken weer goed (afkloppen, ik zit er nu namelijk op).

Weet iemand aub de oplossing? Ik heb al zo vaak problemen gehad met de orignele computer dat ALLE onderdelen die erin zitten (behalve het geheugen) vervangen zijn. Ik heb hier op het moment geen geld voor, hoe crue het ook klinkt.
:? HELP |:(

Groeten en alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 19:01 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, en toch zou je dan als eerste naar het geheugen wijzen :)
Dus download memtest386 eens en laat die een nachtje draaien om te testen, dan weet je daar alvast iig meer van.
Verder denk ik dat je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even over het hoofd gezien hebt. Lees dat eens, denk dat je dan al een heel stuk verder komt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Dit topic hoort dus niet in CSL thuis. Ik verplaats het naar PMG :)
Ik heb al zo vaak problemen gehad met de orignele computer dat ALLE onderdelen die erin zitten (behalve het geheugen) vervangen zijn. I
Dan moet je toch het geheugen eens testen. Bekijk de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens en zoek Memtest86 op :)

[ Voor 23% gewijzigd door Thandor op 14-11-2006 19:06 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses daarvoor.

Bedankt alvast voor je reply "The Eagle". Zo ver ik het artikel door heb genomen is er niet veel gerelateerd aan het probleem. Voor de mem test; even een floppydisc vinden want die zit er namelijk niet meer in :9

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Misschien hangt er een apparaat vast, dan als je de stroom eraf haalt dan gaat hij weer goed.
1 voor 1 de apparaten verwijderen en kijken welke het is.

Gokje netwerkkaart.
Misschien verkeerde driver.

Of beveiligings software die ergens tussen zit als je wat doet.
Laatste nieuw geinstalleerde software verwijderen.

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
ik heb een soortgelijk probleem, alleen dan in geval van een koude start dat hij +/-5 x keer doet rebooten voor het windows balkje komt (xp) en daarna zodra hij is doorgestart foutloos werkt........

[ Voor 6% gewijzigd door brianb op 14-11-2006 19:35 ]

Verwijderd

edit: sorry - verkeerd bericht

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 20:07 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Riekt heel erg naar foutief geheugen, vooral omdat je niet zeker bent wanneer je PC hangt. Draai hiervoor een Memtest.
Anders kan het evt. je PSU zijn.
Pagina: 1