Met de auto naar Berlijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 952 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Beste,

Ik heb de search gebruikt, veel info over Berlijn gevonden, alleen ik ben eigenlijk specifiek op zoek naar ervaringen van mensen die met de auto Berlijn in zijn geweest.

Ik ben er ooit zelf geweest met een bus reis het verkeer is me niet echt opgevallen. In Parijs bijvoorbeeld zou ik nooit willen rijden. Pas ben ik naar Keulen geweest en dat was goed te doen met de auto.

Kan iemand me vertellen of het te doen is om met de auto naar Berlijn te rijden en daar de omgeving met de auto te verkennen? Misschien dat iemand ook iets kan zeggen over het parkeren etc.

Dit vraag ik omdat ik op sommige sites lees dat het af te raden is naar Berlijn te gaan met de auto.

Vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:54

Basszje

Reisvaap!]

Ik ben er heen gereden wel een paar keer. Een keer naar Schonefeld omdat ik daar toevallig moest zijn en een keer gewoon voor de stad. Toen hebben we eh de auto eigenlijk gewoon ergens neergegooid in een woonwijk waar een metro-verbinding lag en er nog enigzins veilig uitzag. Was geen probleem.

Parijs valt ook nogal mee alhoewel je tegenwoordig moet uitkijken waar je de auto neerzet ( vorige keer in Saint-Denis, maar dat doe ik niet nog eens :P ).

Berlijn is gewoon een drukke stad dus je moet niet tijdens spit aankomen, maar gewoon laat in de avond of een ander moment als het een beetje rustig is. En je moet niet denken dat het rijdt als in Suurhuisterveen. Het is gewoon chaotisch en druk zoals vrijwel alle grote steden. Maar een eitje vergeleken met Gdansk of Poznan ( Polen ) :P

[ Voor 45% gewijzigd door Basszje op 14-11-2006 13:52 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 16:19
Je kunt er prima met de auto naartoe maar gebruik ter plekke 't liefst de metro en ander openbaar vervoer, dat werkt prima in eigenlijk alle grote steden :).

Al kun je tegenwoordig ook supergoedkoop naar Berlijn vliegen. Ik weet niet precies waar in Nederland je woont maar dit zijn wat opties:

EasyJet (www.easyjet.com): Maastricht - Berlijn
Germanwings (www.germanwings.com): Düsseldorf - Berlijn òf Köln/Bonn - Berlijn (vanaf Oost/Zuid-Oost Nederland erg goed te doen)
HLX (www.hlx.com): Köln/Bonn - Berlijn
Air Berlin (www.airberlin.nl): Düsseldorf òf Köln/Bonn - Berlijn
Transavia (www.transavia.com): Schiphol - Berlijn
KLM (www.klm.nl): Schiphol - Berlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Er heen rijden is heen probleem (mocht je al snel willen gaan en via Hamburg rijden moet je ff checken, want er zijn HEEL veel wegwerkzaamheden, maar ok ). In de stad zelf is het wel aardig madhouse. Als je auto je lief is ga je daar lekker met de metro, maar verder in de omgeving is het prima te doen. :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-06 14:02

steveman

Comfortabel ten onder

2x geweest, 1x met een busje tweede keer met een personenauto, prima te doen hoor!

Duitsers zijn gelukkig geen Italianen, Tjechen, Polen,... etc.. ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 11:35
Ik heb geen idee wat het exact kost, maar zou je niet gewoon kunnen vliegen en dan daar een auto huren?

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Bedankt voor de reactie's, mag ik de conclusie trekken dat:

Ik eventueel prima een naar een hotelletje buiten het centrum kan rijden, daar mijn auto moet parkeren en de rest van de dagen de metro moet pakken naar de bezienswaardigheden?

Ik weet dat vliegen goedkoop is, alleen dan moet ik eerst minimaal een uur rijden naar een luchthaven, vervolgens daar 2 voor vertrek staan. dan een uurtje vliegen en dan in Duitsland bij mijn hotel zien te komen, al met al ook een lange reistijd.

Toch hou ik die optie open, evenals de trein.

Maar zover ik begrijp, met de metro kun je overal op een veilige mannier komen?
Is dat voor iemand die nooit met de metro is geweest nog een beetje overzichtelijk?

