Toon posts:

[CoD2] Gamen tegen kanker

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het recente sterfgeval van de 19-jarige Call of Duty 2 speler, Mike "Womz" Kok, heeft een schok door de Call of Duty 2 community laten gaan. Mike stierf aan longkanker minder dan een maand geleden na een lange en zware strijd, die hij jammer genoeg niet kon verslaan. De mensen van de TeK-9 organisatie voelden dat er een nood was aan een algemene actie om Womz zijn dood niet te laten vergeten. Zij proberen dit te verwezenlijken door een showmatch te organiseren tussen 2 Allstar teams, bestaande uit 2 spelers van 5 topteams uit de Europese community.

Op dit moment zal de match gespeeld worden op 13 December om 20.00 CET, maar deze datum is nog niet 100% zeker en kan eventueel nog veranderen. Evenals de spelers, waarbij sommige nog niet helemaal zeker zijn of zij de mogelijkheid hebben om deze match te spelen. Het doel van deze match is om de gehele gaming community wakker te schudden en hun te laten realiseren dat blijvend onderzoek naar kanker een noodzaak is om mensenlevens te redden.

Informatie kan je terugvinden op onderstaande link:
http://www.tek-9.net/?p=newsitem&id=295&cat=clan
edit: mensen die dus geinteresseerd zijn, op de link kan je informatie te doen om te sponseren voor het goede doel.

Alleen daarheen zou ik zo zeggen. Niet alleen is het goed voor de geneeskunde, maar ook voor de gaming community, vermits er nu ook wat positieve reclame voor gaming kan komen _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Modbreak:Dit is de tweede en laatste keer dat ik je ergens een kansloze reply zie dumpen. De volgende keer heb je een OW te pakken |:( :{

[ Voor 73% gewijzigd door Crash op 14-11-2006 18:41 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:55
Goed initiatief !

Het is inderdaad tijd om de meeste 'jonge' gamers toch bewust te maken van kanker. Dat iedereen het kan krijgen jong en oud.

Eigenlijk zou er een soort van "game for life dag" moeten komen :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iedereen zen eigen mening natuurlijk, ik vind dat je hier wel wat overdrijft in je reactie...

Ik vind het opzich wel 'tof' maar dat 'gevoel' van medeleven heb je natuurlijk alleen als je zelf ook wat gamed... Ik heb nooit veel COD gedaan maar als hierdoor kanker nog is wordt belicht en gamen ook waarom niet? Laat het maar lekker door gaan, niks op tegen toch? Beter dan dat iedereen de straat op gaat... ;) (al lijkt me dat wat overdreven trouwens 8) )

[ Voor 17% gewijzigd door Crash op 14-11-2006 18:42 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit is gewoon een intiatief om wat meer steun te geven naar het onderzoek tegen kanker, dat de laatste tijd toch wat vaker op de achtergrond door onderzoek tegen andere ziektes.
En bovendien kan dit ook naar de buitenwereld toe een positieve invloed hebben op de meningen tegenover gaming. Waar dit nu vooral als iets negatiefs wordt bezien, zal dit een positief effect hebben.

En het is net door de dood van een vriend, dat men dit onderzoek EXTRA in de kijker wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Niet vergeten dat je zelf ook mee kunt helpen met allerlei wetenschappelijk (medisch) onderzoek door mee te doen met een distributed computing project mee te doen. Er zijn er veel, dus voor iedereen moet er wel iets zijn dat hij persoonlijk wil steunen.

Het mooie is dat het alleen idle-tijd gebruikt. Dus tijdens het gamen kan je het laten aanstaan, en zal je er geen last van hebben. Na het gamen kan je computer dan mooi de wetenschap helpen.

Meer informatie over de verschillende projecten is te vinden bij onze eigen Dutch Power Cows.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Tsja heb wel altijd respect voor dit soort inititieve maar helaas komen ze vaak vrij nutteloos/kansloos over, zoals deze die misschien wel de kroon spant. Als je dan toch echt iets wilt doen tegen kanker stort dan je maand salaris of desnoods je uurloon. Lijkt mij meer helpen, iedereen is al op de hoogte van de akelige gevolgen van kanker.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Kijk voordat mensen zich aangevallen voelen want ik uitte het wat ongelukkig. Het initatief is goed, maar mensen doen dit soort dingen altijd alleen pas als er iemand die ze kennen is heen gegaan, dan is het opeens enorm erg en zielig en gaat iedereen moeilijk doen. Net zoals bij WoW dat ze ingame een begravenis hadden ofzo omdat er iemand dood was, en dat een paar mensen toen iedereen op die bijeenskomst kwamen killen. Ja iedereen over de rooie dat het niet kon, ik heb me kapot gelachen bij dat filmpje en als je daar kwaad om wordt dan zit er echt iets fout in je hoofd.

