Ik heb een variabele, laten we zeggen $test, waarin een string staat die tussen single quotes staat: 'testtekst met quotes eromheen'.
Nou gebruik ik de $test weer in een stuk javascript wat het niet leuk vind dat die quotes eromheen staan. Maar als ik addslashes($test); gebruik werkt het niet, er komen geen slashes voor de single quotes.
Output:
Ik snap er niks van, ben er nou al een paar dagen mee bezig.... Het zal wel weer een verschrikkelijk dom foutje zijn ben ik bang.
Nou gebruik ik de $test weer in een stuk javascript wat het niet leuk vind dat die quotes eromheen staan. Maar als ik addslashes($test); gebruik werkt het niet, er komen geen slashes voor de single quotes.
PHP:
1
2
3
| $test = "'test' en dus want 'heh' hoi doei"; addslashes($test); echo "pausecontent2[$j]='<a href=\"" . $test . "\" target=\"_blank\">" . $test . "</a>';\n"; |
Output:
code:
1
| pausecontent2[7]='<a href="'test' en dus want 'heh' hoi doei" target="_blank">'test' en dus want 'heh' hoi doei</a>'; |
Ik snap er niks van, ben er nou al een paar dagen mee bezig.... Het zal wel weer een verschrikkelijk dom foutje zijn ben ik bang.