In Parijs was dat perfect geregelt alleen heb hem niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik vond Berlijn behoorlijk goed te doen met de auto in vergelijking met zo'n beetje alle andere grote Europese steden waar ik met de auto ben geweest (Wenen, Budapest, Parijs, etc.). Zoals eerder opgemerkt, parkeer je auto in een van de wijken rond het centrum die er normaal uit zien (zijn er veel) en dan gewoon met het OV verder. OV koop je een dagkaart of een 3 dagen kaart oid.
Maar zover ik begrijp, met de metro kun je overal op een veilige mannier komen?
Is dat voor iemand die nooit met de metro is geweest nog een beetje overzichtelijk?
Ja, het is overzichtelijk, ja je kan overal komen met u-bahn(metro die op delen gewoon bovengronds rijdt) en s-bahn (soort lokale tram/trein combo). Ik snap het verschil tussen de 2 niet helemaal overigens :)

[ Voor 34% gewijzigd door MrAngry op 14-11-2006 16:19 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 19:53

Paladin

Play Ball!

Ben vorig jaar met de auto naar Berlijn gereden en is prima te doen. Mijn vriendin en ik hadden een hotel geboekt, daar de auto in de parkeer garage gezet, en het weekend zelf met de metro en sneltram door Berlijn gecrused.

Ik zelf vind het metro systeem daar best goed uitgedacht zeker als je het eenmaal door hebt (duurt ff) kom je overal en best wel snel. Ik zou zelf niet met de auto door de stad willen rijden omdat ik er de weg gewoon echt niet weet, misschien met een goeie tomtom wel, maarja vond het openbaar vervoer wel zo handig en niet duur. geloof dag kaart voor 2 personen is iets van 7 euro.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
JdeBruijn schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:14:
Ik vond Berlijn behoorlijk goed te doen met de auto in vergelijking met zo'n beetje alle andere grote Europese steden waar ik met de auto ben geweest (Wenen, Budapest, Parijs, etc.). Zoals eerder opgemerkt, parkeer je auto in een van de wijken rond het centrum die er normaal uit zien (zijn er veel) en dan gewoon met het OV verder. OV koop je een dagkaart of een 3 dagen kaart oid.

[...]

Ja, het is overzichtelijk, ja je kan overal komen met u-bahn(metro die op delen gewoon bovengronds rijdt) en s-bahn (soort lokale tram/trein combo). Ik snap het verschil tussen de 2 niet helemaal overigens :)
Ben vorige week geweest.
S-Bahn is meer een metro die een grote cirkel maakt. U-Bahn kruist Berlijn meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, goed, ik had inderdaad al opgemerkt dat de trajecten verschillend zijn ;)
Zoals in zoveel steden zijn tram en metro gescheiden, maar ik vind dat ze in Berlijn wel erg op elkaar lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:44
Ben pas geleden ook met de vrouw naar Berlijn geweest. Was prima te doen met de auto en kon makkelijk parkeren aangezien het hotel een eigen parkeergarage had (vlak achter de Kurfurstendam). Bezichtigingen in de stad hebben we met de metro gedaan wat prima te doen is. Buiten de stad (Potsdam, Oranienburg) met de auto, was ook geen probleem. Ik moet er wel bij vertellen dat er navigatie in de auto zit, wat het geheel natuurlijk een stuk makkelijker maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Overigens wellicht nog een tip als je een weekend gaat:

je kan in Duitsland in het weekend (volgens mij including de hele vrijdag) errug goedkoop met de trein reizen. Iets van 33 euro voor een kaartje waar je met maximaal 5 man (idd, nog geen 7 euro de man dus) een retour voor hebt. Ideaal dus, want ook met z'n tweeen of alleen is het al goedkoop vanuit NL. Enige is prolly dat je die kaart niet al in NL kan kopen, en dat ik vergeten ben hoe dit kaartje heet :D , maar er is vast wel iemand hier die het nog wel weet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

kamstra schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:37:
Overigens wellicht nog een tip als je een weekend gaat:

je kan in Duitsland in het weekend (volgens mij including de hele vrijdag) errug goedkoop met de trein reizen. Iets van 33 euro voor een kaartje waar je met maximaal 5 man (idd, nog geen 7 euro de man dus) een retour voor hebt. Ideaal dus, want ook met z'n tweeen of alleen is het al goedkoop vanuit NL. Enige is prolly dat je die kaart niet al in NL kan kopen, en dat ik vergeten ben hoe dit kaartje heet :D , maar er is vast wel iemand hier die het nog wel weet :Y)
Dat zou ik wel willenw eten dan! Even loeren op internet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ah, al gevonden:

Wer auch ohne Jahreskarte am Wochenende sparen will, kann das Schönes-Wochenende-Ticket der Bahn nutzen. Fünf Personen fahren einen ganzen Samstag oder Sonntag lang für nur 28,- Euro (nur am Automaten oder im Internet - ansonsten 30,- Euro) in der 2. Klasse in allen Nahverkehrszügen der Deutschen Bahn und in den Zügen vieler Verkehrsverbünde.

alleen zaterdag en zondag dus, hmmz, maar prolly is het dan nog steeds vrij voordelig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Nogmaals bedankt voor de reactie's.