Maar goed ik vind het altijd zo suf dat mensen opeens gaan zeggen hoe erg iets is als ze er (in)direct mee geconfronteerd worden, als ze het nou gewoon hadden gedaan als Gamers Frag Cancer ofzo ipv omdat er iemand is doodgegaan.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mja, dit lijkt me weer typisch zon actie die niks uit gaat halen en wat iedereen binnen een maand weer is vergeten. Niet leuk natuurlijk, dat iemand dood gaat aan longkanker, maar hij is niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Modbreak:En dat geldt ook voor jou: een volgende keer op deze manier posten en je hebt een OW te pakken :{

[ Voor 83% gewijzigd door Crash op 14-11-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat hij zelf ook wel snapt dat kanker geen pretje is. Maar dat was het ook al niet voordat die jongen doodging.

[ Voor 39% gewijzigd door Crash op 14-11-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Hij verwoord het verkeerd maar het is wel zo, lig jij nu wakker van kanker? nee waarschijnlijk, lig je wakker van kanker als een dierbare het heeft? ja waarschijnlijk.

Dan raken mensen emotioneel en willen ze inititiefe nemen, hoe nutteloos ook. Ik leef gewoon lekker mijn leven en ga me pas druk maken als een dierbare hier mee geraakt wordt. En ik denk dat dit het beste is voor de meeste mensen tenzij je een doktor bent die kanker probeert te genezen offc

[ Voor 21% gewijzigd door Crash op 14-11-2006 18:44 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Euhm mensen, hou het bij het initiatief van de COD2 community en ga alsjeblieft niet in over de gevoelens en emoties van deze verschrikkelijk ziekte in je naaste omgeving. Dat gaat onherroepelijk fout, kijk maar naar de reacties.

Ik hoop in ieder geval dat dit initiatief iets constructiefs oplevert.

[ Voor 35% gewijzigd door Crash op 14-11-2006 18:44 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Postius schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:26:
Kijk voordat mensen zich aangevallen voelen want ik uitte het wat ongelukkig. Het initatief is goed, maar mensen doen dit soort dingen altijd alleen pas als er iemand die ze kennen is heen gegaan, dan is het opeens enorm erg en zielig en gaat iedereen moeilijk doen. Net zoals bij WoW dat ze ingame een begravenis hadden ofzo omdat er iemand dood was, en dat een paar mensen toen iedereen op die bijeenskomst kwamen killen. Ja iedereen over de rooie dat het niet kon, ik heb me kapot gelachen bij dat filmpje en als je daar kwaad om wordt dan zit er echt iets fout in je hoofd.

Maar goed ik vind het altijd zo suf dat mensen opeens gaan zeggen hoe erg iets is als ze er (in)direct mee geconfronteerd worden, als ze het nou gewoon hadden gedaan als Gamers Frag Cancer ofzo ipv omdat er iemand is doodgegaan.
Dat geval met wow is natuurlijk iets heel anders, een begrafenis ingame omdat er iemand dood gaat is wel wat anders, mag je niet rouwen om iemand die je kent. Ik ben het wel met je eens sommige dingen eigenlijk al erg zijn, alleen dat je er pas bewust van word nadat het gebeurt met iemand in je kennissen kring (Gevolg van kanker), ik vind dat je hierbij namelijk Oorzaak en gevolg door elkaar haalt. Maar dan nog is dit een goed initiatief, die mensen die er schijnbaar nu de ernst pas van inzien, die zijn dus bekeert, mooi toch?

Voor het geval dat het niet helemaal duidelijk werd in mijn verhaal, vind het dus een goed initiatief.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy55 op 14-11-2006 14:41 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

RoD schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:30:
[...]

