FireBuster, waar aan te schaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 10:12
Mijn PC staat nog wel eens voor lange tijd aan en met het oog op de brandveiligheid wilde ik de FireBuster aanschaffen (http://www.cfs.nl/firepro/). Nu kan ik nergens een dealer vinden waarbij je het product gewoon online kunt aanschaffen. Alleen maar wazige sites voor informatie en offertes.
  • [b]Wat heb ik al gedaan?[/b]
  • Ik heb gekeken bij de dealers op de website
  • Tweakers pricewatch staan ze ook niet in ;)
  • Zoek tocht met google geeft voornamelijke duitse sites.
Zijn er mensen die een Firebuster hebben, en zo ja hoe zijn jullie er aan gekomen? :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou gewoon een van die dealers opbellen. De vraag is ook nog eens of ze wel aan particulieren leveren ;)

Verder: In de gemiddelde automaterialenzaak kun je ook gewoon brandblussers voor in de auto kopen. Als je weet welke blusmiddelen waarvoor geschikt zijn, kun je er vast ook wel eentje vinden die aan jouw eisen voldoet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je weet trouwens vast al wel hoe ontzettend onwaarschijnlijk het is dat een PC uit zichzelf in de fik vliegt?

🖥️ | 🚗

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MadMarky schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:51:
Je weet trouwens vast al wel hoe ontzettend onwaarschijnlijk het is dat een PC uit zichzelf in de fik vliegt?
dell anyone ;) , die flinke steekflam >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 14-11-2006 15:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 11:10
Ik moet zeggen dat ik die Firebuster een interessant ding vind. Volgens mij hebben heel veel mensen een servertje ofzo draaien, en die staat weer in een kast, of op zolder oid. Dan heb je niet gelijk in de gaten dat er wat is.
Zo'n ding erin en klaar.

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
bartgrefte schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:54:
[...]

dell anyone ;) , die flinke steekflam >:)
Ik weet niet of er in jouw desktop een accu zit van Sony maar in de mijne niet... ik heb zelf overigens wel een brandblusser op m'n kamer staan (gewoon zo'n kleintje). Wel zo veilig imho..

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat was niet de laptop zelf, maar de accu. Een PC zit vol brandvertragers, de stroomsterktes vallen best mee en dan zit het ook nog eens in een metalen kast. Eventuele brand in een PC blijft over het algemeen bij wat geïsoleerde vlammetjes en dus ook binnen de kast. Afgezien van de stank die nogal lang blijft hangen is er dus over het algemeen niks aan de hand.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Ze zien er niet echt goedkoop uit, kan je niet gewoon bij de betere bouwzaak een co2 blussertje halen?

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
Alleen een brandblusser is misschien niet zo handig als hij op zolder staat en je er niet direct naast zit... heb je al aan een rookmelder gedacht?

[ Voor 4% gewijzigd door TargetX op 14-11-2006 16:07 . Reden: tekst bleek onleesbaar te zijn door vage zinsbouw... ]

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 10:12
Het grote voordeel is dat hij uitzichzelf gaat blussen, dat is handig als ik niet aanwezig ben (wat nogal vaak voorkomt). Ook heeft het geen nadelige effecten op de hardware. Zodat de gegevens bewaard blijven die op mijn hardeschijf staan. Ik weet dat de kans enorm klein is op een brandje in de PC, maar de kans is altijd aanwezig. Hiermee kun je die kans gewoon een heel stuk verkleinen :)

[ Voor 0% gewijzigd door YscO op 14-11-2006 17:17 . Reden: Spellen blijft lastig ]

Verwijderd

de kans op brand in je pc verklein je niet, de kans dat dat brandje meer schade aanricht dan alleen je pc verklein je op dat moment ;)

maar even serieus, het lijkt me inderdaad heel handig, zeker als je server op zolder staat of je vaak afwezig bent... ik vraag me alleen af hoe groot de kans op brand in je pc is, lijkt mij ook heel klein

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Van der Velde Fire Pro BV
Trasmolenlaan 12
Postbus 113
3440 AC WOERDEN
Telefoon +31 (0)348-405 500
Telefax +31 (0)348-405 599
E-mail: info@veldegroep.com

Ik heb 1 min gespendeerd op de site en dit gevonden.... staat onder het kopje dealers, lijkt mij dat een telefoon pakken nu de volgende stap is... Verder wel een interssant product

Carpe Diem

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij brand geldt nog altijd dat voorkomen beter is dan genezen :z

Een schone PC kast zal zoals AtleX aangeeft echt niet in brand uitbreken, ook al brandt een individuele component wel volledig door. Ik heb ooit eens een PC gezien op het werk waar na het barsten van condensatoren (helaas normaal gebrek bij bakken uit 1999-2002) een MOSFET zodanig doorbrandde dat het een gat van 3x3cm in het PCB smolt. Dat ding stonk ranzig, maar ondanks temperaturen van vermoedelijk 500C+ (anders smelt PCB niet zo) is er geen vlam uitgebroken en is behalve interne componenten direct op mobo (CPU, RAM, AMR modem) niets beschadigd.

Enige manier waarop je brand krijgt in een PC is als er veel brandbaar organisch materiaal in ligt. Vrij vertaald betekent dat: stof. Of in ernsitgere gevallen naast stof nog spinnewebben, spinnen, mieren, dode muizen, vet (PC in keuken :r ) etc.. etc..

Kortom, veel beter dan een of andere hi-tech blusding wat een brand kan verhelpen kun je gewoon zorgen dat je eens in de zoveel tijd je PC helemaal schoonmaakt :z

Oslik blyat! Oslik!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-02 18:55

Theo

moederbord

Je kan ook zelf iets maken, bijvoorbeeld een rookmelder in de pc met een realis waar je voeding op zit. Als er iets begint te smeulen en er is veel rook dan knalt de pc direct uit, nog voordat het smeulen omslaat in vlammen en vuur.

Verder is het misschien een idee voor je om je HD buiten de kast te installeren, en dan met een lange (s)ata kabel de kast in te gaan? Op deze manier blijft je HD uit de pckast, mocht deze ooit in vlam opgaan.

Ik moet eigelij kwel zeggen dat ik het nogal overdreven vind dat je je pc zo erg wilt beeiligen tegen brand. Als je een goede voeding heb (geen sweex, qtec of noname) en gen eigelgemaakte hardware in de kast aansluit kan er niets gebeuren. De kans dat je pc affikt omdat je huis in de fik staat is echt vele malen groter dan dat je pc in de fik vliegt zonder dat je huis in de brand staat.. Ik zou daarom het idee van brandpreventie in de pc laten varen en het hele huis brandveiliger maken....

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1