Toon posts:

[XP] logoff staat gelijk aan shutdown*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik mijn pc ingedeeld met een paar accounts, omdat ik niet wilde dat mijn zoon op mijn account ging rondsnuffelen of zomaar vanalles zou gan downloaden heb ik hem een account gegeven met een aantal restrictisch (goed geschreven?). Niet omdat ik hem niet vertrouw, maar meer omdat hij soms zo lekker impulsief overal op drukt en tja ik ben pas geleden al eens mijn voledige muziek collectie op de pc kwijtgeraakt daardoor en daar heb ik dus niet voor 2e keer zin in :'(

Als ik dan op mijn account werk en hij wil erop (of andersom) dan wil ik uitloggen en vervolgens op het account inloggen wat op dat moment nodig is, dat gaat soms goed echter gebeurd het 9 van de 10 keer dat waneer ik uitlog de pc compleet afsluit. De enige manier om te switchen tussen ons is via de optie "switch user", maar dat vind ik niet handig, omdat dan het accound van de ander actief blijft en dat er dan volgens mij ook meer resources worden gebruikt doordat er dus inweze 2 personen zijn ingelogd. Ook het iedere keer afsluiten ipv uitloggen is irritant en ik vraag me af waar de setting zit waarmee je dus duidelijk kan stellen dat uitloggen voor uitloggen staat en niet voor het volledig afsluiten van de pc?

Volgen jullie het nog :? ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je PC sluit helemaal af als jij probeert uit te loggen? Wat bedoel je precies met afsluiten? De PC gaat echt helemaal uit en je moet opnieuw op de "aan" knop drukken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd als ik uitlog (dus op de de gele uitlog knop klik) dan sluit de pc helemaal af en moet ik opnieuw de "aan" knop indrukken. Is er dan nog een ander soort van compleet afsluiten die ik niet ken :? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 09:06 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat gebeurd er als je Start -> Uitvoeren -> Logoff.exe doet?
Mocht de PC je dan wel elke keer uitloggen, dan kan je het probleem misschien "oplossen" door een snelkoppeling te maken op je desktop naar logoff.exe... :)

Verwijderd

Mocht de oplossing van GJ-tje niet werken, probeer dan dit eens.

offtopic:
Alvin: neem nou eindelijk eens contact met me op, ook als je nog niet kunt voldoen

Verwijderd

Mmm, ik heb hier ook last van. Bij xp al en nu ook bij RC1 van Vista.

Bij xp was het zo dat het beeldscherm op "oranje lampje" ging, en daarna gebeurde er gewoon niets meer. De resetknop indrukken was de laatste optie.

Ik ga het tooltje ook uitproberen!
Pagina: 1