Ik denk dat hij zelf ook wel snapt dat kanker geen pretje is. Maar dat was het ook al niet voordat die jongen doodging.
Nu ja, je kunt je natuurlijk ook niet met álles bezighouden. Door deze tragische dood werden de gamers met de neus op de feiten gedrukt, en willen wat doen tegen kanker (al is het misschien niet veel, het is iets!).

Straks sterft er iemand aan AIDS ofzo, en dan worden ze dáár weer met de neus op de feiten gedrukt. Je kunt je ze dat niet kwalijk nemen en schreeuwen 'AIDS bestond ook al voordat hij doodging hoor!!!111'. Dat kan best wezen, je hebt helemaal gelijk, maar eens moet toch de eerste keer zijn om je het 'zetje' te geven om er wat aan te doen. Je kunt niet alles. Over 60 jaar sterft een oud-gamer aan Alzheimer. Kun je ze dan toch moeilijk kwalijk nemen dat ze daar 60 jaar geleden niks mee gedaan hebben, terwijl het toen ook al bestond. Zo kun je alles wegredeneren, en het geeft geen blijk van respect en medeleven.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er zullen altijd personen zijn die emotioneel raken van het woord kanker. Die mensen dienen te beseffen dat er mensen zijn die er nog nooit al te direct mee te maken hebben gehad en er dus ook niet erg warm of koud van worden. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde. Als men dat even in de gaten houdt dan kan kan men het misschien weer hebben over wat er in de TS wordt verteld.

Specifiek zal het me eerlijk gezegd een worst wezen. Benefiet hier, benefiet daar, stille tocht hier, stille tocht daar. Er zijn ondertussen zo vreselijk veel initiatieven voor dit soort dingen dat het in mijn ogen nauwelijks nog waarde heeft. En helemaal bij een potje gamen zoals dit betwijfel ik de toegevoegde waarde ervan. Iedereen weet dat kanker bestaat en het wordt eens tijd dat iedereen die zich verantwoordelijk voelt voor het oplossen van de ziekte gewoon doneert aan het Nederlands Kanker Instituut. Daar hoef je niet voor te gamen, dat moet je gewoon doen (als je wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TerraGuy schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:40:
[...]

Nu ja, je kunt je natuurlijk ook niet met álles bezighouden. Door deze tragische dood werden de gamers met de neus op de feiten gedrukt, en willen wat doen tegen kanker (al is het misschien niet veel, het is iets!).

Straks sterft er iemand aan AIDS ofzo, en dan worden ze dáár weer met de neus op de feiten gedrukt. Je kunt je ze dat niet kwalijk nemen en schreeuwen 'AIDS bestond ook al voordat hij doodging hoor!!!111'. Dat kan best wezen, je hebt helemaal gelijk, maar eens moet toch de eerste keer zijn om je het 'zetje' te geven om er wat aan te doen. Je kunt niet alles. Over 60 jaar sterft een oud-gamer aan Alzheimer. Kun je ze dan toch moeilijk kwalijk nemen dat ze daar 60 jaar geleden niks mee gedaan hebben, terwijl het toen ook al bestond. Zo kun je alles wegredeneren, en het geeft geen blijk van respect en medeleven.
Als je hierdoor met je neus op de feiten gedrukt moet worden dan ontbreekt er toch iets aan je eigen kennis volgens mij. Ik vind het een beetje triest dat ze nu ineens denken van "goh, we moeten iets doen tegen kanker". Tuurlijk wordt je er wel bewuster van als het in je naaste omgeving gebeurd, maar als al die gamers echt kanker als een probleem zien, snap ik niet waarom ze niet eerder een dergelijk initiatief gestart zijn. Duizenden mensen sterven aan deze ziekte, en als één persoon die dichtbij hun staat overlijdt moet er ineens wat gebeuren volgens hun. Ze hebben opzich gelijk, kanker is een vreselijke ziekte, en het blijft natuurlijk tragisch als zo'n jong persoon aan kanker overlijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

