Toon posts:

40" LCD welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ga ook voor de bijl hoor. Ik ga verhuizen en die lelijke 82 CM beeldbuis moet de deur uit. Beetje rondgekeken op het forum, bij diverse winkels en op kieskeurig en ik kom op 2 TV's uit: Samsung LE40N71B en de Sony KDL-40S2000.

Samsung: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40n71b.asp
Sony: http://www.sony.nl/view/S...ction?product=KDL-40S2000

Ze ontlopen elkaar niet zoveel maar de Sony is ietsje duurder. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Sony, ik vind het beeld ietsje beter en geluid ook. Op de Sony zit een DVB-T ontvanger, maar dat werkt toch niet met Casema.

Mijn vragen:
- Zie ik nou nog mooie keuzes over het hoofd?
- Allebij geen 1080i, maar ik heb begrepen dat dat op dit formaat niet zoveel uitmaakt. Klopt dit?
- Voorlopig zal ik het meeste middels Scart/RGB aan gaan sluiten. In de winkel niet kunnen testen, is het bekend of 1 van de types aanmerkelijk betere weergave heeft als de andere?
- Allebij hebben ze geen DVI aansluiting meer, is dit een probleem om een PC aan te sluiten of werkt DVI naar HDMI altijd?
- Sony of de Samsung?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:51
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:16:
[...]
Op de Sony zit een DVB-T ontvanger, maar dat werkt toch niet met Casema.
[...]
DVB-T is via ether, met een antenne dus. Heeft niks met Casema te maken. :)

Verder, heb je ze beide al naast elkaar gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:20:
[...]
DVB-T is via ether, met een antenne dus. Heeft niks met Casema te maken. :)

Verder, heb je ze beide al naast elkaar gezien?
Dat zegt ik. Niet DVB-C dus.

Enkele meters uit elkaar zien staan, was moeilijk te vergelijken omdat ze andere bronnen weergaven.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

de philips wellicht? Daar zit ik naar te kijken om aan te schaffen
klik

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:15
"Allebij geen 1080i, maar ik heb begrepen dat dat op dit formaat niet zoveel uitmaakt. Klopt dit?"

1080i hebben ze allebei wel, jij bedoeld denk ik 1080p. Of je dat verschil op dit formaat ziet zou ik niet weten.

"Allebij hebben ze geen DVI aansluiting meer, is dit een probleem om een PC aan te sluiten of werkt DVI naar HDMI altijd?"

Ze hebben alletwee wel een VGA aansluiting, dus je kan je PC via VGA aansluiten. DVI naar HDMI zou ook moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
dribbel schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:31:
1080i hebben ze allebei wel, jij bedoeld denk ik 1080p. Of je dat verschil op dit formaat ziet zou ik niet
Meh? 8)7 Dan snap ik het denk ik niet 1080i supporten ze wel maar ze hebben toch maar een 720 scherm dus dan maakt het niet uit!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
sander817 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:09:
de philips wellicht? Daar zit ik naar te kijken om aan te schaffen
klik
Mooi ding, maar kost even een paar knaken meer!

• Earv
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 20:48
Hij zal 1080i ondersteunen, wat zoveel wil zeggen dat de chip in de tv het signaal kan ontvangen en omzetten naar een formaat wat het scherm kan weergeven. In dit geval 720p of 720i, dus.

Dit maakt het er allemaal niet simpeler op, je moet onderhand een cursus volgen om er in de winkel iets van te snappen. En ik wil wedden dat de gemiddelde verkoper het ook niet weet; laatst nog beweerde een verkoper van B** dat ik het geluidssignaal van een SACD-speler gewoon via mijn coax-kabel kon sturen. Dat moet toch echt met zes losse kabeltjes...

Verwijderd

Topicstarter
Oh maar snappen doe ik het wel hoor, in mijn optiek maakt het niet uit of de TV 1080 ondersteund want je kan toch in de bron aangeven dat ie 720 uitstuurt? Kortom als je scherm niet 1080 is dan is het allemaal lekker belangrijk. Of ga ik nu heel erg kort door de bocht.

Stelling dat 1080 op dit formaat (104 cm/40") niet van belang is klopt wel?

Laatste ding: RGB over scart support is hier iets zinnigs over te zeggen?
Pagina: 1