Toon posts:

fan speed vraag artic freezer pro 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn configuratie:
asus P5W DH Deluxe BIOS versie:0701
intel core 2 Duo e6600 @ 2.4ghz
Artic freezer pro 7
CORSAIR DDR2 PC6400 c4
case: antec P180B

mijn probleem is ik krijg de snelheid van m'n CPU fan niet hoger
hier een fototje van speedfan:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rubenz/speedfan.JPG
Welke instellingen moet ik in de bios veranderen zodat ik hem sneller kan doen draaien?
Ik ben namenlijk een leek op dit gebied

de fanspeed van de case fans moet ik manueel regelen via een kleine schakelaar aan de fans zelf

dank bij voorbaat!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Dit is temperatuur geregeld en kun je dus niet zelf aanpassen... Je kunt wel in de BIOS instellen op welke temp hij het ongeveer moet houden, waardoor hij dus harder op zachter zal draaien, maar volgens mij merk je dit niet met lage temps. Maar waarom zou je hem sneller willen laten draaien? Lager dan 25 graden zul je hem toch niet kunnen krijgen in idle, met luchtkoeling. Dus alleen maar extra herrie voor niets.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt !

waarom ik hem sneller wil laten draaien?
als ik met asus AI booster de CPU external frequency op 280 zet of mss al met minder
heb ik soms last van rare vastlopers..
bvb ik start nero ik brand wat dingen en ik sluit nero dan kan ik niet meer klikken op mijn startbalk
of eender wat ctrl alt del werkt ook niet enkel een reset werkt dan. dus dacht ik mischien dat het was omdat mijn CPU te warm werd of zijn hier andere verklaringen voor?

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:33:
Ok bedankt !

waarom ik hem sneller wil laten draaien?
als ik met asus AI booster de CPU external frequency op 280 zet of mss al met minder
heb ik soms last van rare vastlopers..
bvb ik start nero ik brand wat dingen en ik sluit nero dan kan ik niet meer klikken op mijn startbalk
of eender wat ctrl alt del werkt ook niet enkel een reset werkt dan. dus dacht ik mischien dat het was omdat mijn CPU te warm werd of zijn hier andere verklaringen voor?
Ik zou zeggen: start eens een cpu stressende applicatie (draai desnoods even superpi oid) en hou speedfan goed in de gaten. Dan zul je als het goed is zien dat de fanspeed gelijk oploopt bij een hogere temperatuur... Als de cpu temp bovende 60 komt in stress dan weet je dus waar het aan ligt. Anders even kijken of je geheugen niet te hoog staat geclockt oid.

Verwijderd

Topicstarter
zo ik heb superi laten draaien en hij kwam niet boven de 33 °C
de fan speed ging wel een klein beetje omhoog dus denk wel dat dat goed is..
normaal moet ik toch wel goed geheugen hebben, het kan zijn dat ik het verkeerd heb draaien.
Zoals ik al vermeld had ben ik maar een leek :)

CPU-Z informatie:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rubenz/cpuz.JPG

• Avalaxy
Ik zie niets verkeerd wat je pc kan laten rebooten, maar wat ik wel zie is dat je geheugen timings verschrikkelijk hoog staan (dus in negatieve zin). Ik zie dat je op 5-5-5-18 draait in 2T. Dit kan makkelijk heel veel lager, en in 1T. Dit kan heel wat snelheidswinst leveren.

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc reboot niet automatisch vanzelf. eerst heb ik een rare vastloper ik kan niets meer openen maar m'n cursor beweegt nog wel op m'n scherm.. iets selecteren gaat ook niet. ctrl+ alt+delete doet het ook niet ik kan hem enkel nog hardwarematig resetten

ja het kan inderdaad veel sneller alleen mij lukt het niet..
heb je misschien enkele tips ?
ik heb al wat in de bios gekeken en het daar op 800mhz gezet
Hierdoor waren mijn timings ook al beter.

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 17:37
Heb je toevallig Peer Guardian draaien?

3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5

Verwijderd

Topicstarter
neen
allesinds niet dat ik het zelf geinstalleerd heb :)
Pagina: 1