Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inruil auto voor nieuwe auto

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:15
Beste tweakers,

Afgelopen zaterdag hebben wij een nieuwe auto besteld. Dit is een geheel nieuwe Peugeot 207. Voor mijn oude auto krijg ik nog een zeer leuk bedrag terug. Dit is een Mazda 323F uit 1998. Op dit moment heeft deze er ruim 155.000 km op zitten. De laatste 2,5 jaar heb ik er ruim 80.000 km mee gereden.

Nu is het bedrag wat ik terugkrijg gebaseerd op, volgens mij, het huidige aantal gereden km's ( ruim 155.000 ). Tenminste, dit staat op de verkoopovereenkomst.

Nu duurt het alleen 8 tot 12 weken voor de nieuwe auto bij de garage binnenkomt. In die tussentijd weet ik dat ik ruim 6000 km moet rijden met mijn huidige auto ( woon <-> werk verkeer ).
Als ik dus mijn oude auto in januari inlever, zal er dus ruim 160.000 km opstaan.

Kan de garagehouder nu nog een wijziging in de inruilprijs van mijn oude auto aanbrengen ?? Hij heeft ook de verkoopovereenkomst getekend ( net als ik.. ) ? Dat ik dus bijvoorbeeld € 1000,00 minder terug zou krijgen voor mijn oude auto ?

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simpel antwoord: nee.

Je rijdt nu in princiepe gratis (als je kijkt naar onderhoud en afschrijving)

.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
Nee, dat is het probleem van de garagehouder. Je rijdt inderdaad gratis.

Daarnaast.. of die auto nou 155.000 of 161.000 gereden heeft maakt ook niets meer uit in de prijs hoor. Als je er in 8 weken een ton bij zet... ja dan gaat het schelen. Maar dat lukt niet veel mensen :P

Dus. Geen zorgen maken! Gewoon lekker rijden en vast dromen van je nieuwe auto :P

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

6000 km merkt dat blok niet eens.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat was de vraag ook niet...

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:33
Nee.

Tenzij:

er ergens in/bij de koopovereenkomst staat dat je voor elke extra gereden kilometer een x bedrag in mindering brengt op de inruilprijs. Bijvoorbeeld € 0,07. Dit kan voorkomen, check het [ voorzichtig ;) ] na.
Pagina: 1