Ik ben voor het Platform Gehandicapten Westland een nieuwe website aan het maken. Deze moet natuurlijk gebruiksvriendelijk zijn voor iedere gebruiker, maar zeker ook voor visueel gehandicapten die gebruik maken van hulp materialen.
Nu maak ik veel gebruik van CSS voor de website om het allemaal op te maken. Ook de plaatjes worden hier gedefinieerd. Zoals te zien is in onderstaande code.
Nu is mijn vraag of deze manier van werken problemen kan opleveren voor de hulp apparatuur van visueel gehandicapten?
Het lijkt me dat het geen probleem kan zijn omdat een visueel gehandicapten toch al zonder CSS surft en nooit iets van die plaatjes afweet naar mijns inziens. Maar toch ben ik benieuwd of meer mensen hier al ervaring mee hebben.
Nu maak ik veel gebruik van CSS voor de website om het allemaal op te maken. Ook de plaatjes worden hier gedefinieerd. Zoals te zien is in onderstaande code.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| body
{
text-align: center;
margin: 0px 0px 0px 0px;
padding: 0px 0px 0px 0px;
background-color:#fff;
font-family: Verdana, Arial, sans-serif;
font-size: small;
color: #000000;
background: #fff url(images/containerShadow.jpg) repeat-y center;
} |
Nu is mijn vraag of deze manier van werken problemen kan opleveren voor de hulp apparatuur van visueel gehandicapten?
Het lijkt me dat het geen probleem kan zijn omdat een visueel gehandicapten toch al zonder CSS surft en nooit iets van die plaatjes afweet naar mijns inziens. Maar toch ben ik benieuwd of meer mensen hier al ervaring mee hebben.