De trein is geen optie, simpelweg omdat ik een zit van 8 uur te lang vindt. Verder zijn de kosten nog behoorlijk hoog.

Als aanvullende info: ik verwacht er een nacht of 4 te blijven.

Misschien weet iemand nog een goed hotel als we toch bezig zijn :)
De bekende webistes van aanbieders heb ik natuurlijk al gehad.

Jammer van de luchthaven belasting en brandstoftoeslag met het vliegtuig, er komt bijna 100 euro bij het vliegticket. Jammer 8)7 belgie is ietsje goedkoper, maar dan nog moet er behoorlijk bijbetaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 10:03

sjaak

un giorno credi

Met de auto is prima te doen. :) In 6,5 uur waren we er, hotelletje net buiten het centrum in oost en vanaf daar meestal met de s-bahn naar de diverse plekken in Berlijn. Erg goed te doen. En het is een mooi stukkie rijden.

[edit]
Voor 50 euro zaten we in een pension, Haus Arkona, vriendelijke vrouw, heeft 4 kamers waar 2 kamers samen een toilet/douche/keuken gebruiken met max 3 bedden per kamer. Netjes met televisie e.d. Ruime parkeergelegenheid, rustige wijk op zich en Konditorei als buurman. :D Zit in Oost Berlijn dus wel veel grijs en beton maar op 5 min van metro en binnen 10 min met de metro in het centrum en diverse overstaphaltes.

O+ Berlijn O+

[edit 2]

http://www.stayinberlin.de/

Al is de werkelijkheid wel een tikkie saaier, maar wel schoon en netjes. :) Zie ondertussen dat de prijs niet helemaal klopte, we waren met z'n drieen, 2 nachten dus 50 euro per persoon. :)

[ Voor 64% gewijzigd door sjaak op 14-11-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

kamstra schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:44:
ah, al gevonden:

Wer auch ohne Jahreskarte am Wochenende sparen will, kann das Schönes-Wochenende-Ticket der Bahn nutzen. Fünf Personen fahren einen ganzen Samstag oder Sonntag lang für nur 28,- Euro (nur am Automaten oder im Internet - ansonsten 30,- Euro) in der 2. Klasse in allen Nahverkehrszügen der Deutschen Bahn und in den Zügen vieler Verkehrsverbünde.

alleen zaterdag en zondag dus, hmmz, maar prolly is het dan nog steeds vrij voordelig :)
Ik had hem net gevonden ja. Maar volgens mij betekent het dikgedrukte woordje hierboven zoiets als "streekvervoer". Dat zullen dan wel de korte lijntjes zijn en/of de stoptreinen. Daar wordt je schijtziek van als je helemaal naar Berlijn moet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
zimbab schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:49:
[...]

Ik had hem net gevonden ja. Maar volgens mij betekent het dikgedrukte woordje hierboven zoiets als "streekvervoer". Dat zullen dan wel de korte lijntjes zijn en/of de stoptreinen. Daar wordt je schijtziek van als je helemaal naar Berlijn moet! :D
Ja klopt, met dit kaartje mag je niet in de Duitse intercity's dus het is alleen een optie als je veel tijd hebt of niet erg ver met de trein hoeft. Om even te illustreren hoe weinig je er eigenlijk aan hebt: Ik heb van de zomer overwogen om met dit kaartje naar een stad in Duitsland te gaan waar Nederland toen speelde (weet even niet meer welke stad). Met dat goedkope kaartje, was het 6 uur reizen vanaf Arnhem, zonder was het 1,5 uur ofzo (of nog minder, weet het niet exact meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Hangt af van je houding :z

Ik ben meermaals met SW door DE geweest op langere trajecten dan naar Berlin (Kleve -> Zuerich, Venlo -> Muenchen, Bad Bentheim -> Rostock, Venlo -> Heidelberg).

