[Illustrator] Spot colors en blurs? probleem

Pagina: 1
Acties:

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:09
Ik zit met het volgende; een design waarin een reflectie zit

(aantal ballen die zeg maar op een glanzend vlak liggen (voetbal, basketbal))

dit heb ik in illustrator gemaakt en moet in pantone kleuren gedrukt worden, echter als ik mijn bestand naar de RIP stuur maakt hij van de spotcolors in mijn reflecties proceskleuren.

de reflecties zijn opgebouwd als een vorm met een gradient van spotcolor naar wit, daarover een gaussian blur

iemand die weet hoe ik dit moet aanpakken?

printen als CMYK is geen optie want het gaat om textieldruk

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Sja.. kun je gewoon anders es een plaatje posten met hoe het eruit 'hoort' te zien? Maar goed, misschien moet je proberen het geheel te 'flattenen'. Dan maakt ie van alles in het verloop losse kleurvlakjes en met wat geluk kun je dan ook aangeven iets als 'preserve spot-colors'.

Edit, ik weet niet wat voor een textiel, maar zijn zat offsetprinters voor doek (vlaggen etc) te vinden die gewoon CMYK drukken met eventueel extra kleurgangen.

[ Voor 22% gewijzigd door OzBoz op 14-11-2006 21:34 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:09
vanwege bedrijfsgeheim enzo mag ik dat niet posten, gaat om een ontwerp van een grote sportkleding fabrikant welke nog niet op de markt is :)

maar ehm, conclusie:

illustrator kan geen blurs van gradients waarin 2 spotcolors zitten, outputten als spot color

oplossing; 1 spot color blurren, daaroverheen een blend zetten van 100% naar 0% opacity en klaar is phusebox

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing