Aangezien ik slechts een lurker ben in dit topic wil ik Marcj van harte feliciteren met zijn overwinning. Enorm goede resultaten al zeg ik hetzelf...
Gefeliciteerd Marcj!
Enorm goede resultaten inderdaad inderdaad, en de enige die de moeilijke opgave heeft kunnen uitspelen (en nog snel ook). Netjes!
En bedankt modjes voor het organiseren van de contest, het was weg leuk om mee te doen! Op naar de volgende.
En bedankt modjes voor het organiseren van de contest, het was weg leuk om mee te doen! Op naar de volgende.
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Van harte gefeliciteerd Marcj! Heel netjes gedaan, van het weekend ga ik je inzending eens goed bestuderen.
Eerlijk gezegd valt mijn 4e plaats overall me nogal mee. Ik dacht het minder goed gedaan te hebben, vooral als ik mijn prestaties in testset 2 bekeek.
Eerlijk gezegd valt mijn 4e plaats overall me nogal mee. Ik dacht het minder goed gedaan te hebben, vooral als ik mijn prestaties in testset 2 bekeek.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Heel erg bedankt iedereen en vooral natuurlijk de organisatie. Ik kan niet wachten wat de volgende opdracht gaat worden
Eeuwige roem voor mijzelf!
En als de resultaten de volgende keer niet midden in de nacht worden gepubliceerd dan kunnen wat meer mods meehelpen met de resultaten 
En feli Marcj!
En feli Marcj!
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Marcj: DE MAN!
De rest: Goed gedaan
Iedereen die geen inzending kon doen (zoals ikzelf): Volgende keer harder werken!
De rest: Goed gedaan
Iedereen die geen inzending kon doen (zoals ikzelf): Volgende keer harder werken!
Gefeliciteerd Marcj! Ga het zeker even goed bestuderen hoe het opgebouwd is, valt vast wel een en ander van te leren 
En uiteraard ook grote hulde voor de organisatie, goed idee en goede uitvoering van deze eerste contest nieuwe stijl. En nu, hop hop hop, naar de volgende contest!
En uiteraard ook grote hulde voor de organisatie, goed idee en goede uitvoering van deze eerste contest nieuwe stijl. En nu, hop hop hop, naar de volgende contest!
[ Voor 41% gewijzigd door DaCoTa op 08-02-2007 10:03 ]
Marcj, gefeliciteerd.
//
Nu dacht ik met regexp de foute invoer wel weg te kunnen werken maar dat blijkt dus niet genoeg
//
Nu dacht ik met regexp de foute invoer wel weg te kunnen werken maar dat blijkt dus niet genoeg
Het enige wat ik me nu kan bedenken, is dat het fout gaat bij meerder keren 'X' in een blok.er zitten niet veel vangnetten in voor onder andere foute invoer.
edit:
En natuurlijk als de regels van een blok verschillende lengte hebben, (met name als de bovenste niet de langste is)
En natuurlijk als de regels van een blok verschillende lengte hebben, (met name als de bovenste niet de langste is)
[ Voor 17% gewijzigd door EdwinG op 08-02-2007 11:49 ]
Bezoek eens een willekeurige pagina
Vangnetten voor foute invoer lijkt me trouwens niet relevant. Er waren duidelijk specs, als je er al niet vanuit kan gaan dat de invoer aan de specs voldoet...
Voor dit project was dat trouwens niet echt interessant nee, maar het zegt wel iets over de stijl van programmeren. Er van uit gaan dat de invoer altijd juist is, vind ik zelf geen goed uitgangspunt. Zelfs bij dit soort opdrachten. Zoals bij de complexe blokkenset zat er eerst een fout (zie -NMe-), die door mijn parser gewoon niet geaccepteerd werd, maar door een aantal anderen wel. Het probleem hier is dan ook dat er niet goed gespecificeerd is wat precies de grenzen zijn (mag zo'n soort blok wel of niet?).Dido schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:32:
Vangnetten voor foute invoer lijkt me trouwens niet relevant. Er waren duidelijk specs, als je er al niet vanuit kan gaan dat de invoer aan de specs voldoet...
Een ander voorbeeld is een blokkenset die ik voor mijzelf geschreven had, waarin ik per ongelijk een kleine letter 'x' had gebruikt, terwijl ik van de hoofdletter was uitgegaan. Nu is de vraag, is dit fout of niet. In de specificaties staat alleen dat de X het midden is, niet of deze een hoofdletter of kleine letter moet zijn. Uiteindelijk heb ik mijn parser aangepast zodat deze beide pakt.