Je zit inderdaad vast aan streekvervoer, maar vergeet niet dat DE geen NL is - een RegionalExpres in DE is sneller dan een sneltrein in NL (net zoals je een NL intercity die om de 15 minuten stopt niet kunt vergelijken met een Duitse IC). En juist met langere reizen is het overstappen om de 2 uur eerder een doorbreking van de sleur - dan heb je de kans een koffie of Bratwurst te scoren en even iets van de couleur locale op te snuiven.

Je kunt met slechts 4x overstappen van Venlo (handig beginpunt aangezien er een RegionalExpres vertrekt, andere nuttige zijn Heerlen in het zuiden, Nieuweschans in het noorden of Enschede (al is die trein naar Gronau/Muenster *echt* een boemel die bij iedere boom stopt)) in Berlin zijn, namelijk in Duesseldorf, Minden, Braunschweig en Magdeburg. Vanaf Bad Bentheim (eerste halte over grens bij Oldenzaal) hoef je maar 3x over te stappen, namelijk in Osnabrueck, Braunschweig en Magdeburg.

Als je haast hebt is dit geen optie, maar als je alle tijd hebt en ook nog eens de tijd neemt om onderweg een keertje een trein later te pakken en die tijd te benutten door even de stad in te gaan is het erg leuk :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Oh...ok. Ik had even een beetje nagezocht wat nahverkehr inhield en ik dacht dat het écht de "overal-stop-langzaam-rijd" dingen waren. Maar als het inderdaad is zoals jij zegt dan vind ik het nog wel een leuk alternatief. Ik reis liever iets relaxter en ik heb al een keer non-stop in een normale trein naar Berlijn gezeten en dat is niet zo relaxed inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben er al een paar keer door gereden, niet bijzonder druk ( Parijs overigens ook niet ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Christoph schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:46:
Ik ben er al een paar keer door gereden, niet bijzonder druk ( Parijs overigens ook niet ).
Buiten druk, vond ik Parijs een verkeers chaos, soms geen lijnen op de weg, pleinen ipv rotondes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
FFF schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:20:
[...]

Buiten druk, vond ik Parijs een verkeers chaos, soms geen lijnen op de weg, pleinen ipv rotondes etc.
Goed, geen lijnen etc heb je gelijk in, maar het is niet de drukte die het lastig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:39
FFF schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:44:
De trein is geen optie, simpelweg omdat ik een zit van 8 uur te lang vindt. Verder zijn de kosten nog behoorlijk hoog.
Ik was in augustus met de trein naar Berlijn voor 6 dagen. Ik vond het ideaal, je kunt wat lezen, je gaat eens naar de restauratiewagen, etc. In de auto ben je toch wel 6.5 uur intensief bezig, en met de stops erbij ben je toch ook wel 8 uur onderweg. Prijs viel toen mee, 2e persoon was kreeg 50% korting op het normale tarief en als je even speelt met de datums scheelt dat vaak ook al veel geld.

Je komt natuurlijk direct in het centrum aan, en van daar kom je overal met de U- en S-bahn. Ook buiten het centrum is alles goed te bereiken. Zoals al eerder gezegd: koop een dagkaart of 3-dagen kaart en je komt overal.

Nog een hotel-tip: Express By Holiday Inn - Stresemannstrasse. Was toen €44/nacht voor een twee-persoons kamer inclusief ontbijt. Op 5 minuten lopen van de Potzdammer Platz en 2 minuten naar het dichtstbijzijnde U-bahn station. Nette kamer, schoon, goed ontbijt ;)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Kijk gewoon hier voor hotels: http://www.berlin-tourist-information.de/
Je krijgt als je via deze site boekt namelijk vaak korting die best kunnen oplopen. Via die site heb ik vorig jaar ook geboekt en dat ging perfect. Wij zaten in een simpel hotel/pension, maar wel vlak bij Bhf Zoologischer Garten en de Kurfürstendamm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:02

Luke!

#Treinbaas
OV in Berlin is erg goed te doen. Mooie stad, sowieso. De IBIS-hotels in Berlin zijn ook goed. Alleen niet IBIS Brandenburg pakken, dat ligt ver buiten de stad. Per trein kun je vier keer per dag rechtstreeks naar Berlin vanuit Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:08

zomertje

Barisax knorretje

Mailtje van mn werk wat ik kreeg ivm de leaseauto:

De wetgeving in Duitsland is recent aangepast. In de winterperiode, van
ongeveer november tot en met april, is het in Duitsland verplicht met
winterbanden te rijden.

Iedereen die in die periode Duitsland in gaat zonder winterbanden is niet
verzekerd. Alle kosten voor een eventuele bekeuring of erger komen voor
rekening van de bestuurder.

