3G iPod HDD vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:57
Een vraagje:

Ik heb thuis een 3G iPod liggen met een defecte HDD (tiktiktiktik). Gevallen van een nachtkastje. Inmiddels een vervanger gekocht, 5G iPod video :)

Wat ik mij nog wel afvraag momenteel, is een Apple iPod HDD te vervangen? Ik was er gister nog naar opzoek maar kon niet direct een goede link vinden.

Mijn vraag dus: heeft iemand ervaring met het vervangen van een 3G iPod HDD en welke harddisk is daarvoor gebruikt?

De enige link die ik gevonden heb: http://www.axel-findling.de/ipod.html, maar dat is een andere generatie.

Iemand tips?

Thnx!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Nou hij is toch kapot, dus maak em open en kijk wat voor aansluiting erin zit.

Ik gok een 1" IDE of SATA HDD :)

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:28

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik heb geen idee hoe je de harde schijf zou moeten formateren maar, ik weet wel welke harde schijf erin zit.
Namelijk de Toshiba Mk3004gah.
O ja en hier kan je zien hoe je de harde schijf kan vervangen.

Join het DPC Whatpulse team

Verwijderd

mark de man schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:57:
Ik heb geen idee hoe je de harde schijf zou moeten formateren maar, ik weet wel welke harde schijf erin zit.
Namelijk de Toshiba Mk3004gah.
O ja en hier kan je zien hoe je de harde schijf kan vervangen.
Harde schijf van een 3G iPod vervangen is zeker te doen. Gewoon een vervangende hd kopen (ik heb hetzelfde type gekocht, enkel 20GB ipv 15GB). iPod opendoen, kapotte harde schijf uithalen, nieuw insteken, iPod dichtdoen en dan formatteren (via schijfmodus). Eventueel nog een restore doen met het iPod programma.

Enige nadeel:
Verbinden kan enkel met USB, firewire laat de ipod continu rebooten.
Opladen enkel met firewire.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:27

Nietzman

Woei!

Ti's te doen, het lijkt me alleen niet echt rendabel. Een nieuwe accu kost twee tientjes, een HDD is een stukje duurder.

Verwijderd

Die HDD is makkelijk te vervangen. Ik heb er hier nog ene liggen van een 10GB 3gen. Ben mezelf nog aan t bedenken wat ik er mee ga doen. Weet iemand of het ding op een USB-poort aan te sluiten is als externe HD? En anders moet ik hem maar weggeven ofzo, want als schijf IN de pc is ie dnek ik toch wat langzaam...

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Weet iemand waar ik zulk soort harddisks kan kopen? Ik kan ze dus nergens vinden.. Ik ben op zoek naar 30 gb of meer.. Mijn laptop gebruikt exact hetzelfde type harddisk...

Verwijderd

Je moet gewoon bij ebay MK2004GAL,MK2006GAL of MK3006GAL intypen bij search en je hebt genoeg personen die dit los verkopen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dutch_Razor schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:24:
Nou hij is toch kapot, dus maak em open en kijk wat voor aansluiting erin zit.

Ik gok een 1" IDE of SATA HDD :)
Het is zeker geen 1". Volgens mij een 1,8".

In ieder geval, je zou er ook een grotere hdd in kunnen zetten. Gewoon er voor zorgen dat de afmetingen hetzelfde zijn.
Pagina: 1