Daarnaast moet de jury natuurlijk ergens op beoordelen en dat zal voornamelijk zijn hoe netje er geprogrammeerd is. En ik vind foutafhandeling daar wel degelijk onderdeel van.
ps. Zover ik kan zien ben ik trouwens de enige die het lef heeft gehad om aan het wegspelen van 1 of 2 lijnen een negatieve score te hangen. Dit heeft denk ik ook meegeholpen met die hoge score
Feli Marcj
. Jammer dat ik er zelf niet wat meer tijd aan heb kunnen besteden (en van die bug die zorgde voor een foute plaatsing, die is er waarschijnlijk in het laatste moment ingeslopen
)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Je haalde inderdaad verdacht veel 4-line combo's en naar verhouding erg weinig dubbele lijnen. Ik heb mijn ogen uitgekeken tijdens jouw run.Marcj schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:41:
ps. Zover ik kan zien ben ik trouwens de enige die het lef heeft gehad om aan het wegspelen van 1 of 2 lijnen een negatieve score te hangen. Dit heeft denk ik ook meegeholpen met die hoge score
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
Ja ja, smoesjes.oisyn schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:41:
(en van die bug die zorgde voor een foute plaatsing, die is er waarschijnlijk in het laatste moment ingeslopen)
Dank je, jammer van die bug, want je was wel de eerste die de 2e testset kon oplossen. Volgende keer beter!.oisyn schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:41:
Feli Marcj. Jammer dat ik er zelf niet wat meer tijd aan heb kunnen besteden (en van die bug die zorgde voor een foute plaatsing, die is er waarschijnlijk in het laatste moment ingeslopen
)
Dit werkt nu wel perfect, maar het heeft wel een nadeel: het werkt alleen goed met een grote look-ahead (4 of hoger). Anders werkt het je alleen maar tegen en loopt het veld vol.-NMe- schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:00:
[...]
Je haalde inderdaad verdacht veel 4-line combo's en naar verhouding erg weinig dubbele lijnen. Ik heb mijn ogen uitgekeken tijdens jouw run.
Ik ben er iig trots op
Die lookahead zou je niet snel de das om doen. Je zat zelfs bij die complexe blokkenset nog ruim binnen de tijd.
Verwijderd
Ik denk dat weinig mensen van te voren hadden ingeschat dat het een Java oplossing zou zijn die uiteindelijk zou winnen.
Dat denk ik niet. Het gaat ten eerste om het algoritme. Áls het dan uiteindelijk op snelheid aankomt, wat hier niet het geval bleek, dan had het pas uitgemaakt of dat algoritme in PHP of in C was geimplementeerdVerwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:35:
Ik denk dat weinig mensen van te voren hadden ingeschat dat het een Java oplossing zou zijn die uiteindelijk zou winnen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Waarom niet?Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:35:
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Met de complexe blokkenset valt de snelheid mij ook enorm mee. Alleen hier gebruik ik de server VM en dat scheelt veel! Nu heb ik die uitgespeeld in 27:40 minuten (op een Athlon X2 4200+):-NMe- schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:24:
Die lookahead zou je niet snel de das om doen. Je zat zelfs bij die complexe blokkenset nog ruim binnen de tijd.

Het aantal drops die hij probeert is trouwens wel schrikbarend:
Options selected: HTML output : No Validate : No Look ahead : 9 Step size : 100 Nr of threads : 4 Width : 2 Limit : 2147483647 Game over after 110000 rounds and 1660.64 seconds Nr of drops: 4079786286 | [][][]| | [] []| |[] [] [][][]| |[][][][][][][] [][][] [][][]| |[][][][][][][][][][][] [][][]| -------------------------------- Score: 2801900
Ruim 2,4 Mdrops/sec

ps. Ik ben er achter gekomen dat er een fout in de display van het veld zit. Deze is in spiegelbeeld
En waarom krijg ik steeds extra lege regels tussen mijn code?
edit: Dit is beter, dank je -NMe- en .oisyn
Ach, grafische weergave was geen vereiste. Ik vond het sowieso al leuk om te zien dat er toch een paar inzendingen bij waren die om de 100 zetten eens een veld lieten zien.Marcj schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:57:
ps. Ik ben er achter gekomen dat er een fout in de display van het veld zit. Deze is in spiegelbeeld, of is mijn console print in spiegelbeeld
[bug] nummering code element stoptEn waarom krijg ik steeds extra lege regels tussen mijn code?
[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 08-02-2007 13:07 ]
Omdat crisp een prutser isMarcj schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:57:
En waarom krijg ik steeds extra lege regels tussen mijn code?