Ik weet alleen niet wanneer dat ingaat of is ingegaan.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik dacht dat dat vorig jaar ook al van kracht was, maar ik kan het mis hebben. Ik hoorde laatst wel dat je zelfs kettingen bij je moest hebben. Maar dat heb ik ook maar gehoord.....ik weet niet of het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Bedankt voor de tips.

Iemand ervaring met Hotel Park Inn?

Met name de ervaringen, de ligging en berijkbaarheid met eigen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:39
zomertje schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:03:
Ik weet alleen niet wanneer dat ingaat of is ingegaan.
Sinds 1 mei dit jaar stond in de AutoWeek.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Volgens de duite verkeerswet is sinds 1 mei 2006 het volgende van toepassing:
Straßenverkehrsordnung, Paragraf 2 Absatz 3a: die Ausrüstung von Fahrzeugen müsse an die Wetterverhältnisse angepasst sein; dazu gehöre "insbesondere geeignete Bereifung".

Vrijvertaalt staat er dus iets als: de uitrusting van de auto moet aangepast zijn aan de weersomstandigheden. Hiertoe behoren de juiste banden.

Het is redelijk ruim, maar je kunt niet verwachten dat de mensen op Borkum dezelfde banden nodig zullen hebben als de mensen in Munchen.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:54

Basszje

Reisvaap!]

[...]
Dat ligt er maar aan hoor. Ik ga op die manier richting de Oekraine rond kerst ;) Maar ach als je 8 uur al te lang vind qua zit dan moet je geen 37,5 uur gaan reizen :P Boemelen is leuk want dan merk je meer van de omgeving / mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door Basszje op 15-11-2006 12:51 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 01:19
Berlijn is echt een ideale auto-stad, je kan ook overal makkelijk en veelal gratis parkeren. Zeker rondom het centrum zijn de wijken gewoon goed te doen en hoef jeje niet druk te maken om je wagen. Sowieso rijden Duitsers heel behoorlijk.

Verder was ik er laatst met de auto even snel in 2 uur een city-tour aan het doen. Was met de band daar en ik had even 2 uurtjes niets te doen dus snel met de auto even alle highlights langs, wel met de TomTom uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 10:34
FFF schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:44:
Nogmaals bedankt voor de reactie's.

Als aanvullende info: ik verwacht er een nacht of 4 te blijven.

Misschien weet iemand nog een goed hotel als we toch bezig zijn :)
De bekende webistes van aanbieders heb ik natuurlijk al gehad.

Jammer van de luchthaven belasting en brandstoftoeslag met het vliegtuig, er komt bijna 100 euro bij het vliegticket. Jammer 8)7 belgie is ietsje goedkoper, maar dan nog moet er behoorlijk bijbetaald worden.
De treinreis duurt vanaf amsterdam maar 6 uur. Dus vanaf Hengelo ben je ongeveer 4,5 uur onderweg. Tot de kerst zijn er voordelige tarieven. zie www.nsinternationtaal.nl

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Check even www.hostelbookers.com

De meesten hebben gratis parking of voor 5 euro per dag. Dus dat vanuit een buitenwijk en met de metro hoeft niet per se.

En rijden daar stelt echt niet zo veel voor hoor als je een paar grotere steden in NL gezien hebt. :)

En vliegtuig? Tja, ik ben groninger, en vanuit hier is het 5 a 6 uur, dus dat lijkt me wat onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Basszje schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:50:
[...]

Dat ligt er maar aan hoor. Ik ga op die manier richting de Oekraine rond kerst ;) Maar ach als je 8 uur al te lang vind qua zit dan moet je geen 37,5 uur gaan reizen :P Boemelen is leuk want dan merk je meer van de omgeving / mensen.
/offtopic:
UA is leuk :D - je moet alleen niet je aansluiting bij de grens missen (wat mij 5 jaar terug overkwam - ik moest 24u wachten in de geweldige Oostpoolse metropool Przemyzl :+ - totale rit (Nijmegen -> Chisinau (MD) via Odessa) duurde zo 72 uur 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 00:25
Dit hoort waarschijnlijk meer in Vervoer dan in SG. SG->VV

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb het alledrie een keer gedaan. Een keer met een SW, een keer met de auto en een keer met de sneltrein. De sneltrein vind ik zelf het makkelijkst. Op bahn.de hebben ze regelmatig aanbiedingen en je kunt via internet boeken. Vanaf Hengelo/Deventer (daar ergens ;) ) ben je er inderdaad in 4,5 uur op Hauptbahnhof. SW is wat minder praktisch als je veel wilt meenemen maar het was ook goed te doen, al deden we er van deur tot deur vanuit Tilburg wel 11 uur over. Met de auto gaat ook goed, het is een eind en je moet winterbanden hebben. Als ik nog een keer zou gaan zou ik de sneltrein nemen.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:02

Luke!

