Toon posts:

Op zoek naar kast die lijkt op Aguila

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik ben al een flinke tijd aan't zoeken naar een kast die ik zou kunnen gebruiken voor mijn nieuwe PC. Nou vond ik de Thermaltake Aguila kast er wel mooi uitzien, en ik had al wat dingetjes bedacht over hoe ik deze zou kunnen modden. Nou zat ik er alleen aan te denken dat het best lastig is om die kast te modden i.v.m. dat gaas enzo.

informatie over de kast ( Thermaltake site )

Nou vroeg ik mij dus af of iemand hier bekend is met een kast die vrijwel hetzelfde eruit ziet als de Thermaltake Aguila ( vooral aan de voorkant, met name die boog die op de voorkant zit ). Ik kan binnenkort namelijk misschien de Aguila voor een mooie prijs overkopen van een vriend van mij, maar als er een kast is die toch iets beter bij m'n wensen past, hoef ik die kast niet te kopen.

Ook was ik benieuwd of hier een Nvidia 8800GTX in zou passen, aangezien ik ergens heb gelezen dat hij MISSCHIEN wel eens te groot kon zijn voor deze kast ( tenzij ik een deel van het HD rack af zou slijpen, maar da's niet zo moeilijk ). Als iemand zo weet ofdat hij erin past en of ik dan een deel van m'n HD rack af moet slijpen, zou het fijn zijn om dit gelijk te weten, want hij moet er natuurlijk wel op passen ;).

Alvast bedankt

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De 1ste vraag weet ik niet zo maar de 2e wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/product/Chassis/midtower/aguila/+agu_image/black/17w.jpg
Als je hier kijkt zie je de contouren van het mobo. Uitgaande van een beetje normale verhoudingen en dat de kaart een stukje langer is dan je mobo zou ik zeggen van niet. Of het is erg krap maar ik zou die gok niet nemen.

De 1ste heb ik geen direct voorbeeld van maar ik moet denken aan Aopen kasten. Die hebben ook vaak zo'n ''bobbel'' voorop. Google er maar even naar. *zal zo ook ff kijken

Edit: Afbeeldingslocatie: http://homes.esat.kuleuven.be/~athomas/blackbox/thumb/AOpen-hq08_b.jpg
Daar is ook een midi-tower van. Zelf ook gehad. Geen ruimte voor een 8800GTX vrees ik. Je zegt dat je wel wat wilt modden dus als je zo'n ding op de kop tikt,andere fronts maakt,zwart spuit en een windowtje erin gooit lijkt het aardig hetzelfde?

[ Voor 23% gewijzigd door TEAMIKKE op 14-11-2006 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is inderdaad wel zo, maar ik had het liefste er standaard een deurtje op, aangezien ik de deur dan kan modden met verlichting enzo ( [size=9] offtopic: daarom vond ik het gaas ook zo lastig, omdat ik niet echt een idee heb om daar mooi verlichting achter te plaatsen [/size] ). Het liefste zou ik toch iets die richting in willen met een deurtje, en als het echt niet anders kan, een deur voorop die vrijwel de hele kast beslaat, zodat er voorop alleen maar een deur te zien is. ( dus het liefste ook niet in de hoek een klein aansluitpaneeltje voor USB, headset, enz. ).

Maar alvast bedankt voor deze tip, maar ik kijk toch nog liever even verder :).

[EDIT]

ik weet zelf eerlijk gezegd niet of het moeilijk is om op een kast een eigen deur te maken aan de voorkant, aangezien dat anders natuurlijk ook nog een optie is :). Kan ik alles namelijk zelf bepalen met verlichting. Dan zou ik veel meer kasten overhouden voor de keuze ( aangezien ik toch het liefste wel óók achter de deur een mooi voorkantje heb :P )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 17:39 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Om toch even door te gaan op mijn idee: Dat front kun je gewoon loshalen.Zet daar 2 scharnieren op en je hebt een deur. Dat spul is gewoon plastic (de rest is wel erg stevig staal). Als je daar dan een paar leuke figuren in maakt (gaas als je dat wilt) met een lampje erachter kun je wel leuke effecten maken.

De voorkant die je dan normaal niet ziet kun je dan bewerken met een plaat ALU waar je gaten in maakt voor 5.25'' dingen enz. Wordt wel een aardig project dan maar je kan het wel helemaal aanpassen aan je eigen smaak.

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad ook nog een optie. Bedankt voor de tip _/-\o_