Toon posts:

Userverificatie in Loginscript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ff een kort vraagje. Ik heb op internet gezocht maar ik kan het onderstaande niet vinden.

Ik wil onder windows XP een gebruiker laten inloggen, deze gebruiker is een uitzondering omdat hij op een ongebruikelijke locatie een extra share moet kunnen benaderen. Ik wil de login.bat laten bepalen of het deze gebruiker betreft. Als het deze gebruiker betreft wil ik een net use uitvoeren.

Het is mij alleen niet duidelijk hoe ik het eerste deel van deze opdracht moet scripten 8)7 . Normaal zou ik zeggen -> if %username% == naam, maar ik weet bijna zeker dat dit bij bat niet gaat werken }:O . Hoe dit specifieke onderdeel dan wel werkt kon ik dus op internet door de vele irrelevante resultaten niet vinden.

Kan iemand het onderstaande stukje corrigeren?

if %username% == naam
if not errorlevel 1 goto normallogin
echo Mapping User Directory
net use Q: \\venlo\sys\users\usermap wachtwoord /user:usernaam /persistent:no
:normallogin
.......rest van normale login.bat

Alvast vriendelijk bedankt.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 16:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gezien wat ik online gevonden heb, zou ik dit gokken als syntax:
code:
1
2
IF "%username%"=="naam"
...

Voor de rest lijkt het gewoon mogelijk te zijn :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 17:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zet het gewoon in één regel, is veel makkelijker :)

Wel zou ik aanraden om in het IF-statement even /I als schakeloptie mee te nemen. Met deze schakeloptie word het statement niet case-sensitive verwerkt. (je zult net zien dat je user keurig zijn username met hoofdletter invoert, terwijl jij in je IF statement vergelijkt met een username zonder hoofdletter).

IF /I %username% == name net use Q: ......

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de oplossing en de tips!

Dus het is toch een vorm van ==

en het was zoals ik dacht al een miniem iets wat ik fout deed...

Groeten Jay 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 08:20 ]