RoD schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:24:
[...]
Als je hierdoor met je neus op de feiten gedrukt moet worden dan ontbreekt er toch iets aan je eigen kennis volgens mij. Ik vind het een beetje triest dat ze nu ineens denken van "goh, we moeten iets doen tegen kanker". Tuurlijk wordt je er wel bewuster van als het in je naaste omgeving gebeurd, maar als al die gamers echt kanker als een probleem zien, snap ik niet waarom ze niet eerder een dergelijk initiatief gestart zijn.
Zoals ik al zei, je kunt je niet altijd met alles bezighouden. Dit geeft net een laatste zetje om er wat mee te doen (al kun je erover discussiëren of het nut heeft, ze doen iets). Ik ben ook niet altijd bezig met schending van mensenrechten, kindermishandeling, verkeersdoden, Alzheimer, kanker, AIDS, vliegtuigrampen, nucleare dreigingen, terrorisme, ME, gehandicapten, oorlogen, hongersnoden, straatroven, overstromingen en algeheel onrecht (om maar wat te noemen). Is niet mogelijk. Zie ik het niet als echte problemen dan? Zeer zeker wel! Maar ik kan maar beperkt iets doen, dus kies ik maar wat uit waar ik het meeste mee heb. Net zoals de TS, die 'toevallig' geconfronteerd werd met een zeer a-fijne ziekte genaamd kanker.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
algemene reachtie op:
mensen doen pas goede dinge als er eerst iets ergs is gebeurd met iemand die heel dicht bij hen staat (familie vrienden colega's)
Welkom in de 'echte' wereld -

hebben julle (posters van de hier boven vermeldde quote) enig idee hoe onnoemelijk veel ellende er op deze wereld heerst, als ik voor alle ziekte kwaaltjes handicaps ongelukken, rot situaties etc 10 seconde 'stilte' in acht zou nemen, dan zouden waarschijnlijk mijn achter kleinkinderen bij hun sterfbed nog steeds geen woord spreken. (er vanuit gaande dat 't over-gegeven wordt van generatie op generatie).

vind je 't zelf dan ook niet op z'n minst gezond om een bepaalde dosis naiviteit na te streven..

en ja dan komen er momenten dat je toch 'even' met je neus op de feiten wordt gedrukt,

maar vergeet niet, " het leven is kut, tenzei je af en toe even de andere kant op kijkt - welcome to real life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:56
Modbreak:De eerste de beste die ik hier na mijn reply nog een kansloze reactie of flame zie dumpen krijgt per direct een OW of erger aan zijn broek :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 21:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb mijn twijfels bij het initiatief. Ten eerste is alleen het "wakker schudden" niet genoeg: mensen zullen ook moeten doneren voor onderzoek etc. Alleen awareness is niet genoeg. De term "gamen tegen kanker" vind ik dan ook niet goed passen en eigenlijk zelfs een beetje misplaatst.

Ten tweede is de gemiddelde gamer vrij jong, vaak nog student en heeft deze weinig financiën tot zijn beschikking om echt een verschil te maken. Dus: verkeerde doelgroep volgens mij.

Verder klinkt het misschien hard maar ik denk dat het recente sterfgeval helemaal niet zo'n schok door de gamers community heeft laten gaan. Ongetwijfeld heeft het wel een dergelijk effect gehad op de mensen die hem echt kenden maar voor de rest zal het overgrote deel van de mensen ongestoord verder spelen verwacht ik. De meeste mensen zullen het weer snel zijn vergeten als ze het überhaupt al hebben opgemerkt.

Dit alles is niet als flame bedoelt maar meer om het totaal even in perspectief te zetten. Ik juich events om onderzoek tegen kanker te promoten absoluut toe maar denk niet dat een showmatch een goed middel is om je doel te bereiken.

De website uit de startpost is overigens niet te bereiken.

[edit] Nu wel: het doel is dus inderdaad een fund raiser. Echter, men vraagt gewoon "any amount" over te maken in naam van deze fund raiser. Is het dan niet beter gewoon te doneren voor kanker research en dat de organisatie daar zelf ook een behoorlijke schep boven op doet?

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 14-11-2006 19:08 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

Jazzper

BB4E^Guerilla

afgezien van de woordkeuze ("wakker schudden", lichtelijk overtrokken imho) vind ik het een goed iniatief. Je kan namelijk ook helemaal niets doen.

Heeft niets met hypocriet te maken (denk aan vaderdag, moederdag, valentijn, kerst, dag van de arbeid, etc etc: 1 dag in het jaar maar?????? (die reactie)).

Het is niet de keuze tussen deze war en donatie/onderzoek/etc
het is de keuze tussen deze war en helemaal niets

net of alle toeschouwers anders wel helemaal zich in gaan zetten.

