Poort bestaat maar accepteert geen verbindingen

Pagina: 1
Acties:

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik ben hier al tijden mee bezig maar het lukt niet erg en ik kan ook nergens antwoord vinden.
Ik heb uitvoerig gezocht op dit forum en de meeste faq's wel doorgenomen ook met Google is het niet echt gelukt of op portforwarding.com.
Ik heb een Livebox met daarachter een nas (router) met HD en eigenmailserver software op de nas.
Mijn probleem is dat ik de poorten ,in dit geval 25 en 110 niet echt open krijg.
Als ik een poortscan doe op http://spert.net/security/scan.php, dan krijg ik de melding dat de poort wel bestaat maar geen verbindingen accepteert.
Als ik dan een firewallscan doe op dezelfde site staat er dat die daar dus geen toegang geeft.
Uitzonderingen maken in Windows firewall helpt niet en alle fierewalls gewoon uit zetten ,op de livebox en in Windows maakt ook niet uit.
Ik krijg die poorten gewoonweg niet open.
Weet iemand raad?
Thx

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Sommige isp's blocken poort 25. (welke isp heb je?)

Even voor de zekerheid: JE wil poort 25 & 110 openen omdat je zelf een mailserver wil gaan draaien die toegangelijk is voor de buitenwereld?

Verder kun je beter een setje screenprints maken van je configuratie en hier posten, wellicht kan iemand de fout aanwijzen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MatMich
leuk_he schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:40:
Sommige isp's blocken poort 25. (welke isp heb je?)

Even voor de zekerheid: JE wil poort 25 & 110 openen omdat je zelf een mailserver wil gaan draaien die toegangelijk is voor de buitenwereld?

Verder kun je beter een setje screenprints maken van je configuratie en hier posten, wellicht kan iemand de fout aanwijzen.
Ik zit bij Orange (Wanadoo) en wil inderdaad een mailserver draaien.

Verwijderd

Jipiejajeeeee nog meer mensen die eigenlijk niet weten waar ze mee bezig zijn en graag een mailserver willen draaien.

Hoe komt de spam toch de wereld in.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Poort 25 zit dicht bij Wanadoo, je zult voor uitgaande mail dus via de SMTP server van Wanadoo moeten gaan werken. Verder sluit ik me aan bij gsmurf; een mailserver is geen hebbedingetje, maar vereist veel kennis, inzet en beveiliging.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:13
Ik ga OOK mee met gsmurf, laat die mailserverdingen maar voor wat ze zijn

de meeste isp's blokken servergerelateerde poorten, dus ook 80 (http), 20/21 (ftp), en 110 enz..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HyperBart schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:50:
Ik ga OOK mee met gsmurf, laat die mailserverdingen maar voor wat ze zijn

de meeste isp's blokken servergerelateerde poorten, dus ook 80 (http), 20/21 (ftp), en 110 enz..
Dat laatste geloof ik niet zo erg. Volgens mij wordt alleen 25 geblokt, en soms 21, maar de rest wordt niet geblokt. De blokkering van 25 is namelijk nodig voor SMTP, en dat is het probleem bij spammen, de andere poorten niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:13
meestal zijn poorten onder 1024 serverpoorten dacht ik, dus als jij naar een site gaat, wordt het verstuurd naar poort 80 van het Ip van die site, maar jij een antwoord op een willekeurig door jouw pc gekozen poort (en dat is dus niet 80)

Daarmee denk ik dat ftp ook gelijkaardig werkt, je stuurt een request naar een ftpserver op poort 20/21 en krijgt het terug via een willekeurige poort op jouw pc
(dacht ik toch eh)

Jup: kijk maar http://en.wikipedia.org/wiki/File_Transfer_Protocol

[ Voor 8% gewijzigd door HyperBart op 22-11-2006 16:52 ]

Verwijderd

Waar heeft iedereen het toch over... port 25 is de SMTP poort waarop TS z'n mailserver de mail binnenkrijgt :s

als je de livebox poorten hebt door ge-NAT naar de NAS zou het goed moeten gaan, probeer desnoods even van buiten het domein te telnetten naar je ip-adres + port 25. Als je een welkomstboodschap ziet (Postfix oid) kun je de mail ontvangen.... stel die wel even goed in, zodat hij alleen mail ontvangt en niet als relay te gebruiken is, zijn Gsmurf en kornuiten ook weer tevreden ;)... dit kan je eventueel testen door je server als uitgaande smtp te gebruiken van buiten je lokale netwerk, wanneer er dan mailtjes daadwerkelijk worden doorgestuurd heb je een probleem! Van binnen kan je eventueel wel laten toestaan maar dat is wederom configuratie!

Verwijderd

edit: directe link werkte niet... ff kijken bij helpdesk van orange op www.orange.nl

blijkbaar sluit Orange inderdaad die poorten uit... dan heb je dus gewoon pech..

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 17:02 ]

Verwijderd

"dan heb je dus gewoon pech.."

Nou niet helemaal. Een van de plekken waar je dit kunt regelen is via http://rollernet.us
Even inlezen en is redelijk simpel. Zeker voor een prive e-mail server.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 01:35 ]

• MatMich
Ok dank allemaal, het werkt ik moest een schone install doen na alle gefiedel van mijn kant aan de software.
Daarna werkte alles en de poorten staan open.
Ik hoef via wanadoo alleen maar tcp/udp 25 en 110 forwarden en alles werkt.
Bedankt voor de input
Pagina: 1