Je kan ook de [cmd] tag gebruiken, die werkt wel goed.
Geweldig dat ook de broncode beoordeeld is.
Als ik dat had geweten had ik er wat meer commentaar bij gegeven. Tegenwoordig ben ik fan van code zo veel mogelijk voor zichzelf laten spreken door functionaliteit logisch te verdelen over functies, en binnen code voor zinnige identifiers en standaardconstructies te kiezen; daarom dus ook zo min mogelijk commentaar binnen functies, maar eigenlijk had er dan wél documentatie in headers en source files moeten staan om de interfaces toe te lichten.
Overigens verbaast de uitkomst me niets; ik had voor een vrij grote lookahead gekozen omdat ik een moeilijke testset verwacht had (en niet de illusie had om meer dan, zeg, duizend blokjes te kunnen spelen); helaas werkte de moeilijke set niet, en was mijn oplossing onnodig traag voor de makkelijke. Ik heb 'm lokaal (na het inbouwen van lastige-blokjes-feature) nog eens uitgevoerd en daar haal ik op de moeilijke set een score van 33.760 punten; was toch goed geweest voor een ruime tweede plaats, hoewel het niet eens in de buurt komt van Marcj's score. Ik vind het erg leuk om te zien dat hij een programma heeft geschreven dat goed werkt op zowel de makkelijke als de moeilijke set. Dus: all hail Marcj; mooi gedaan!
Overigens verbaast de uitkomst me niets; ik had voor een vrij grote lookahead gekozen omdat ik een moeilijke testset verwacht had (en niet de illusie had om meer dan, zeg, duizend blokjes te kunnen spelen); helaas werkte de moeilijke set niet, en was mijn oplossing onnodig traag voor de makkelijke. Ik heb 'm lokaal (na het inbouwen van lastige-blokjes-feature) nog eens uitgevoerd en daar haal ik op de moeilijke set een score van 33.760 punten; was toch goed geweest voor een ruime tweede plaats, hoewel het niet eens in de buurt komt van Marcj's score. Ik vind het erg leuk om te zien dat hij een programma heeft geschreven dat goed werkt op zowel de makkelijke als de moeilijke set. Dus: all hail Marcj; mooi gedaan!
Ik zou zweren dat de "mooiste code" categorie ook in de TS stond, maar dat valt blijkbaar tegen. 
Hoe dan ook, we hebben tóch nog 3 categoriën.
Hier zijn we vanaf geweken omdat een categorie voor de kortste code wel erg raar is, en de geheime categorie was domweg niet reëel bij deze inzendingen, dus wellicht bij de volgende contest beter.Behalve de winnaar in de categorie "hoogste score" zullen er nog winnaars zijn in de categoriën "kortste code" (waarbij uiteraard wel aan de eisen aan de opdracht voldaan dient te worden) en een derde categorie die we nog even geheim houden.Hierbij is het mogelijk dat één persoon in meerdere categoriën de winnaar is.
Had je toch de Linux versie moeten nemen.-NMe- schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:06:
Ach, grafische weergave was geen vereiste. Ik vond het sowieso al leuk om te zien dat er toch een paar inzendingen bij waren die om de 100 zetten eens een veld lieten zien.
Gefeliciteerd met je overwinning Marcj!
Ook leuk dat de code zelf is bekeken. Ik kom er nog genadig van af met die 7+, want het was nogal een zootje
Gelukkig zijn er geen blokkensets langs gekomen van meer dan 199985 steentjes, want dan was mijn programma er op stuk gegaan (het programma zou er 15 overslaan).
Op naar de volgende contest!
Ook leuk dat de code zelf is bekeken. Ik kom er nog genadig van af met die 7+, want het was nogal een zootje
Gelukkig zijn er geen blokkensets langs gekomen van meer dan 199985 steentjes, want dan was mijn programma er op stuk gegaan (het programma zou er 15 overslaan).
Op naar de volgende contest!
Het leek me enigszins eerlijker om de Windows-versie te nemen, aangezien die dezelfde beperkingen zou kennen als de andere inzenders wat betreft beschikbaar geheugen en dergelijke. Als je alleen een Linux-versie had ingestuurd dan had ik natuurlijk niet anders gekund.Soultaker schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:38:
[...]
Had je toch de Linux versie moeten nemen.
Nu er toch alweer een hoop daagjes voorbij zijn vraag ik mij af of de modjes alweer bezig zijn een nieuwe contest te verzinnen? Ik wil jullie niet opjagen hoor, kom alleen ff de status checken
.
