[delphi] vormen/kleuren tracken op het scherm.

Pagina: 1
Acties:

• douweh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
Hallo,

Ik probeer een programma te maken dat vormen/kleuren op mijn scherm kan herkennen..
Waar ik het bijvoorbeeld voor wil gebruiken is om mijn pc zo'n dartspelletje te laten spelen.. de pc moet zien wanneer het bewegend balkje (dat de dart x/y-positie aangeeft) in het midden is, en dan een muisclick genereren.

Ook wil ik bijvoorbeeld als ik een pinball speel de balpositie kunnen tracken..

nu heb ik een functie
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function DesktopColor(const X, Y: Integer): TColor;
var
  c: TCanvas;
begin
  c := TCanvas.Create;
  try
    c.Handle := GetWindowDC(GetDesktopWindow);
    Result   := GetPixel(c.Handle, X, Y);
  finally
    c.Free;
  end;
end;

waarmee ik de kleuren van een bepaalde pixel kan bepalen.. zodoende kan ik natuurlijk dingen te weten komen, wanneer ik maar vaak genoeg poll. (Gebruik nu een Timer).

Voor het kunnen volgen van een zwarte bal op een wit veld, zou ik dan zo vaak mogelijk het hele veld checken om de 10 pixels.. (waar dan een zwarte pixel is, is mijn bal)..

Dit werkt allemaal wel aardig, maar toch vraag ik me af of er hier geen betere methoden voor zijn.

Ik hoop dat er mensen ideeen hebben over dit thema!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Als je zelf een spelletje maakt dan verplaats en teken je de bal (of welk object dan ook) natuurlijk zelf op het scherm. Zodoende weet je al waar een bepaald object zich bevindt en hoef je geen pixels te tracken of andere trucken toe te passen. Om nu elke keer je hele desktop te gaan pollen lijkt me wat onzinnig.

Als je zaken wilt controleren die je niet zelf hebt geschreven dan zul je eens moeten controleren hoe deze spelletjes op het scherm tekenen. Maar vaak zul je toch echt pixel voor pixel moeten controleren.

[ Voor 24% gewijzigd door Creepy op 14-11-2006 17:13 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Creepy schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:10:
Als je zelf een spelletje maakt dan verplaats en teken je de bal (of welk object dan ook) natuurlijk zelf op het scherm. Zodoende weet je al waar een bepaald object zich bevindt en hoef je geen pixels te tracken of andere trucken toe te passen. Om nu elke keer je hele desktop te gaan pollen lijkt me wat onzinnig.
Naief of niet gezien? Dit is gewoon een manier om een internetspelletje te misleiden. :)

Lamaar, niet meer relevant.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 17:13 ]