Kortom, elk iniatief is er weer een!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Jazzper schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:09:
Het is niet de keuze tussen deze war en donatie/onderzoek/etc
het is de keuze tussen deze war en helemaal niets
Waarom? Mensen worden nu alleen gevraagd om een vrijwillige bijdrage. Die mogelijkheid hadden ze altijd al. Het middel (de war) zorgt daarbij ook niet direct voor meer overtuiging om te doneren.
net of alle toeschouwers anders wel helemaal zich in gaan zetten.
Nee, maar denk je dat ze dat nu wel gaan doen nu de bijdrage alleen vrijwillig is (en je dus niet iets als een soort toegangsfee hoeft te betalen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Maar awareness is wel heel belangrijk en op deze manier bereik je een doelgroep die met veel andere 'traditionelere' media vaak onbereikt blijven.

Alles begint met awareness.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

Jazzper

BB4E^Guerilla

als ik die site zo kijk en zie op welke grote community sites dat nieuws ook weer staat is de reach vrij groot. Of het netto effect dat in geld en dus onderzoek ook zo groot is valt nog te betwijfelen. Daar ben ik nuchter genoeg voor. Wat ik bedoel is dat er over gepraat wordt en dat is al iets in ieder geval. Al die fraggende pubers staan dan tenminste nog even stil bij deze ziekte.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

_DH schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:30:
[...]

Maar awareness is wel heel belangrijk en op deze manier bereik je een doelgroep die met veel andere 'traditionelere' media vaak onbereikt blijven.

Alles begint met awareness.
Daar heb je een goed punt maar ik vraag mij af of dit wel een goede doelgroep is wanneer je doel is het binnen halen van donaties. Ik denk het namelijk persoonlijk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Bor de Wollef schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:32:
[...]

Daar heb je een goed punt maar ik vraag mij af of dit wel een goede doelgroep is wanneer je doel is het binnen halen van donaties. Ik denk het namelijk persoonlijk van niet.
Donaties alleen is maar een onderdeel. Misschien is er nu wel een basisschool of VWO leerling die geen idee had wat die later wilde gaan doen en hierdoor heeft besloten om voor kankerarts ( :? ) te studeren.

Mensen kunnen pas een keuze maken als ze weten wat hun opties zijn. Alle aandacht voor kanker zijn welkom! Of dat een campagne van een ton op TV is, of een groepje mensen dat elkaar virtueel afschiet.

Je gaf zelf al aan dat mensen een dergelijke dood snel vergeten. Hierdoor worden ze er nog eens aan herinnert. Repetitie is de beste manier om iets te onthouden.

[ Voor 11% gewijzigd door JackBol op 14-11-2006 19:37 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt het nu uit of iemand zwart, wit of paars is...
misschien zit er wel een jongere bij die plotseling interesse gaat tonen in microbiologie oid en dat gaat studeren en misschien wel de persoon wordt die een kuur vindt om kanker te genezen. De kans is misschien zeer klein maar die kans is er wel, het gaat imho niet alleen om de donaties.

//edit: ^^ wat hij zegt dus :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:32:
Misschien dat er op die manier ook jongeren stil gaan staan bij het feit dat élke leeftijdscategorie hiermee af te rekenen kan krijgen. Enkel op die manier krijg je aandacht van jongeren, nl als iemand die ze viavia kennen (al is het maar online van een gamingcommunity of van een rivaliserende clan of hoe moet je het noemen) die ermee geconfronteerd wordt.
Onlangs heb ik ook gehoord van een vriend dat hij kanker had, en mijn eerste reactie was ook van dat kan niet, hij is te jong. Tot je gaat beseffen dat leeftijd ook niet het zaligmakend geneesmiddel is dat je van zulke dingen vrijwaart. Héél misschien ziet een rokende gamer in dat hij ongezond bezig is, en stopt hij met roken. Ook dat lijkt me een mooi resultaat.

En donaties, het ligt eraan op welke manier ze te geven zijn, maar pure overschrijvingen/dure sms'en stuur ik ook wel eens als het echt problemen zijn die ik van te dichtbij meegemaakt heb, en ik ben ook nog maar een studerende 20-er zonder inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:45:
Wat maakt het nu uit of iemand zwart, wit of paars is...
misschien zit er wel een jongere bij die plotseling interesse gaat tonen in microbiologie oid en dat gaat studeren en misschien wel de persoon wordt die een kuur vindt om kanker te genezen. De kans is misschien zeer klein maar die kans is er wel, het gaat imho niet alleen om de donaties.