$contest->CheckBuildStatus(2);
$contest->CheckBuildStatus(2);
We zijn er al uit wat het wordt; nog even een topic flansen als ik bijgekomen ben van mijn weekendje centerparcs en dan zijn we good to goAloys schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:25:
Nu er toch alweer een hoop daagjes voorbij zijn vraag ik mij af of de modjes alweer bezig zijn een nieuwe contest te verzinnen? Ik wil jullie niet opjagen hoor, kom alleen ff de status checken.
$contest->CheckBuildStatus(2);![]()
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik dacht dat centerparcs een vorm van vakantie was. En dat je van vakantie juist hoort bij te komen?RobIII schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:53:
[...]
We zijn er al uit wat het wordt; nog even een topic flansen als ik bijgekomen ben van mijn weekendje centerparcs en dan zijn we good to go
Maar ben benieuwd wat er komen gaat! Vond de 1e zeker erg geslaagd.
Dat dacht ik ook, maar ik ben die illusie inmiddels armerDaCoTa schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:08:
[...]
Ik dacht dat centerparcs een vorm van vakantie was. En dat je van vakantie juist hoort bij te komen?
*state of crappyness neuriet*
Nog even je tandjes op elkaarDaCoTa schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:08:
Maar ben benieuwd wat er komen gaat! Vond de 1e zeker erg geslaagd.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Ja, dat vraag ik mij ook af, de modjes moeten zich eens met nuttig dingen bezighouden ipv modererenVerwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:41:
En, al weer bijgekomen?
De topicstart is zo goed als klaar. We bakkeleien nog heel even over wat details maar verwacht maar dat het snel klaar is.
Of, om in devvers jargon te spreken: It's done when it's done
Over mij
Verwijderd
Het is klaar waneer het klaar is, maar wanneer is dat denk je ongeveer???RobIII schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:18:
De topicstart is zo goed als klaar. We bakkeleien nog heel even over wat details maar verwacht maar dat het snel klaar is.
Hangt van de omkoopsom afVerwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:45:
[...]
Het is klaar waneer het klaar is, maar wanneer is dat denk je ongeveer???
• Kratje bier: vanavond nog;
• Smak geld (afhankelijk van de hoogte van het bedrag): eerder dan 20.00
• Een gewillige blondine 'spontaan' op mijn stoep: zodra ik met 'r klaar ben

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 21-02-2007 19:19 ]
Over mij
En wat als we niets betalen?
Heb je zolang nodig om uit te leggen hoe ze Luca moet stilhouden (zodat jij tijd hebt om te posten)?• Een gewillige blondine 'spontaan' op mijn stoep: zodra ik met 'r klaar ben2 minuten dus ofzo[afbeelding]
Verwijderd
www.doneereeneurovoorhetnieuwegotprogrammeercontest.nl !!!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 20:51 ]
[quote]RobIII schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:53:
Met die smak geld kun je beter vragen of ze een speciaal GoT contest forum openen, dat kan tegenwoordig naar het schijnt
Met die smak geld kun je beter vragen of ze een speciaal GoT contest forum openen, dat kan tegenwoordig naar het schijnt
Firefox can't find the server at www.doneereeneurovoorhetnieuwegotprogrammeercontest.nl.
Een even serieus: Ik hoop wat meer tijd in de nieuwe contest te kunnen steken dan in de vorige. Toen ben ik wel begonnen, maar al snel had ik te veel andere dingen te doen.
En zo is het maar net.
www.pwcontest.nl
Ik ben er NU weer mee bezig...
[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 21-02-2007 21:22 ]
Over mij
Verwijderd
Is het al klaar?RobIII schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:22:
[...]
www.pwcontest.nl
Ik ben er NU weer mee bezig...
Mja... wacht maar gewoon effe af.
Over mij
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er worden nogal wat vragen gesteld die tot nu toe allemaal in de TS worden beantwoord. Lees voor je je vraag stelt dus érg aandachtig de TS door want de kans is groot dat het er gewoon in staat. Uiteraard ben je vrij vragen te stellen, maar kijk dan niet raar op als je een "Zie TS" antwoord krijgt.
De kunst van deze contest is onder andere het goed lezen en interpreteren van de gegevens die je gekregen hebt.
Er worden nogal wat vragen gesteld die tot nu toe allemaal in de TS worden beantwoord. Lees voor je je vraag stelt dus érg aandachtig de TS door want de kans is groot dat het er gewoon in staat. Uiteraard ben je vrij vragen te stellen, maar kijk dan niet raar op als je een "Zie TS" antwoord krijgt.
De kunst van deze contest is onder andere het goed lezen en interpreteren van de gegevens die je gekregen hebt.