#Treinbaas
FFF schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:25:
Bedankt voor de tips.

Iemand ervaring met Hotel Park Inn?

Met name de ervaringen, de ligging en berijkbaarheid met eigen auto.
Park Inn heb ik zien liggen ja, ligt direct aan S-Bahnhof Alexanderplatz. Wel erg duur, 100 euro per nacht of zoiets. Bereikbaarheid met de auto kan ik echter niks over zeggen, volgens mij wel druk/rommelig in die omgeving. Het is een chique hotel, ik ga zoals gezegd liever voor een van de vele IBIS-hotels.

@ Aike. Je omschrijving "sneltrein" is in deze wel erg verwarrend. Een Nederlandse sneltrein moet je vergelijken met een Duitse RE. Je bedoelt aannemelijk gewoon de IC vanuit Amsterdam naar Berlijn, die ook in Duitsland als IC rijdt. Let wel op dat je bij het gebruik van deze trein op tijd reserveert, die dingen zitten in Duitsland vaak, zeker tot aan de grens, ontzettend vol.

[ Voor 25% gewijzigd door Luke! op 16-11-2006 21:46 ]

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 14:56
Murcielago schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:01:
[...]

De treinreis duurt vanaf amsterdam maar 6 uur. Dus vanaf Hengelo ben je ongeveer 4,5 uur onderweg. Tot de kerst zijn er voordelige tarieven. zie www.nsinternationtaal.nl
Dan ben je met de auto nog een uurtje sneller dan met de trein vanuit hengelo 8)
Is trouwens wat minder leuk voor je verbruik...150~180 km/u :X

Maar wij zijn dus ook een midweekje naar berlijn geweest. De auto geparkeerd bij ons appartement en de rest met de u/s-bahn gedaan, je kunt overal komen en het is niet eens zo superduur zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Luccus schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:44:
[...]
@ Aike. Je omschrijving "sneltrein" is in deze wel erg verwarrend. Een Nederlandse sneltrein moet je vergelijken met een Duitse RE. Je bedoelt aannemelijk gewoon de IC vanuit Amsterdam naar Berlijn, die ook in Duitsland als IC rijdt. Let wel op dat je bij het gebruik van deze trein op tijd reserveert, die dingen zitten in Duitsland vaak, zeker tot aan de grens, ontzettend vol.
Vroeger was dat ding geen IC maar InterRegio, wat qua opzet nog het meest met een sneltrein te vergelijken viel, dus waarschijnlijk vandaar de verwarring. Ondertussen heeft DB de IR afgeschaft en zijn exact dezelfde treinen IC geworden. Nu zijn gaten met twee bomen en een koe als Rheine opeens IC station :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 28-05 16:19
dion_b schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 01:13:
[...]

Vroeger was dat ding geen IC maar InterRegio, wat qua opzet nog het meest met een sneltrein te vergelijken viel, dus waarschijnlijk vandaar de verwarring. Ondertussen heeft DB de IR afgeschaft en zijn exact dezelfde treinen IC geworden. Nu zijn gaten met twee bomen en een koe als Rheine opeens IC station :+
Rheine lijkt me niet helemaal het goede voorbeeld want die stad is ongeveer net zo groot als Hengelo ... maar got the point ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Luccus schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:44:
Je hebt helemaal gelijk. Ik bedoel de IC.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:45
Ik rijdt elke week Berlijn op en neer. Ik hoef dan niet in de stad zelf te zijn maar het is erg goed te doen. Gemiddeld rijden wij 4 uur. Groningen-->50km vanaf centrum Berlijn. We rijden op de plaatsen waar het kan zo'n 180. Ik kan je wel aanbevelen om s'morgen erg vroeg te rijden zodat je Hannover(mocht je daar langs gaan) voorbij bent voor daar de spits begint.

Ik overnacht altijd in een pension. Oftwel erg ruime kamer met s'ochtends een erg uitgebreid ontbijt. Kosten 25 € per persoon per nacht. Je moet dan wel 50 km rijden voor je in het centrum bent maar met een beetje geluk is het een dik half uur tot 45 minuten.

Mocht je nog wat meer info willen dan hoor ik het graag

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Pagina: 1