//edit: ^^ wat hij zegt dus :P
Beetje ERG ver gezocht niet? Daarbij is het blijkbaar de bedoeling zo veel mogelijk geld op te halen en niet zo zeer om direct de geinteresseerden te onderwijzen over kanker als ik de website bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:08:
[...]

Beetje ERG ver gezocht niet? Daarbij is het blijkbaar de bedoeling zo veel mogelijk geld op te halen en niet zo zeer om direct de geinteresseerden te onderwijzen over kanker als ik de website bekijk.
Misschien. De kans is groter dat er een stel kansarmen uit voort komen (tenminste dat klinkt waarschijnlijk wat aannemelijker) maar hé ik heb het alleen over een kans niet over een zekerheid ofzo.

En wtf hebben we het over als in 'optimaal rendement' halen (het is geen f* bedrijf ofzo die positieve winstcijfers moet kunnen tonen ieder kwartaal) en dit is misschien wel de verkeerde 'doelgroep'. Hoezo, hebben deze mensen minder kans op kanker? Hebben deze mensen nu of in de toekomst sowieso geen geld om te doneren? Zit er een dermate groot nadeel aan deze actie, die ik overigens niet zie, dat het niet verantwoord is door te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
Wat een onzin... Als je iets tegen kanker wilt doen, ga dan collecteren voor de kankerbestrijding ofzo. Er gaan zoveel mensen dood aan kanker en ik betwijfel of de familie van die gast of wie dan ook erbij gebaat is als ze in zijn naam een potje Call of Duty spelen. Je medeleven uiten door een spelletje te spelen... tja.. ik heb geen excuus nodig voor een potje knallen op de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TerraGuy schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:35:
[...]

Zoals ik al zei, je kunt je niet altijd met alles bezighouden. Dit geeft net een laatste zetje om er wat mee te doen (al kun je erover discussiëren of het nut heeft, ze doen iets). Ik ben ook niet altijd bezig met schending van mensenrechten, kindermishandeling, verkeersdoden, Alzheimer, kanker, AIDS, vliegtuigrampen, nucleare dreigingen, terrorisme, ME, gehandicapten, oorlogen, hongersnoden, straatroven, overstromingen en algeheel onrecht (om maar wat te noemen). Is niet mogelijk. Zie ik het niet als echte problemen dan? Zeer zeker wel! Maar ik kan maar beperkt iets doen, dus kies ik maar wat uit waar ik het meeste mee heb. Net zoals de TS, die 'toevallig' geconfronteerd werd met een zeer a-fijne ziekte genaamd kanker.
Je hebt opzich gelijk hoor, je kunt je niet met alles bezig houden. Maar ik krijg een beetje het idee dat de "awareness" bij deze gamers puur en alleen door dit sterfgeval komt.
Maargoed, het initiatief is natuurlijk goed, dus laat ik maar ophouden met zeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een fantastisch idee!!

19, dan begint je leven net, als je dan sterft is dat echt zonde, vooral aan kanker.
Alleen ik vraag mij af of we op een of andere manier mee kunnen kijken met die match via het internet?
want om nou met zu'n duizenden in een server als spectator mee te kijken.

13 dec. zal dan net op mijn verjaardag vallen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:28:
[...]
en dit is misschien wel de verkeerde 'doelgroep'. Hoezo, hebben deze mensen minder kans op kanker?
Ik heb al uitgelegd waarom ik stel dat dit geen goede doelgroep is voor het doel wat men wil bereiken, namelijk zo veel mogelijk donaties. Dat heeft niets te maken met de kans op kanker. Wat betreft het rendement van de actie: wanneer je het echt goed op wilt pakken zou ik daar zeker over nadenken. Dit komt nu over als een leuk idee wat min of meer toch spontaan is geboren (hoewel na het overlijden van een gamer) maar niet als een idee dat echt gaat werken als in het opbrengen van veel donaties naar verwachting. Daarvoor is het plan denk ik ook te vrijblijvend. Er word namelijk nergens iets van deelname geld gevraagd of een fee om de match te mogen bekijken. Een website met een oproep om geld over te maken heeft waarschijnlijk het zelfde effect. Daarbij zou ook de exposure wat groter kunnen.

Pagina: 1