Hallo ff een kort vraagje. Ik heb op internet gezocht maar ik kan het onderstaande niet vinden.
Ik wil onder windows XP een gebruiker laten inloggen, deze gebruiker is een uitzondering omdat hij op een ongebruikelijke locatie een extra share moet kunnen benaderen. Ik wil de login.bat laten bepalen of het deze gebruiker betreft. Als het deze gebruiker betreft wil ik een net use uitvoeren.
Het is mij alleen niet duidelijk hoe ik het eerste deel van deze opdracht moet scripten
. Normaal zou ik zeggen -> if %username% == naam, maar ik weet bijna zeker dat dit bij bat niet gaat werken
. Hoe dit specifieke onderdeel dan wel werkt kon ik dus op internet door de vele irrelevante resultaten niet vinden.
Kan iemand het onderstaande stukje corrigeren?
if %username% == naam
if not errorlevel 1 goto normallogin
echo Mapping User Directory
net use Q: \\venlo\sys\users\usermap wachtwoord /user:usernaam /persistent:no
:normallogin
.......rest van normale login.bat
Alvast vriendelijk bedankt.
Ik wil onder windows XP een gebruiker laten inloggen, deze gebruiker is een uitzondering omdat hij op een ongebruikelijke locatie een extra share moet kunnen benaderen. Ik wil de login.bat laten bepalen of het deze gebruiker betreft. Als het deze gebruiker betreft wil ik een net use uitvoeren.
Het is mij alleen niet duidelijk hoe ik het eerste deel van deze opdracht moet scripten
Kan iemand het onderstaande stukje corrigeren?
if %username% == naam
if not errorlevel 1 goto normallogin
echo Mapping User Directory
net use Q: \\venlo\sys\users\usermap wachtwoord /user:usernaam /persistent:no
:normallogin
.......rest van normale login.bat
Alvast vriendelijk bedankt.