WinXP installatie CD ziet hardeschijf niet meer

Pagina: 1
Acties:

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-01 21:11
Beste mensen, ik heb een heel vreemd probleem met mijn computer...

Windows XP is onlangs geinfecteerd met een Haxdoor Trojan. Ik heb een aantal dingen gedaan om het eraf te krijgen en hulp gekregen van een antivirus helpdesk maar het mocht allemaal niet baten. Daarom heb ik besloten om mijn PC opnieuw te installeren.

Als ik de Windows XP cd-rom gebruik en daarvan boot om windows opnieuw te installeren geeft setup, nadat de benodigde bestanden voor de installatie ingeladen zijn, aan dat er geen hardeschijf op de computer is aangesloten. Dit is nogal vreemd want als ik gewoon mijn computer opstart werkt windows XP prima en kan ik nog alles doen (hoewel het virus nog steeds aanwezig is). De hardeschijf is dus goed aangesloten en werkt OK.

De hardeschijf heeft een NTFS filesysteem met 2 partities (c:\ = systeem en d:\ = data). Wat ik ook vreemd vond is dat als ik boot van mijn eigen gemaakte boot cd en in DOS Partition Magic gebruik, dan geeft PQ Magic aan dat er geen hardeschijf gevonden is... Dit kan eventueel komen doordat het een ATA schijf is maar zelf heb ik nog nooit gehad dat PQ Magic de schijf niet zag.

Verder is het misschien van belang om te weten dat als ik de Ubuntu (Linux) opstart/installatie cd gebruik en tijdens de installatie de Partition Manager open, de schijf wel wordt weergegeven. Deze ziet de hardeschijf kennelijk dus nog wel correct.

Probleem is dus in het kort: De windows XP installatie ziet mijn hardeschijf niet meer terwijl deze wel werkt en goed is aangesloten...

Ik hoop dat iemand weet wat hier de oorzaak van is want opnieuw installeren lukt nu niet meer :/

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
Sata schijf: niet F2 gedrukt en drivers geladen ?

edit : F6 ?

iig Windows meldt wanneer en welke F :+

[ Voor 38% gewijzigd door MMMMMM op 14-11-2006 13:07 ]

Verwijderd

heb je toevallig een raid opstelling?
dan zul je de raiddrivers van de bijgeleverde cd/diskette moeten inladen
dat doe je bij opstarten van xp cd door op f6 te drukken

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-01 21:11
Bedankt voor de replies. Dit is de eerste keer dat ik een RAID pc opnieuw moet installeren en het waren inderdaad de 3rd party RAID drivers die via een floppy geinstalleerd moesten worden.

Hardstikke bedankt voor jullie hulp! Hij is nu aan het installeren :)

Verwijderd

menne schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:35:
Bedankt voor de replies. Dit is de eerste keer dat ik een RAID pc opnieuw moet installeren en het waren inderdaad de 3rd party RAID drivers die via een floppy geinstalleerd moesten worden.

Hardstikke bedankt voor jullie hulp! Hij is nu aan het installeren :)
_/-\o_ suc6 :) nah moet al klaar zijn hoop ik 8)